کد خبر : 1675187 | 06 فروردين 1399 ساعت 12:37 | 5.3K بازدید | 0 دیدگاه

خسارت ۴۱۶ تریلیونی تعویق المپیک برای ژاپن!

تعویق المپیک ۲۰۲۰ برای ژاپنی ها یک اتفاق ناگوار است به خصوص که پیامدهای اقتصادی بسیار جدی برای کشور به همراه خواهد داشت.

خسارت ۴۱۶ تریلیونی تعویق المپیک برای ژاپن!

 

به گزارش "ورزش سه"، امروز روزنامه فرانکفورت آلگماینه در گزارشی اعلام کرد که میزان خسارت ناشی از تعویق المپیک ۲۰۲۰ مبلغی در حدود ۲۶ میلیارد دلار (۴۱۶ تریلیون تومان) تخمین زده شده است. خسارتی سنگین که باعث تاخیر در انتشار خبر بود و توماس باخ و شینزو آبه، رییس کمیته بین المللی و نخست وزیر ژاپن هر یک منتظر دیگری مانده بودند تا او خبر اصلی را اعلام کند.

 

المپیک در دوران گذشته از جنگ و مسائل سیاسی لطمه خورده است. دو المپیک ۱۹۸۰ و ۱۹۸۴ به دلیل تحریم های دو بلوک شرق و غرب، آن مشارکت عمومی جهانی را از دست داد و در دو دوره مختلف جنگ های جهانی هم برگزاری المپیک به تعویق افتاده بود اما در دوره المپیک مدرن و از زمان تصدی خوآن آنتانیو سامارانش به عنوان رییس جدید کمیته بین المللی المپیک، این رقابت معظم ورزشی با افزایش حق پخش تلویزیونی و سازماندهی بهتر در کشورهای میزبان شرایط متفاوتی پیدا کرد و تبدیل به یکی از مهم ترین رویدادهای اقتصادی جهان نیز شد.

 

1487219

 

 

اما حالا بشریت با بحران تازه ای مواجه شده است؛ بحرانی بی سابقه که ناشی از شیوع یک ویروس در سراسر جهان است. اگرچه کشور ژاپن برنامه های موفقی را برای کنترل ویروس کرونا پیاده کرده اما گوناگونی کشورهای شرکت کننده و همچنین مسئله تمرینات در قرنطینه، این تصمیم را قطعی می‌نمایاند. بنابراین بعد از یکی دو هفته تعلل سرانجام ژاپنی ها و کمیته بین المللی المپیک تسلیم شدند و خبر قطعی تعویق المپیک را منتشر کردند. این در حالی است که هنوز مشخص نیست که باتوجه به وضعی این ویروس و شیوع آن و البته احتمال شیوع مجدد آن از پاییز آینده بازهم امکان انجام المپیک بعد از این تعویق چند ماهه وجود دارد یا نه.

 

در حال حاضر کمیته بین المللی المپیک با خطر از دست دادن قراردادهایی به ارزش ۷۰۰ میلیون دلار برای پوشش تلویزیونی مسابقات مواجه است که البته این مبلغ احتمالا از صندوق کمیته بین المللی المپیک تامین می‌شود اما برگزار کننده مسابقات شهر توکیو و کشور ژاپن خسارت بسیار بیشتری را تحمل خواهند کرد.

 

به نوشته این روزنامه هزینه های سازمانی برای برگزاری این مسابقات حدود ۲۶ میلیارد دلار برآورد شده و به تعویق انداختن بازی ها به معنای خسارتی بی سابقه برای کشوری است که بی صبرانه منتظر شروع المپیک تابستانی بود. در حال حاضر مشکل اصلی نقض قراردادهاست اما به نظر می‌رسد باتوجه به همه گیری این ویروس و درگیری همه جانبه جهان با مسئله سلامت، همه طرفین درگیر این مسئله نسبت به یکدیگر نرمش به خرج بدهند.

دیدگاه‌ها