کد خبر : 1675167 | 06 فروردين 1399 ساعت 09:49 | 71.2K بازدید | 1 دیدگاه

سلبریتی ها دست به جیب می شوند؛

شبی که لئو مسی، رونالدو و گواردیولا هم تیمی شدند!

ستاره های دنیای فوتبال در هفته های اخیر برای مبارزه با ویروس کرونا دست به جیب شده اند.

شبی که لئو مسی، رونالدو و گواردیولا هم تیمی شدند!

به گزارش "ورزش سه"، شیوع ویروس کرونا تاکنون جان بسیاری را در قاره اروپا گرفته است. علاوه این بیماری مشکلات مالی فراوانی را نیز برای نهادهای مختلفی از جمله گروه های پزشکی و کادرهای درمانی برای تامین وسایل و اقلام مورد نیاز در مسیر درمان بیماران نیز به همراه داشته است.

 

در این مدت بسیاری از چهره های سرشناس در دنیای فوتبال کمک های مالی هنگفتی برای مبارزه با این ویروس اهدا کرده اند و دیشب و در حد فاصل کوتاهی، کریستیانو رونالدو، لیونل مسی و پپ گواردیولا هر کدام یک میلیون یورو کمک کردند. در ادامه برخی کمک های مالی ستاره های بزرگ را مرور خواهیم کرد.

 

1485806

 

کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی یوونتوس و مدیربرنامه او ژرز مندس، یک میلیون یورو به بیمارستان های پرتغال برای مقابله با کرونا و هزینه خرید تجهیزات 35 واحد جدید برای بخش مراقبت های ویژه اختصاص داده اند.

 

پپ گواردیولا سرمربی اسپانیایی باشگاه منچسترسیتی، بنیاد آنخل سولر دنیل در کاتالونیا را انتخاب کرده و برای کمک به خرید تجهیزات پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا یک میلیون یورو اهدا کرد.

 

لیونل مسی نیز دیشب دست به کار شده و مبلغ یک میلیون یورو کمک کرد. این مبلغ بین کلینیکی در بارسلونا و یک مرکز پزشکی دیگر در کشورش آرژانتین تقسیم می شود.

 

1486000


 

کمبود تجهیزات پزشکی در کشورهای مختلف یکی از مشکلات اصلی بوده و الکساندر چفرین، رئیس یوفا 300 هزار ماسک را برای مردم کشور اسلوونی خریده و ارسال کرده است.

 

بازیکنان تیم ملی آلمان نیز علاوه بر کمک های شخصی، دو و نیم میلیون یورو برای مبارزه با کرونا به بیمارستان های کشور خود واریز کردند. بسیاری از بازیکنان آلمان جداگانه نیز کمک کرده بودند.

 

سیلویو برلوسکونی، مالک سابق باشگاه میلان که در حال حاضر سمتی در فوتبال ندارد نیز مبلغ 10 میلیون یورو به منطقه لومباردی که یکی از آسیب پذیرترین مناطق ایتالیا بوده، کمک نقدی کرده است.

 

پارک جی سونگ، ستاره اهل کره جنوبی و سابق منچستریونایتد در کنار کیم مین جی گزارشگر سابق، مبلغ 100 میلیون وون را به کودکان قرنطینه شده اهدا کردند.

 

سادیو مانه، ستاره سنگالی لیورپول که در کارهای خیر پیشقدم است، مبلغ 41 هزار پوند را به بنیاد FCFA که با ویروس کرونا در سنگال مبارزه می کند، اختصاص داد.

 

رابرت لواندوفسکی و همسرش نیز دست به کار شده و آنها نیز رقم هنگفت یک میلیون یورویی برای مبارزه با این بیماری کمک کردند.

 

1479825

 

لورنزو اینسینیه، کاپیتان ایتالیایی و محبوب ناپولی نیز برای بهبود شرایط پزشکی رقم 90 هزار پوند را به حساب بیمارستان در منطقه کامپانیا واریز کرده است.

 

زلاتان، ستاره سوئدی روسونری هم دست به کار شده مبلغ 100 هزار یورو به بیمارستان های مناطق پیدمونت و لومباردی در کشور ایتالیا اهدا کرده است.

 

لئون گورتزکا و جاشوا کیمیچ، دو ستاره جوان بایرن مونیخ کمپینی به نام "کرونا را مغلوب می کنیم" را راه اندازی کرده مبلغ یک میلیون یورو را برای مبارزه با این ویروس به موسسات پزشکی اهدا کردند.

دیدگاه‌ها