کد خبر : 1675382 | 07 فروردين 1399 ساعت 13:57 | 4.4K بازدید | 0 دیدگاه

آفاق در جمع برترین شوتیست‌های تاریخ بسکتبال کاپ آسیا

ملی‌پوش سابق بسکتبال ایران، در جمع برترین ۳ امتیازی زن‌های تاریخ مسابقات کاپ آسیا قرار دارد.

آفاق در جمع برترین شوتیست‌های تاریخ بسکتبال کاپ آسیا

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، فدراسیون جهانی بسکتبال (FIBA)، با منتشر کردن گزارشی به معرفی کردن بهترین شوتینگ گاردها و سه امتیازی زن‌های بسکتبال آسیا در تاریخ رقابت‌های آسیاکاپ پرداخته است که نام حامد آفاق ملی‌پوش سابق ایران نیز در جمع این نفرات دیده می‌شود.

 

فیبا در مورد آفاق نوشت: وقتی که از موفقیت‌های بسکتبال ایران در آسیا صحبت می‌شود، نام ستاره‌هایی چون حامد حدادی، صمد نیکخواه بهرامی و مهدی کامرانی دیده می‌شود که در کنار آن‌ها باید نام حامد آفاق اسلامیه را نیز ثبت‌ کرد.

 

آفاق در هر سه قهرمانی ایران در آسیا نقش تاثیرگذاری داشت، به نحوی که در ۴۲ بازی خود طی رقابت‌های آسیاکاپ ۸۷ امتیاز را با برتاپ‌های ۳ امتیازی، برای تیم‌ ملی ایران کسب کرده است. او همچنین در جریان بازی سازی تیم ایران نیز تاثیرگذاری زیاده داشت.

 

او در رقابت‌های آسیاکاپ ۲۰۰۹ با ۴۷/۸ درصد پرتاب موفق از اقدام‌های سه امتیازی‌اش، آمار خیره کننده‌ای از خود بر جای گذاشت. این‌ موضوع در حالی است که صمد نیکخواه بهرامی با ۳۶/۸ درصد پرتاب موفق سه امتیازی، در رده دوم بازیکنان تیم ایران قرار دارد. بهنام یخچالی هم با ۲۲ پرتاب سه امتیازی موفق، سومین بازیکن برتر ایران در این زمینه است."

 

جمال ابوشمالا از فلسطین، تاکویا کاوامورا از ژاپن، سعد عبدالرحمان علی از قطر، لو چنگ جو از چین‌تایپه، جیمی آلاپاگ از فیلیپین، چو سونگ میر از کره‌جنوبی، امیر سعود از لبنان و ژو فانگ یو از چین نیز سایر بازیکنانی هستند که فیبا به تمجید از عملکرد آن‌ها در رقبت‌های کاپ‌آسیا پرداخته است.

دیدگاه‌ها