کد خبر : 1675475 | 08 فروردين 1399 ساعت 12:30 | 14.9K بازدید | 0 دیدگاه

توضیح میکل آرتتا درباره مبارزه‌اش با کرونا

میکل آرتتا، سرمربی آرسنال که به ویروس کرونا مبتلا شده و بهبود یافته درباره تجربیات خود از دوران ابتلا به این بیماری صحبت کرد.

توضیح میکل آرتتا درباره مبارزه‌اش با کرونا

به گزارش "ورزش سه"، میکل آرتتا، سرمربی آرسنال که چند روز پیش اعلام شد به ویروس کرونا مبتلا شده می‌گوید بعد از طی کردن دوران قرنطینه خانگی بهبودی کامل پیدا کرده و حالا می‌تواند درباره تاثیر این ویروس بر سلامتش و تجربه خود از دوران بیماری سخن بگوید.

 

دو هفته پیش رسما اعلام شد که میکل آرتتا سرمربی آرسنال به ویروس کرونا مبتلا شده. او بعد از اعلام این خبر در قرنطینه خانگی قرار گرفت. پیش از آن به دلیل شیوع گسترده ویروس در انگلیس، دیدار آرسنال و منچسترسیتی تعلیق شده بود ولی بعد از اعلام خبر ابتلای آرتتا به ویروس، لیگ برتر تصمیم گرفت کلیه مسابقات خود را به حالت تعلیق درآورد.

 

1481957

 

آرتتا در گفتگو با وبسایت باشگاه آرسنال از تجربیات خود در دوران مبارزه با کرونا گفت و اعلام کرد در این مدت تنها نگران خانواده‌اش بوده است. آرتتا در این باره گفت:" حالا دیگر حس می‌کنم کاملا درمان شده‌ام. وقتی باشگاه با ما تماس تلفنی گرفت تا بگوید که ممکن است به خاطر تماس با مالک باشگاه المپیاکوس به کرونا مبتلا شده باشیم، از همان زمان علائم این بیماری در من کم کم خود را نشان داده بود. همانجا بود که حس کردم مبتلا شده‌ام".

 

سرمربی آرسنال در ادامه گفت:" ما فردای آن روز با منچسترسیتی بازی داشتیم. من تصمیم خودم را گرفتم با دکتر تماس گرفتم و شرایط را گفتم. با رائول سانلهی مدیر فوتبال باشگاه، ادو مدیر فنی و وینای مدیرکل باشگاه تماس گرفتم و در یک جلسه به آنها گفتم ریسک ابتلای همه بازیکنان به ویروس خیلی بالا است و من اولین کسی هستم که علائم بیماری را دارم. اگر همینطور ادامه دهیم همه کسانی که با من در تماس روزانه هستند این بیماری را خواهند گرفت. باید هر چه سریع تر با لیگ برتر صحبت کنیم و تصمیم بگیریم".

 

آرتتا در ادامه گفت:" از نظر علائم باید بگویم علائم من شبیه ویروس‌های عادی بود. سه چهار روز اول کمی سخت گذشت، کمی تب داشتم و سرفه‌های خشک می‌کردم و سینه‌ام ناراحت بود. مشکل این بود که بچه‌های من در خانه بودند و من نگران آنها و خانواده‌ام بودم. خدا را شکر که به لطف همکاری همسرم هیچکدام از اعضای خانواده ویروس را از من نگرفتند و حالا همگی خوب هستیم".

 

دیدگاه‌ها