کد خبر : 1675730 | 10 فروردين 1399 ساعت 13:01 | 25.1K بازدید | 1 دیدگاه

نظر فیفا ادامه ی بازی هاست

بازی ها تمام شود نتایج پاک می شود؟

شیوع ویروس کرونا حتی فیفا را هم به شوک فرو برده است و برنامه ریزی برای ادامه ی فوتبال هم در هاله ای از ابهام است.

بازی ها تمام شود نتایج پاک می شود؟

به گزارش"ورزش سه"، درخواست برخی از باشگاه ها برای تعطیلی بازی ها و هم چنین کاهش دستمزدها برای فدراسیون های ملی چالش ایجاد کرده است و این چالش ها به فیفا هم انتقال داده شده است. نظر فیفا ادامه ی برگزاری بازی هاست. فیفا بر این عقیده است همان طور که کرونا در چین مهار شد و تیم های فوتبال این کشور دوباره تمرینات خود را از سر گرفته اند در دیگر کشورها هم این چنین خواهد بود و شاید هم به همین بهانه یوفا اعلام کرد بازی های برگشت مرحله یک چهارم نهایی را از مرداد ماه از سر خواهد گرفت.

 

با وجود خوش بینی فیفا؛ متاسفانه در برخی از کشورهای اروپایی میزان مرگ و میر افرادی که به ویروس کرونا مبتلا می شوند آنقدر زیاد است که تصور اینکه این ویروس در آینده ای نزدیک مهار شود و شرایط برای برگزاری بازی های لیگ به وجود بیاید، سخت است. از سویی تعطیلی بیش از اندازه بازی ها میزان آمادگی جسمانی بازیکنان را با وجود تمرینات انفرادی کاهش خواهد داد به این خاطر که تمرینات انفرادی از نظر کیفی به تمرینات گروهی نمی رسد و از سویی تداوم این وضعیت نظم بازی های فصل آینده را هم زیر سوال خواهد برد. شاید به همین بهانه بازی های لیگ این فصل در همه جای جهان تمام شده اعلام شود!

 

یکی از مدیران فدراسیون فوتبال در این باره به خبرنگار ما گفت: ویروس کرونا یک حادثه ی غیر مترقبه بود و فیفا قانون مشخصی در این زمینه ندارد و به طور حتم اعضای کمیته اجرایی به زودی دور هم جمع خواهند شد که در این باره تصمیم گیری کنند. آنچه که مسلم است فیفا در حال حاضر منتظر مهار این ویروس و از سر گیری همه بازی ها است و به همین خاطر فعلا تصمیم تازه ای در این باره نگرفته است. حتی موضوع کاهش دستمزدها هم مد نظر فیفا نیست به این خاطر که علاقمند است بازی ها دنبال شود. اما اگر موضوع حاد شود و در ماه های آینده امکان برگزاری بازی ها وجود نداشته باشد احتمال تعطیلی بازی ها زیاد است و به نظر می رسد نتایج جدول پاک شود و هم چنین از بازیکنان تیم ها خواسته شود تا همان جایی که بازی کرده اند دستمزد خود را از باشگاه ها طلب کنند. البته این یک احتمال است. تعیین قهرمان در حالی که هفته های زیادی به پایان بازی های باقی مانده است غیر منطقی است و البته ویروس کرونا موجب خواهد شد فیفا قانون تازه ای در این باره وضع کند. چون احتمال اتفاقات مشابه در این زمینه وجود دارد.

دیدگاه‌ها