کد خبر : 1675695 | 10 فروردين 1399 ساعت 09:30 | 9.2K بازدید | 1 دیدگاه

شوچنکو و تشبیه کرونا به فاجعه چرنوبیل

آندری شوچنکو، اسطوره فوتبال اوکراین می‌گوید بحران جهانی کرونا او را به یاد فاجعه اتمی چرنوبیل در کشورش می‌اندازد.

شوچنکو و تشبیه کرونا به فاجعه چرنوبیل

به گزارش "ورزش سه"، آندری شوچنکو، اسطوره فوتبال اوکراین که این روزها در کسوت مربی فعالیت کرده و در حال حاضر در انگلیس، در قرنطینه خانگی به سر می‌برد می‌گوید بحران جهانی کرونا در این روزها را بسیار شبیه فاجعه اتمی چرنوبیل که سه دهه قبل کشورش را با بزرگترین بحران تاریخش مواجه کرده بود، می‌بیند.

 

شوچنکو، ستاره بزرگ سال های گذشته فوتبال اوکراین و باشگاه‌های آث میلان و چلسی، در زمان فاجعه نیروگاه اتمی چرنوبیل در اوکراین پسری 9 ساله بود و به دلیل این فاجعه مجبور شد خانه پدری‌اش در شهر کیف را ترک کرده و به همراه خانواده‌اش به خانه‌ای جدید نقل مکان کند.

 

1487913

 

شوچنکو حالا در گفتگو با اسکای ایتالیا اعلام کرد که بین شرایط آن روزهای فاجعه چرنوبیل و وضعیت فعلی دنیا در نتیجه شیوع ویروس کرونا شباهت‌های زیادی می‌بیند. شوچنکو در این باره گفت:" من در نزدیکی لندن هستم و در حومه این شهر زندگی می‌‌کنم. الان حدود ده روز است که از خانه بیرون نرفته‌ام. ما این روزهای سخت را با امید می‌گذرانیم، امید به اینکه اوضاع بهتر خواهد شد".

 

ستاره سال های نه چندان دور فوتبال اوکراین در ادامه صحبت هایش گفت:" من وقتی 9 ساله بودم وضعیت مشابهی را تجربه کردم. وضعیت ناشی از انفجار نیروگاه اتمی چرنوبیل. آن روزها هم خیلی سخت بود. تنها راه‌حل ما این است که به تصمیم‌های دولت اعتماد داشته باشیم. نباید کارهای احمقانه انجام بدهیم، به خصوص اینکه نباید از خانه خارج بشویم. ما نمی‌دانیم که آلوده به ویروس هستیم یا نه و می‌توانیم خیلی‌ها را آلوده کنیم و ویروس به این ترتیب منتقل می‌شود و دیگران را مبتلا می کند. نباید فقط به فکر خودمان باشیم و به این فکر کنیم که ممکن است خیلی‌ها به خاطر ما آلوده شوند و سرعت گسترش این ویروس بیشتر شود".

 

دیدگاه‌ها