کد خبر : 1675732 | 10 فروردين 1399 ساعت 13:04 | 10.5K بازدید | 0 دیدگاه

آل کثیر بهترین بازیکن سال بود

جهانی: بر چه اساسی من را انتخاب نکردند؟

هافبک شمالی تیم نفت آبادان اعتقاد دارد که در صورت تلاش بیشتر، این تیم قادر خواهد بود که یکی از سهمیه‌های لیگ قهرمانان را به دست بیاورد.

جهانی: بر چه اساسی من را انتخاب نکردند؟

به گزارش "ورزش سه"، میلاد جهانی هافبک  شمالی تیم فوتبال نفت آبادان باز هم در این فصل ترک عادت نکرد و علی رغم آنکه چند بازی هم به تشخیص اسکوچیچ روی نیمکت نشست، توانست تا به اینجا آمار قابل‌قبول 6 پاس گل و 5 گل را در کارنامه خودش ثبت کند و در واقع او نقش بارزی را در موفقیت‌های صنعت نفت در طی دو فصل گذشته ایفا کرده است.


وی در گفتگو با خبرنگار "ورزش سه" در خصوص سال 98 و همچنین آرزوهای فوتبالی خودش و سایر مسائل دیگر صحبت کرد که توجه شما را به این مصاحبه جذاب و خواندنی جلب می‌کنیم:

 

 *در حال حاضر شرایط فعلی خودت به چه شکلی است و در این روزها به چه‌کاری مشغول هستی؟


 جهانی: در وهله اول سال جدید را به تمام هموطنانم چه در داخل و چه در خارج ایران از صمیم قلبم تبریک می‌گویم هرچند می‌دانم شروع خوبی نداشتیم اما امیدوارم در ادامه روزهای بهتری از راه برسد تا این لحظات را فراموش کنیم.


 به‌هرحال من هم مثل اکثر فوتبالیست‌ها در قرنطینه به سر می‌برم و سعی می‌کنم تا آنجا که می‌توانم آمادگی بدنی خودم را حفظ کنم اما ما هر چقدر سعی کنیم ازلحاظ شخصی از فرم ایدآل خارج نشویم عدم شرکت در تمرینات تاکتیکی و گروهی، باعث افت تیمی خواهد شد.ان‌شاءالله  هرچه زودتر این ویروس مهلک ریشه‌کن شود تا دوباره مثل روزهای قبل مردم بتوانند از بودن در کنارهم لذت ببرند. همین‌جا تنها خواهشم به‌عنوان یک برادر کوچک‌تر از هم‌وطنانم این است که تا آنجایی که می‌شود سعی کنند از منازلشان خارج نشوند چراکه تبعات بسیار بدی را به همراه خواهد داشت.


*در مورد مسابقات لیگ فکر می‌کنی سرنوشت آن به کجا ختم خواهد شد؟


جهانی: خب الآن دیگر واقعاً شرایط خیلی سخت شده است و هر روز که ما از دست می‌دهیم برنامه‌ریزی برای 9 هفته باقی‌مانده سخت‌تر هم می شود. ضمن اینکه شما لیگ یک را هم فراموش نکنید. اگر قرار باشد لیگ یک هم به اتمام نرسد، بسیاری از تیم‌های حاضر در این لیگ با آن شرایط بد مالی ضررهای هنگفتی خواهند دید. از همین رو آرزو می‌کنم به هر ترتیبی که هست لیگ را به اتمام برسانیم. باوجوداینکه از همین حالا می‌توان پیش‌بینی کرد که با شروع مسابقات و با توجه به این حد از آمادگی بدنی بازیکنان و فشردگی بازی‌ها، اکثر تیم‌ها مصدومان زیادی خواهند داد.


*اگر قرار باشد بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار شود چه نظری دارید؟


جهانی: تصورش را هم نمی‌توانم بکنم. برای مثال بازی مقابل سایپا را مشاهده کردید که چقدر فضا ساکت و بدون انرژی بود. انگار یک بازی محلی در حال جریان بود و بازیکنان در داخل زمین با همدیگر در حین بازی خوش‌وبش و از برنامه‌هایشان در عید صحبت می‌کردند. علاوه بر این باور بفرمایید  ما در دیدارهای خانگی از تماشاگرانمان انرژی زیادی می‌گیریم. بارها برای خود من پیش آمد که چشمانم از خستگی در حال بسته شدن بود، اما با یک تشویق جانانه، خون جدیدی انگار دوباره در ساق پاهایم تزریق می‌شود و از دست دادن این حجم از انرژی برای بسیاری از تیم های حاضر در لیگ، خصوصاً نفت آبادان بسیار سخت است.


*سال 98 را ازلحاظ تیمی و شخصی چگونه دیدی؟


جهانی: خب ما دو فصل رؤیایی را در صنعت نفت تجربه کردیم که بهترین نتایج صنعت نفت در طول سالیان اخیر بود. وجود مربیان و بازیکنان خوب و همچنین تماشاگران خونگرم همه دست‌به‌دست هم داد تا روزهای خوبی را برای زرد طلایی رقم بزنیم که از این بابت بسیار خوشحالم. اما از لحاظ مالی متأسفانه باید بگویم خصوصاً در لیگ نوزدهم فشار بسیار زیادی به همه بچه‌ها وارد شد. متأسفم که باید بگویم الآن که تنها 9 بازی به پایان لیگ باقی‌مانده ما تنها 30 درصد از حقوق خود را دریافت کردیم که من فکر می‌کنم از تمام تیم‌های لیگ برتری عقب‌تر هستیم در حالی که بهترین نتایج نفت را در طول تاریخ لیگ برتر به دست آوردیم.


* آیا رفتن اسکوچیچ در اواسط لیگ روی روند نتایج تیم شما تأثیرگذار بود؟


جهانی: اسکوچیچ بسیار مربی خوبی بود و من به عنوان یکی از بازیکنان  صنعت نفت افتخار می‌کنم که آن‌قدر خوب ظاهر شدیم که توانستیم ایده‌های او را به اجرا بگذاریم تا همه پی به درایت این مربی کروات و دوست‌داشتنی ببرند. به‌هرحال پیشنهاد قبول سرمربی گری در تیم ملی ایران را کمتر کسی از دست می‌دهد و از این بابت هیچ ایرادی نمی‌توان به او گرفت. آقای سراج هم برای اینکه تیم را در اختیار بگیرد احتیاج به زمان داشت که خوشبختانه قبل از تعطیلی لیگ او تا حد زیادی توانست به خواسته‌های خود برسد. این راهم فراموش نکیند که شرایط روحی روانی در نتایج تیمی تأثیر بسیار زیادی دارد.


*از بین گلزنی و پاس گل کدام‌یک را می‌پسندی؟


جهانی: انصافاً من پاس گل را بیشتر دوست دارم و فکر می‌کنم در طی دو فصل گذشته این امر را ثابت کرده‌ام. بارها فرصت گلزنی داشتم اما ترجیح دادم که بازیکنی را که در موقعیت بهتری قرار دارد را صاحب توپ کنم. اما درعین‌حال در این فصل علاوه بر 6 پاس گل 5 گل را هم به ثمر رساندم و در کل  فکر می کنم از لحاظ فوتبالی فصل خوبی را تجربه می‌کنم.


*گویا از برنامه‌های ورزشی حال حاضر در تلویزیون نیز گله داشتی؟


 جهانی: بله گرچه زیاد اهل گله و اعتراض نیستم. اما همین‌جا باید از برنامه شب‌های فوتبالی گله کنم که چطور کسی که بیشترین پاس گل را در این فصل تا به اینجا در لیگ برتر داده است، نباید حتی جزو نامزدهای بهترین هافبک سال قرار داشته باشد. سوءتفاهم نشود. من چنین ادعایی ندارم که بهترین هافبک لیگ هستم. خدا را شکر لیگ بازیکنان بسیار خوبی در این پست دارد که من برای تک‌تکشان احترام زیادی قائلم اما سؤال من این است که آیا یکی از معیارهای انتخاب کارشناسان این برنامه برای یک هافبک خوب مگر پاس گل و گل زنی نیست؟ پس بر چه اساسی نام من را هم در بین نامزدان قرار ندادند.


این را از این بابت می‌گویم که برای بازیکنی مثل من که در این فصل در یک باشگاه با تمام مشکلات مالی‌اش ساختم، تنها انگیزه‌ام دیده شدن و معرفی به مخاطب است و این در واقع به تو به‌ عنوان یک بازیکن انرژی مضاعفی می‌دهد و دقیقا برعکس آن‌هم صادق است.


*در نفت آبادان در کنار طالب ریکانی و عیسی آل کثیر گویا مثلث خطرناکی را تشکیل داده‌اید.


جهانی: خداراشکر ما سه نفر به یک درک درست فوتبالی از هم رسیده ایم  و شما اگر همین سؤال را از آن دو نفر هم بپرسید این حرف من را قبول دارند که اگر هرکدام از ما سه نفر در زمین نباشیم بر روی کیفیت عملکرد فوتبالی هر دو نفر دیگر اثر منفی می‌گذارد.


*آینده نفت آبادان و خودت را در سال جدید چطور می‌بینی و آیا با توجه به شناخت سرمربی تیم ملی می‌توانی به آرزوهای ورزشی خودت برسی؟


 جهانی: با توجه به این موضوع که اختلاف امتیازات در نیمه بالای جدول برای کسب سهمیه بسیار کم است ما امیدواریم که بتوانیم با کمک این هواداران و کادر فنی و این بازیکنان خوب یکی از سهمیه‌های حضور در لیگ آسیا را به دست بیاوریم که واقعاً این‌یکی از آرزوهای فوتبالی من است. شما مطمئن باشید اگر ما بتوانیم تمرکزمان را حفظ کنیم و تلاش بیشتری انجام دهیم و تیم را به جایگاه بالای برسانیم خودبه‌خود برای کل تیم من‌جمله من به‌عنوان یک بازیکن تأثیرگذار اثر بسیار مثبتی دارد و همان‌طور که گفتید اسکو از بازی من شناخت خوبی دارد و امیدوارم اگر لیاقتش را داشته باشم به تیم ملی دعوت شوم.


*به‌عنوان سؤال آخر بهترین بازیکن و بهترین مربی سال 98 از نگاه شما چه کسانی هستند؟


جهانی: سؤال بسیار سختی است که ای‌کاش می‌توانستم نام 10 نفر را بیاورم اما بدون هیچ تعصبی باید بگویم از نگاه من عیسی آل کثیر فصل بسیار خوبی را پشت سر گذاشت و من از نزدیک شاهد تلاش‌های این بازیکن هستم، ضمن آنکه مهدی ترابی هم فصل بی‌نظیری را سپری کرد. اما در ارتباط مربیان هم باید بگویم به اتمام احترامی که برای تمام اساتید خود قائلم فکر می‌کنم امیر قلعه نویی بهترین مربی سال بود.

دیدگاه‌ها