کد خبر : 1675271 | 06 فروردين 1399 ساعت 16:47 | 79.6K بازدید | 0 دیدگاه

رفعتی:

تغییر قوانین AFC، قضاوت حیدری در آسیا را تضمین کرد

رییس سابق دپارتمان داوری می‌گوید برداشتن معیار سن باعث شد تا بیژن حیدری بتواند به لیست الیت A کمیته داوران AFC راه پیدا کند.

تغییر قوانین AFC، قضاوت حیدری در آسیا را تضمین کرد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، داود رفعتی، رییس سابق دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال  در خصوص ابهامات به وجود آمده در خصوص این که AFC اجازه قضاوت به بیژن حیدری را نداد، اظهار کرد: من چند روز پیش هم در این خصوص صحبت کردم اما حرف‌های من بد برداشت و منتشر شد. زمانی که کمیته داوران فیفا برای دیدار پرسپولیس و کاشیما در فینال لیگ قهرمانان آسیا به ایران آمده بودند، جلسه‌ای با ما برگزار کردند و  ما دو داور یعنی موعود بنیادی‌فر و بیژن حیدری را به آن‌ها پیشنهاد دادیم تا در لیست الیت A قرار بگیرند و بتوانند علاوه بر AFC CUP در لیگ قهرمانان آسیا هم سوت بزنند اما به دلیل این که مسئولان کمیته داوران AFC فکر می‌کردند سن او زیاد است و سرمایه‌گذاری آن‌ها روی جوانان بود، فقط بنیادی‌فر توانست به آن لیست برسد.

 

وی ادامه داد: البته بعد از آن تغییری در معیار و قانون کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا به وجود آمد و آن‌ها معیار سن را از قوانین خود حذف کردند و این باعث شد که بیژن حیدری هم بتواند به لیست الیت A کمیته داوران AFC برسد و حتی این فصل هم قرار بود در چند مسابقه به میدان برود که شیوع ویروس کرونا و تعطیلی لیگ قهرمانان، مانع شد.

 

رفعتی درباره زمان آغاز دوباره لیگ گفت: فعلا که لیگ تعطیل است و با این وضعیت، تا آخر فروردین هیچ بازی‌ای برگزار نمی‌شود. ما به داوران تمرینات ویژه دادیم و همه آن‌ها به جز دکتر حیدری در خانه هستند و تمریناتشان را پیگیری می‌کنند. از مردم خواهش می‌کنم نکات بهداشتی را رعایت کنند تا کسی به این ویروس مبتلا نشود؛ کاری که در جامعه داوری اتفاق افتاده و تنها یک داور فوتبال ساحلی به این بیماری مبتلا شده است.

دیدگاه‌ها