کد خبر : 1675209 | 06 فروردين 1399 ساعت 14:19 | 11.5K بازدید | 1 دیدگاه

بازیکنان کدام تیم ایرانی بازیکنان بایرن مونیخ می شوند؟

فوتبال و مهربانی؛ 20 درصد از دستمزدم را نمی خواهم

شیوع ویروس کرونا در بیشتر کشورهای جهان به اقتصاد در همه بخش ها ضربه زده است و این ضرر و زیان به باشگاه های حرفه ای و بزرگ هم آسیب زده است.

فوتبال و مهربانی؛ 20 درصد از دستمزدم را نمی خواهم

به گزارش "ورزش سه"، در این روزهای حساس که جهان درگیر مبارزه با کرونا است نکته ی امیدوار کننده درک متقابل از سوی آدم هاست که تحمل ضرر و زیان وارده را آسان تر می کند و فوتبال هم از این قاعده مستثنی نیست. روزنامه بیلد در این باره اعلام کرده همه بازیکنان باشگاه بایرن مونیخ قبول کرده اند که 20 درصد از دستمزد سالیانه خود را کاهش دهند. البته بازیکنان بایرن مونیخ اولین بازیکنان نبودند که به دلیل شیوع ویروس کرونا و ضربه هنگفت اقتصادی به باشگاه راضی شده اند از بخشی از حقوق خود چشم پوشی کنند و البته آخرین هم نخواهند بود.

 

آیا در فوتبال ایران هم چنین اتفاقی را شاهد خواهیم بود؟ به نظر می رسد چشم انتظاری برای رقم خوردن این اتفاق در فوتبال ایران بیهوده باشد و نباید چنین اتفاقی را در فوتبال ایران محتمل دانست. شاید به این دلیل که هیچ یک از باشگاه ها ما کار اقتصادی نمی کنند و از سوی دولت ارتزاق می شوند و شاید هم به این دلیل که باشگاه های ما در اجرای تعهدات خود نسبت به بازیکنان حرفه ای عمل نمی کنند. به دفعات در فوتبال ایران شاهد بد قولی باشگاه ها نسبت به بازیکنان ایران بودیم و البته پرونده هایی که به کمیته انضباطی می رود نتیجه ای هم برای بازیکن محق به دنبال ندارد. به این خاطر که کمتر اتفاق افتاده کمیته انضباطی باشگاهی را برای پرداخت بدهی به بازیکن ایرانی تحت فشار بگذارد و همانند فیفا از باشگاه ایرانی امتیاز کسر کند.

 

بدون شک اگر رفتار باشگاه های ایرانی با بازیکنان همانند رفتار باشگاه های آلمانی بود اکنون هم بازیکنان تیم های ایرانی توافق می کردند از بخشی از دستمزد سالانه خود چشم پوشی کنند. در خبر منتشره از سوی روزنامه بیلد اشاره ای به درخواست باشگاه بایرن مونیخ از بازیکنان نشده و به واقع این بازیکنان بودند که به خاطر شرایط مالی باشگاه در اینروزها به این نتیجه رسیدند که از 20 درصد از دستمزد خود چشم پوشی کنند. این درک از سوی بازیکنان به طور حتم به خاطر رفتار درست باشگاه بایرن مونیخ با بازیکنان بوده. خوش قولی و عمل به تعهدات از سوی باشگاه چنین حسن هایی را به همراه دارد. این بازیکنان در سخت ترین شرایط و در حالی که می توانند همه طلب خود را مطالبه کنند خود را در وضعیت باشگاه قرار می دهند و 20 درصد دستمزد خود را نادیده می گیرند. یقین بدانید 20 درصد از دستمزد همه اعضای تیم بایرن مونیخ عدد کمی نیست و طبیعتا موجب می شود باشگاه کمتر ضرر و زیان حاصل از شیوع ویروس کرونا را متوجه شود. درک متقابل در فوتبال حرفه ای یک نگاه ترحم آمیزنیست. یک رفتار حرفه ای یا بهتر است بگوییم یک رفتار احترام آمیز است. رفتار احترام آمیزی که اینروزها از بعدهای مختلفی در مورد آن صحبت می شود. ویروس کرونا با وجود همه دردسرهایی که برای جهان ایجاد کرده البته حسن هایی را هم بهمراه داشت که یکی از آنها نزدیک تر کردن آدم ها بهم و درک شرایط یکدیگر بوده است.


بطور حتم اگر باشگاه های ایرانی هم در اجرای تعهدات مالی خود خوش قولی می کردند الان می توانستند همانند باشگاه های حرفه ای منتظر رفتار جوانمردانه بازیکنان باشند. اینکه در همسویی با باشگاه بخشی از دستمزد خود را نادیده بگیرند. چشم پوشی از 20 درصد از دستمزد سالیانه خود توسط بازیکنان بایرن مونیخ یک کمک بزرگ از سوی این بازیکنان به باشگاه است. البته نمونه این رفتار در سایر بخش های اقتصادی ایران گزارش شده است. همانند صاحب مغازه ای که به خاطر شیوع ویروس کرونا و کسادی بازار از اجاره ملک خود در ماه اسفند و فروردین چشم پوشی کرده است یا بخشی از آن را با فورجه زمانی بخشیده است.

دیدگاه‌ها