کد خبر : 1675217 | 06 فروردين 1399 ساعت 14:47 | 1.6K بازدید | 0 دیدگاه

فولادی: به‌دنبال حضور در مسابقات جهانی هستیم

رییس تربیت بدنی ارتش گفت: امسال مسابقات دانشجویان نظامیان جهان در روسیه و مسابقات جهانی دیگری را در پیش‌رو داریم که بدلیل شیوع کرونا هر رشته در کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

فولادی: به‌دنبال حضور در مسابقات جهانی هستیم

به گزارش "ورزش سه"، امیر سرتیپ دوم «جمشید فولادی» در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ماموریت تربیت بدنی ارتش طرح‌ریزی، برنامه‌ریزی، هدایت و هماهنگی امور ورزشی در سطح کل ارتش است. تربیت بدنی ارتش با یک مدیریت راهبردی و در راستای هم‌افزایی هر چه بیشتر و تعامل موثرتر تربیت بدنی نیروها در تعامل با فدراسیون‌ها و کمیته ملی المپیک المپیک صورت می‌پذیرد. طوری برنامه‌ریزی می‌کنیم تا کارآمدترین پرسنل را داشته باشیم و با روحیه خوب و آمادگی لازم از میهن اسلامی در مواقع خطر دفاع کنند.

 

وی افزود:  سال ۹۸ برای تربیت بدنی ارتش خوب بود اما فراز و نشیب‌های زیادی داشت و همانطور که مشکل کمبود بودجه گریبانگیر تمام نهادهای ورزشی است ما نیز از این موضوع مستثنی نیستیم. مهم‌ترین اتفاقی که در این سال افتاد حضور ما در مسابقات سیزم ارتش‌های جهان در ووهان چین بود. شهری که اکنون منبع شیوع ویروس کرونا است. این مسابقات در ۳۰ رشته ورزشی برگزار شد و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با ۱۴ رشته  به این رقابت‌ها اعزام شد و نتیجه خوبی گرفت.

 

رییس تربیت بدنی ارتش ادامه داد: حضور ایران در این رقابت‌ها اقتدار نظامی کشور را نشان می‌دهد و در ارتقای دیپلماسی دفاعی تاثیرگذار است.  از میان ۱۰۹ کشور جهان با کسب ۱۱ مدال در رده ۱۴ جهان قرار گرفتیم و یک رده نسبت به مسابقات ۴ سال قبل در کره‌جنوبی صعود کردیم.  برای اعزام این ۱۴ تیم ۶ ماه اول سال گذشته را درگیر بودیم. در ۶ ماه دوم نیز بمناسبت دهه فجر برنامه‌های خوبی داشتیم. موفق شدیم تا بحث مهارت آموزی را در بین سربازان اجرا کنیم. همچنین ۴۱ قله را در این سال فتح کردیم اما در اسفند بدلیل شیوع کرونا برنامه‌های ما تعطیل شد.

 

وی یادآور شد: امسال براساس ابلاغیه شورای سیاست‌گذاری ستاد نیروهای مسلح در ۹ رشته ورزشی به مسابقات جهانی حضور خواهیم یافت.  هر مسابقه در یک کشور بخاطر شیوع کرونا برگزار می‌شود. به عنوان نمونه مسابقات چتربازی در خرداد ماه در اتریش برپا خواهد شد. در شهریور امسال مسابقات دانشجویان نظامی دانشگاه‌های جهان را در روسیه را پیش‌رو داریم که هفت تیم  ورزشی را به این رقابت‌ها اعزام می‌کنیم.

 

دیدگاه‌ها