کد خبر : 1675379 | 07 فروردين 1399 ساعت 13:54 | 5.8K بازدید | 0 دیدگاه

تکواندو هم می تواند مدال بگیرد 

خداداد: تعویق المپیک همه جوره به سود ماست

قهرمان اسبق تکواندو جهان معتقد است که وقفه به وجود آمده در برگزاری المپیک از هرجهت به نفع ورزش ایران است

خداداد: تعویق المپیک همه جوره به سود ماست

 به گزارش "ورزش سه"،  با بهزاد خداداد قهرمان اسبق تیم ملی تکواندو و یکی از کارشناسان خبره در این ورزش درباره مسائل مختلف ورزش ایران خصوصاً شرایطی فعلی تیم ملی تکواندو و امیدهای این تیم در المپیک گفتگو کردیم.


وی در ابتدا درخصوص تبعات و یا فواید تعویق مسابقات المپیک گفت: «متأسفانه در سال گذشته در بسیاری از رشته‌ها نتیجه‌های خوب و امیدوارکننده‌ای که در خور شان ورزش ایران باشد برای حضور در مسابقات معتبر المپیک به دست نیامد. شاید تک‌ستاره‌هایی توانستند تا حدی کارهایی را صورت دهند اما به نسبت المپیک قبلی، برآیند کلی ورزش ایران کمتر از حد انتظار خودش ظاهر شد.»


خداداد در ادامه افزود: «به نظر من و با توجه به صحبت‌های بالا من تصور می‌کنم اینکه مسابقات المپیک در موعد موردنظرش برگزار نمی‌شود، برای ورزش ایران فرصت خوبی به شمار می آید، مخصوصاً برای بچه‌هایی که موفق به کسب سهمیه شدند. این بچه‌ها حالا می‌توانند خودشان را به میزان آمادگی مطلوب و مناسبی برسانند تا نتایجی قابل‌قبول و در قواره ورزش ایران به دست بیاورند. امیدوارم این دسته از ورزشکاران تا یک سال و چند ماه دیگر هم از لحاظ بدنی و هم از لحاظ روحی روانی به آن سطح از آمادگی برسند که با اعتمادبه‌نفس کافی در میدان حضور پیدا کنند.»


 بهزاد خداداد با اشاره به حمایت‌هایی که باید از طرف دیگر نهادهای ذی‌ربط صورت بگیرد تأکید کرد: «باید سازمان تربیت‌بدنی و وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بتوانند با توجه این وقفه، دست‌به‌دست هم بدهند تا در این مدت کسانی را که موفق به کسب سهمیه المپیک شدند را تحت پوشش بهتری قرار دهند و درعین‌حال با یک برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده، آن‌ها را به سمت کسب افتخار برای خودشان و ایران سوق دهند. واقعاً این‌یک سال را شاید بشود به یک تلنگر یک فرصت دوباره تشبیه کرد که باید مسئولان قدر آن را بدانند.»

 

1487383


خداداد همچنین درباره رشته تکواندو و آمادگی ورزشکاران این رشته تصریح کرد: «ببیند ما به‌هرحال موفق شدیم در دو وزن توسط دو تکواندوکار خوبمان یعنی آرمین هادی پور، میر هاشم حسینی سهیمه حضور در المپیک را کسب کنیم. اگر این دو نفر به آن حد از شرایط روحی روانی لازم برسند من خیلی خوش‌بینم که هردو آن‌ها بتوانند جزو آن دسته از کسانی باشند که موفق به کسب افتخارآفرینی برای کشورمان در مسابقات المپیک می‌شوند.


از طرفی آرمین رنک خوبی در المپیک برخوردار است و میرهاشم هم اگرچه نفر ششم رنک المپیک شد و توانست سهمیه را از طریق رنک ششم کسب کند ولی در این‌یکی دو سال اخیر نشان داده است می‌شود روی او حساب ویژه‌ای باز کرد حتی برای گرفتن قشنگ‌ترین مدال المپیک. ما دو بازیکن باارزش داریم و باید بتوانیم با حمایت و دادن انگیزه لازم آن‌ها را به سمت کسب مدال طلای المپیک کمک کنیم که البته کار بسیار سختی است. اما در بخش بانوان برعکس آقایان خیلی درجا زدیم و اگر در این مسیر بخواهیم نگاه خوش‌بینانه داشته باشیم ممکن است سهمیه المپیک بگیریم.»

 

وی همچنین گفت: «اگر قرار است منطقی به تعویق رقابت‌های المپیک نگاهی داشته باشیم، بدون اینکه مسئله احساسی را در نظر بگیریم  باید بپذیریم شرایط ایده آلی برای حضور در مسابقات المپیکی که قرار بود در تابستان پیش رو برگزار شود نداشتیم. با توجه به این مسئله که در رشته‌هایی مثل کاراته و کشتی دو ورزشکار خوبمان دچار مصدومیت شده بودند. برای مثال تک‌ستاره کشتی ایران یعنی حسن یزدانی تازه از بند مصدومیت خارج‌شده است و در رشته کاراته هم خانم حمیده عباسعلی دچار آسیب‌دیدگی شده و این دوستاره باید تا چهار ماه دیگر در مسابقات المپیک رودرروی رقبای سرسختشان به میدان می‌رفتند. اما حالا با این وقفه یک سال و چند ماه فرصت داند تا خودشان را به مرز آمادگی موردنظر برسانند، البته اگر آن حمایت‌ها نباشد وضعیت به همین منوال است ولی اگر توجهات و حمایت و برنامه درستی تدوین شود چه‌بسا از هرزمانی نتایج بهتری به دست بیاوریم و این را بدانیم همه‌چیز به خودمان بستگی دارد.»

دیدگاه‌ها