کد خبر : 1675202 | 06 فروردين 1399 ساعت 13:46 | 10.8K بازدید | 0 دیدگاه

روحانی:

مردم برای اجرای طرح‌های سخت‌گیرانه آماده باشند

حسن روحانی رییس جمهوری از مردم خواست خود را برای سیاستهای سختگیرانه تر آماده کنند.

مردم برای اجرای طرح‌های سخت‌گیرانه آماده باشند

به گزارش "ورزش سه" ، روحانی امروز در جلسه هیئت دولت گفت : از فردا سخت گیری‌هایی در کشور انجام می شود که مردم برای این سخت گیری ها که ضرورت حفاظت و صیانت از زندگی آنها است، آماده باشند.


روحانی گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی تصویب و ابلاغ خواهد شد، ممکن است سختگیرانه باشد و برای سفرهای مردم مشکلاتی ایجاد کند؛ از مردم بخواهد که سریع تر به موطن اصلی خود  و از سفر زودتر برگردند و سفرهای موج بعد را جلوگیری کنند.


رییس‌جمهوری گفت: این تصمیمات برای مردم سخت خواهد بود ممکن است پارک ها و بوستان‌ها بسته شود و سیزده بدر مانند سال های قبل نباشد، مردم باید به شرایط سخت‌تر قناعت کنند زیرا چاره ای جز این نداریم و حفظ جان مردم برای ما بسیار مهم است.


روحانی بیان کرد: بر اساس گزارش‌های وزیر بهداشت، موج اول بیماری کرونا عبور کرده‌ایم اما ممکن است، موج دیگری در روزهای آینده پیش روی ما است که باید آنرا کنترل و مدیریت کنیم، تاکید ما این است که باید مردم کمترین خسارت را ببیند و حتی الامکان برای تامین ضرورت های زندگی دچار مشکل نشوند و این دوران به حداقل زمان کوتاه کنیم. دوره این بیماری را باید بگذرانیم؛ امروز کسب و کارها دچار مشکل شده‌اند این دوره را ۱۵ روز را مد نظر قرار داده‌ایم البته چند روز از آن پانزده روز گذشته است به هر حال تا شنبه ۱۶ فروردین این طرح باید اجرا بشود که سخت گیرانه هم است طرحی که از امروز اجرا می شود، مبانی اجرای این طرح سختگیرانه برای سلامت مردم است.


رییس‌جمهوری افزود: آماری که استاندار خراسان رضوی روز گذشته به من داد، نشان این است که مردم بسیار همراهی کرده‌اند. وی می‌گفت که در ایام عید امسال نسبت به سال گذشته، ۷۸ درصد مسافر کاهش پیدا کرده و همه هتل‌ها و مراکز اقامتی ما خالی است. در آماری که داد می‌گفت که ریل ما امسال نسبت به سال‌های گذشته ۸۵ درصد مسافر کمتر به مشهد آورده است. پروازهای هواپیمایی و سفرهای هوایی ۸۸ درصد کاهش پیدا کرده است و اینها همه به معنی همکاری مردم است. اینکه ۷۸ درصد مردمی که عاشق علی‌ابن موسی‌الرضا بوده‌اند و دلشان می‌خواسته که در ایام روزهای اول سال در کنار مرقد مطهر آن حضرت باشند به توصیه‌ها و تاکیدات دولت، مسئولین و پزشکان و علما گوش کرده‌اند و نرفتند به معنی این است که یک همکاری خوبی در کشور انجام می‌گیرد و این همکاری باید ادامه پیدا کند.

دیدگاه‌ها