کد خبر : 1675431 | 07 فروردين 1399 ساعت 18:33 | 54.2K بازدید | 0 دیدگاه

کیلومتر۵- اولین روز سرمربی‌گری آقای گل

وقتی هنوز علی‌دایی را ممنوع نکرده بودند!

این شاید جذاب‌ترین تصاویر از سایپا باشد؛ تیمی با سرنوشت‌های خاص برای هر چهره حاضر در این عکس که نکته ویژه آن شروع دوره مربیگری علی دایی و اکنون پایان آن در همان نقطه!

وقتی هنوز علی‌دایی را ممنوع نکرده بودند! 

به گزارش "ورزش سه"، قانون خاطرات می گوید هر چیزی را که برای اولین بار در زندگی تجربه می کنیم، در ذهنمان تبدیل به یک حسی بی نظیر و عمیق می شود. خاطره‌ای که کمتر چیزی جایش را پر خواهد کرد. برای سومین قسمت از نوستالوژی تصاویر آرشیوی‌ام چشمم خورد به پوشه‌ای که سالها قبل با تاریخ و اسم ۱۰\۹\۸۵ تمرین سایپا ذخیره کرده بودم. خاطراتی از تیمی که در سکوت عجیب خود و دوری از حواشی مرسوم، توانسته ثبات جالبی را به خود اختصاص دهد. کاملا خاطرم هست سایپا در مقابل پرسپولیس پرقدرت ظاهر می‌شد، علی رغم عقب افتادن از استقلال، این تیم را با سه گل شکست داد، سپاهان را در نیم فصل اول به‌راحتی از پیش رو برداشت فجر، مس، فولاد و صبا را هم همینطور... در آن سالها عکاس روزنامه جهان‌فوتبال بودم. ۱۰ آذر خبری مخابره شد که ورنر لورانت آلمانی از سایپا جداشد! سردبیر روزنامه اردشیر خان لارودی به من ماموریت داد که سریع خودم را به کیلومتر 5 جاده مخصوص در بلوار شیشه مینا برسانم و هر جور شده جلد روزنامه فردا را با علی دایی در قامت سرمربی ببنیدیم.


خودم را با موتور به مجموعه ورزشی سایپا رساندم و با هماهنگی یکی از افراد نزدیک به شهریار که اکنون هم نقش ویژه‌ای در تصمیم‌گیری‌هایش دارد، کار خودم را در محل تمرین دنبال کردم. نکته جالب آن روز این بود که با وجود هماهنگی تنها ۲۰ دقیقه اجازه عکاسی از تمرین را داشتم. تمرین که شاید تابع مقررات بود که ماحصل دوره حضور دایی در بوندسلیگا بود. قانونی که ما خبرنگارها در این سالهای اخیر به خاطر بازی های آسیایی و جام‌های جهانی بیشتر با آن آشنا شدیم. شهریار فوتبال ایران در روزهای ابتدایی مربیگری در کنار چهره‌هایی همچون میثاق معمارزاده، سید جلال حسینى، ابراهیم شکوری، حمید فرزانه، مجید غلام نژاد، امیرهوشنگ سعادتی، على عشورى زاد، ابراهیم صادقى، امید شریفى نسب، کاظم برجلو، جواد آشتیانى، داریوش یزدانى، محسن خلیلى، احمد مؤمن زاده، امین منوچهرى و...حضور داشت که اکنون هر کدام از آنها سرنوشت و داستان جدیدی را دنبال می‌کنند. عجیب نبود که دایی خودش در متن تمامی آیتم‌های تمرینی قرار داشته باشد؛ سرمربی‌ای که قرار بود در قالب بازیکن هم نارنجی‌ها را برای رسیدن به موفقیت در زمین نیز همراهی کند و به این واسطه او شخصا نیز تمامی آیتم‌ها را به اجرا در می‌آورد. با این حال آقای گل فوتبال جهان با همان استایل آماده دوره بازیگری ولی اینبار با سوتی که رهبری این گروه را نشان می‌داد در سودای موفقیتی تازه می‌گردد..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


این یک گزارش نوستالژی دیگر برای من بود. جایی که سایپای آن روزها با ستاره‌هایش چه آنها که لقب وفادار را یدک کشیدند و چه کسانی که رایولای وطنی شدند و چه شهریار و چه البته محسن رفت و برگشت و بقیه، یک تیم مخوف و قابل احترام محسوب می‌شدند. برای من اما نکته جالب توجه همان سرنوشت علی دایی است. کسی که دوران مربیگری را از سایپا استارت زد و به خاطر برخی اتفاقات راه او بسته شد و آخرین تجربه‌ سرمربی گری‌اش روی نیمکت همین تیم ثبت شده و همه در انتظار بازگشت شهریار هستیم. دایی البته در تمامی این سال‌ها نشان داده که ققنوس وار بازخواهد گشت.

دیدگاه‌ها