کد خبر : 1675264 | 06 فروردين 1399 ساعت 16:27 | 4.1K بازدید | 0 دیدگاه

کرونا مثل جنگ جهانی است؛

عابدینی: لغو المپیک بار سنگینی از دوشم برداشت

سهمیه المپیکی ایران در رشته شمشیربازی می گوید که تنها در خانه ماندن می تواند به قطع زنجیره انتقال کرونا کمک کند.

عابدینی: لغو المپیک بار سنگینی از دوشم برداشت 

مجتبی عابدینی ورزشکار المپیکی ایران در رشته شمشیربازی در گفتگویی با "ورزش سه" در رابطه با شرایط سلامتی خودش و خانواده اش اینطور حرف هایش را آغاز کرد و گفت: خدا را شکر ما چون خودمان قرطنطینه کردیم، فعلا مشکل خاصی نیست.


عابدینی در واکنش به این سوال که این روزها را چطور سپری می کند، بیان کرد: این روزها می شود گفت هم با سختی هم با خوبی سپری می کنیم. سختی‌ اینکه در این خانه های آپارتمانی هیچ تحرکی نمی شود داشت و این موضوع شرایط را سخت تر می کند. قسمت خوبی هم اینکه در کنار خانواده هستیم.

 

از عابدینی در رابطه با تعویق رقابت های المپیک و نظر او پرسیدیم که این ورزشکار المپیکی ایران با ابراز خشنودی از این موضوع اظهار داشت: من از دیروز که این خبر را شنیدم خیلی خیلی خوشحال شدم و بار سنگینی از روی دوشم برداشته شد. بعد از مسابقات لهستان در خانه هستم و به دلیل لغو پروازها نتوانستم به مسابقات لوکزامبورگ که 15 اسفندماه بود، برسم. به هر حال وقتی ورزشکاری در خانه می نشیند، بدن افت می کند. درست است که در خانه می توانید کار کنید و ورزش کنید، ولی برای حرفه ای ها این تمرین مثل گرم کردن است.


او ادامه داد: براساس برنامه ریزی ها، سعی داشتیم خودمان را به اوج آمادگی برسانیم. روسیه آخرین مسابقات بود و اواخر فرودین انتخابی آسیا قرار بود داشته باشیم. سه مسابقه دیگر هم قرار بود برگزار شود که دو گرندپری و یک جام جهانی بود. این مسابقات آمادگی ما را به 80 درصد می رساند و در تیر ماه می توانستیم به صد در صد آمادگی برسیم. این ها همه بر این پایه و اساس بود که تیرماه به المپیک برویم ولی ورزشکار حرفه ای با یکی دو ماه ورزش نکردن بدنش از آمادگی دور می شود و شرایط این روزهای ما هم طبیعتا خوب نبود.

 

1486499


سوال بعدی از عابدینی این بودک که چه توصیه ای برای مردم برای گذر از این شریط بحرانی دارد. او اینطور به این موضوع واکنش داد و با مطرح کردن درخواست هایی از مردم بیان کرد: من سعی کردم تا جایی که می توانم در صفحات مجازی تبلیغ کنم تا مردم در خانه بمانند. خودم مسائل بهداشتی را خیلی رعایت می کنم و فقط برای تهیه اقلام ضروری بیرون می روم؛ آن هم با تمام تجهیرات امنیتی و بهداشتی. از مردم خواهش می کنم که مراقب باشند. ما یک مربی داریم در مرکز ویروس کرونا یعنی ووهان. آقای طاهرخانی مربی باشگاهی در چین است. ایشان زمانی حدود 60 روز است که در قطرنطینه است. امروز با او صحبت کردم و می گفت که تا 10 روز دیگر از قرنطینه خارج می شود. ایشان سه سال است که در ووهان مربی یک تیم رده بالا چینی است. می خواهم بگویم که مردم فقط باید در خانه بمانند و از خانه خارج نشوند تا وزارت بهداشت بتواند این زنجیزه را قطع کند. به امید خدا هرسریعتر شرایط به حالت طبیعی بازگردد.


عابدینی در پایان در رابطه با این موضوع که قبلا دو جنگ جهانی برگزاری المپیک را به تعویق انداخته بود و حالا ویروس کرونا باعث تاخیر دربرگزاری این رقابت های مهم شده است، عنوان کرد: ویروس کرونا شاید مثل یک جنگ جهانی است و کل دنیا را تحت تاثیر قرار داده است. المپیک بزرگترین آوردگاه ورزش است و این را هم لغو کرده است. تمام دنیا وارد جنگی بزرگ شده اند و باید خیلی مراقب باشند.

دیدگاه‌ها