کد خبر : 1675630 | 09 فروردين 1399 ساعت 17:00 | 8.7K بازدید | 0 دیدگاه

حسین فرکی از آغاز تا پایان با دفترچه رازآلود

سرمربی خوشنام فوتبال ایرانی یکی از کسانی بود که در سال 98 به پایان دوران مربیگری‌اش رسید و باید دید در ادامه شرایط بازگشت او به چه شکل مهیا خواهد شد.

حسین فرکی از آغاز تا پایان با دفترچه رازآلود

به گزارش "ورزش سه"، حسین فرکی که همواره از سوی شاگردانش به عنوان یکی از مربیان بااخلاق شناخته می‌شود، در هفته‌های پایان سال 98 و بعد از تداوم شکست و ناکامی پیکان، از کار برکنار شد و جای خود را به عبدالله ویسی داد. فرکی 63 ساله که در کارنامه بازیگری خود سابقه حضور در تیم‌های پاس تهران، الشعب امارات و پرسپولیس را دارد، بع عنوان یک مهاجم در تیم ملی 11گل و در تیم‌های باشگاهی نیز 120 گل را به نام خود کرده بود.

 

فرکی دوران مربیگری را اما با دستیاری در پاس تهران آغاز کرد. بعد از 14 سال بازی در ترکیب پاس، او شش سال هم به عنوان دستیار در این تیم کار خود را دنبال کرد تا در ادامه در سال 80 رسما به عنوان سرمربی کارش را در جمع سبزقباهای دوست داشتنی فوتبال تهران آغاز کند. او در آن مقطع جانشین ابراهیم قاسمپور شد و توانست در پایان فصل با حضور در جایگاه هفتم به کار پایان دهد تا اولین تجربه‌اش به این شکل پایان یابد.

 

1487877

 

 

در ادامه فرکی با دعوت تیم ملی برای دستیاری مواجه شد تا در کنار برانکو ایوانکوویچ قرار گیرد و بعد از آن هم مدتی به عنوان سرمربی تیم المپیک ایران (زیر23 سال) فعالیت کرد.

 

در پایان حضور در تیم ملی اما فرکی در تصمیمی عجیب راهی لیگ دسته دوم شد تا هدایت تیم کاوه تهران را برعهده گیرد و البته توانست این تیم را به لیگ دسته اول بیاورد. نفت تهران مقصد بعدی این مربی محسوب شد؛ جایی که در فصل اول آنها را از سقوط نجات داد و در فصل بعدی نیز توانست جایگاه پنجم جدول را به تیمی که اکنون منحل شده، اختصاص دهد. فرکی بعد از آن با حضور در فولاد خوزستان اولین افتخار قابل توجه دوران مربیگری‌اش را تجربه کرد. بعد از اتفاقات دور از ذهن و باورنکردنی در اهواز که با انتقاد هواداران و شکستن سر او نیز همراه شده بود، فرکی در همان فصل با قهرمانی به حواشی پاسخ داد.

 

فرکی بعد از قهرمانی با فولاد چالش دیگری را تجربه کرد و این بار راهی اصفهان و تیم سپاهان شد تا یک قهرمانی دیگر را هم به کارنامه خود اضافه کند. آنها در روز پایانی لیگ و در شرایطی که در تبریز و جدال تراکتور و نفت اتفاقات عجیبی رخ داده بود، در اصفهان قهرمانی خود را جشن گرفتند.

 

1487876

 

فصل بعد از آن اما برای فرکی خوب پیش نرفت تا او در اواسط فصل از جمع طلایی‌پوشان جدا شده و راهی سایپا شود. روزهای نه چندان خوب با سایپا باعث شد تا مدیران وقت این تیم هم طی یک معارفه جالب توجه، علی دایی را جانشین وی کنند. بعد از یک فصل خانه نشینی، فرکی با پیکان بار دیگر به فوتبال بازگشت اما در دومین فصل حضورش در این تیم نتوانست آنطور که باید تیمش را مهیای رقابت‌ها کند و در نهایت جای خود را به عبدالله ویسی داد تا این روزها بار دیگر خانه نشین شود.

 

1487872

 

باید دید فرکی بار دیگر شانس حضور در محوطه فنی به همراه آن دفترچه رازآلود خود را خواهد داشت و به نیمکت مربیگری بازخواهد گشت یا خیر.

دیدگاه‌ها