کد خبر : 1675726 | 10 فروردين 1399 ساعت 12:38 | 4.3K بازدید | 0 دیدگاه

تمرینات آنلاین؛ میراثی که به جا می ماند

تمرینات حضوری تیم های لیگ برتری این روزها به خاطر شیوع ویروس کرونا و هم چنین متوقف کردن بازی های لیگ برتر تعطیل است اما بازیکنان به صورت انفرادی و با نظارت ویدئویی مربیان تمرین می کنند.

تمرینات آنلاین؛ میراثی که به جا می ماند

به گزارش "ورزش سه"، تمریناتی که از سوی مربیان بدنساز و با نظر سرمربی تدوین و طراحی شده اینطور نیست که تنها از سوی بازیکن دنبال شود. بازیکنان بیشتر تیم ها موظف هستند از تمریناتی که در منزل یا فضای محدود بیرونی انجام می دهند فیلم بگیرند و فیلم تمرین خود را در اختیار کادر فنی تیم قرار دهند. جالب اینکه در برخی تیم ها تمرینات بازیکنان به صورت آنلاین برگزار می شود و اعضای کادر فنی به طور آنلاین تمرینات را مشاهده و اگر نکته ای لازم باشد به بازیکن گوشزد می کنند.

 

تمرینات آنلاین یک میراث خوب از روزهای شیوع ویروس کرونا است که به جا خواهد ماند. این اتفاق اگر چه در فوتبال حرفه ای و در فاصله 75 روزه بین پایان بازی های فصل جاری و شروع فصل آتی؛ مرسوم است اما هیچ گاه در فوتبال ایران وجود نداشته. در فوتبال حرفه ای وقتی بازی ها تعطیل می شود بازیکنان با چند روز استراحت و تا شروع تمرینات گروهی باید یک سری تمرینات انفرادی داشته باشند که این تمرینات به صورت وید ئویی و گاهی هم به صورت آنلاین برگزار می شود و هدف این است که بازیکن بعد از حضور دوباره در تمرینات گروهی شرایط بدنی نرمالی داشته باشد و این طور نباشد که باشگاه مجبور شود مدت زمان زیادی برای بازگرداندن بدن بازیکن به روزهای عادی آمادگی وقت صرف کند.

 

مسابقات زمانی که تعطیل می شود اگر بازیکن رها شود به طور حتم به سرعت آمادگی خود را از دست می دهد. 75 روز فاصله ای که بین پایان و شروع بازی ها وجود دارد زمان کمی برای از دست دادن آمادگی نیست. پروسه تمرینات ویدئویی و آنلاین بعد از پایان شیوع ویروس کرونا در فوتبال ایران به یادگار می ماند. حالا به خوبی مربیان متوجه شده اند که در روزهای تعطیلی مسابقات هم می توانند به بازیکنان خود تمرین بدهند و به صورت زنده شاهد تمرین آنها باشند. این ارتباط همان طور که اشاره شد در روزهای تعطیلی بین پایان بازی ها و شروع دوباره تمرینات گروهی ابتدای فصل و تعطیلات نیم فصل به کار مربیان و از همه مهمتر تیم ها خواهد آمد و میزان آمادگی تیم ها در روزهای تعطیلی هم حفظ خواهد شد و طبیعتا تیمی که از نظر شرایط بدنی در وضعیت خوبی باشد به راحتی قادر به اجرای تاکتیک های تمرین شده خواهد بود.

 

دیدگاه‌ها