کد خبر : 1675319 | 06 فروردين 1399 ساعت 22:17 | 5.1K بازدید | 0 دیدگاه

رقابت‌های کاراته کسب سهمیه المپیک باز هم لغو شد

در پی تعویق یکساله رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، فدراسیون جهانی کاراته اعلام کرد مسابقات پاریس به عنوان آخرین گام برای کسب سهمیه المپیک باز هم به تعویق افتاد.

رقابت‌های کاراته کسب سهمیه المپیک باز هم لغو شد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، پس از شیوع گسترده ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان، رقابت‌های لیگ جهانی مراکش لغو شد، پس از آن فدراسیون چهانی کاراته اعلام کرد رقابت‌های لیگ جهانی در مادرید اسپانیا به عنوان جایگزین مسابقات مراکش به عنوان گام پایانی کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ برگزار خواهد شد.

 

اما افزایش نگرانی‌ها از شیوع کرونا در اروپا باعث شد دولت اسپانیا برگزاری این مسابقات را نیز لغو کند. در پی این اتفاق، فدراسیون جهانی کاراته با تصور برگزاری مسابقات المپیک در تابستان سال جاری، در نهایت طبق وعده ای که داده بود رقابت‌های لیگ جهانی در سالزبورگ اتریش را به عنوان مرحله نهایی کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ مد نظر قرار داد و اسامی کاراته کاهای برتر در ۳ اوزان المپیکی که موفق به کسب سهمیه شدند، معرفی شد و از ایران نیز سارا بهمنیار، حمیده عباسعلی، بهمن عسگری و سجاد گنج زاده موفق به کسب ۴ سهمیه المپیک برای ایران از طریق رنکینگ شدند.

 

اما مسابقات کسب سهمیه مستقیم المپیک نیز قرار بود اردیبهشت ماه در پاریس برگزار شود تا نفرات جا مانده از المپیک به عنوان آخرین فرصت برای کسب سهمیه در این رقابت ها حاضر شوند اما شیوع کرونا این رقابت‌ها را نیز لغو کرد، فدراسیون جهانی سپس برگزاری مسابقات پاریس را به تیر ماه موکول کرد اما با اعلام رسمی تعویق یکساله رقابت‌های المپیک، فدراسیون جهانی کاراته نیز دقایقی قبل اعلام کرد، مسابقات پاریس که قرار بود تیر ماه برگزار شود، بار دیگر لغو شده است.

 

فدراسیون جهانی کاراته تاریخ جدیدی برای برگزاری این مسابقات اعلام نکرده است.

 

به نظر می‌رسد با توجه به تعویق یکساله رقابت‌های المپیک، فدراسیون های جهانی اینک با فراغ بال نسبت به برگزاری مسابقات لغو شده کسب سهمیه در زمان مناسب برنامه‌ریزی خواهند کرد.

 

از ایران نیز قرار است ۲ نماینده در بخش کومیته آقایان و بانوان و ۲ نماینده در کاتای آقایان و بانوان برای کسب سهمیه در پاریس به میدان بروند.

 

دیدگاه‌ها