کد خبر : 1675307 | 06 فروردين 1399 ساعت 20:20 | 4K بازدید | 0 دیدگاه

ضرری که کرونا به فدراسیون تیراندازی زد

دادگر: باید دوباره برای خرید مهمات هزینه کنیم

رئیس فدراسیون تیراندازی معتقد است گرچه تصمیم مسئولان المپیک منطقی بود اما ازلحاظ ورزشی چندان به نفع ما تمام نشد.

دادگر: باید دوباره برای خرید مهمات هزینه کنیم

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون تیراندازی در سال 98، توانست شش سهمیه المپیک را به دست بیاورد و این در حالی است که آن‌ها با توجه به تحریم ها با مشکلات زیادی برای تهیه مهمات و فشنگ روبرو بودند.


در همین رابطه همچنین تعویق یک‌ساله رقابت‌های المپیک با رئیس فدراسیون تیراندازی گفتگو کردیم تا نظرات وی را درخصوص این موارد جویا شویم.


علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی ابتدا درخصوص دستاوردهای فدراسیون تیراندازی در سال گذشته گفت: «سال 98 سال پرمخاطره‌ای برای کشور، مردم و ورزش ایران بود اما ما سعی کردیم مسیر خود را به‌خوبی طی کنیم. خوشبختانه تقریباً به تمام اهدافی که مدنظرمان بود رسیدیم. همان‌طور که می‌دانید رشته تیراندازی وابسته به سلاح، مهمات، پول و بودجه است و از طرفی با تحریم‌ها، سختی‌ها و مشکلات ارزی دست به گریبان بودیم. اما درنهایت با تمام این حرف‌ها براین مشکلات پیروز شدیم.»


وی در ارتباط با تعویق مسابقات المپیک 2020 توکیو اظهار داشت: «نظر شخصی من این است که تعویق یک‌ساله المپیک خیلی به نفع ما تمام نشد، چراکه ما در اوج آمادگی بودیم و برنامه‌هایمان طبق روال پیش می‌رفت و عدم برگزاری این رقابت‌ها ممکن است مقداری شیرازه کار ما را به هم بریزد و من شخصاً رضایتی از این بابت ندارم. من معتقدم اگر المپیک در موعد مقرر برگزار می شد نتایج بهتری را می‌توانستیم به دست بیاوریم. البته اعتقاد دارم در این رابطه باید مربیان محترم نظر بدهند.»


علی دادگر در ادامه افزود: « ویروس کرونا یک مسئله جهانی است و اگرچه تصمیم به تعویق از لحاظ تأمین سلامتی ورزشکاران تصمیم درستی است اما از منظر ورزشی چندان به نفع ما تمام نشد. به‌هرحال اولویت با سلامتی تمام مردم دنیا و ورزشکاران است و رقابت‌های ورزشی در وهله بعدی قرار دارد.»


رئیس فدراسیون تیراندازی درخصوص بودجه فدراسیون برای تهیه مهمات و فشنگ با توجه به تحریمات تأکید کرد: «متأسفانه این تصمیم مستلزم خرید دوباره مهمات و ابزار مورد استفاده ورزشکاران است و ما باید دوباره هزینه کنیم و این کار ما را ازلحاظ مدیریتی سخت می‌کند. مشکلات ما برای ورود مهمات مشکل جدیدی نیست ولی ما بااین‌حال موفق شدیم در آخرین روزهای سال حداقل مهمات را تهیه کنیم و بخشی دیگر هم در حال تأمین است. در کل امیدوارم سال آینده شرایط بهتر شود. این را هم اضافه کنم که ما در آخرین سفرمان به کشور آلمان، سلاح ورزشکاران را به‌روز کردیم و آرزو می‌کنم برای حضور در المپیک مشکلی نداشته باشیم.»

دیدگاه‌ها