کد خبر : 1675733 | 10 فروردين 1399 ساعت 13:06 | 2.7K بازدید | 0 دیدگاه

تداخل زمانی مثبت یا منفی برای ایران ؟

آغاز فعالیت دولت سیزدهم در اوج المپیک ١+٢٠٢٠

ورزش دنیا همچون دیگر عرصه ها این روزها متاثر از بحران جهانی کرونا روزها را سپری می کنند .

آغاز فعالیت دولت سیزدهم در اوج المپیک ١+٢٠٢٠

به گزارش "ورزش سه"، میزان نفوذ پذیری کووید ١٩ در ورزش تا تعویق بازی های المپیک و پارالمپیک ٢٠٢٠ هم پیش رفت تا بزرگترین رویداد ورزش قهرمانی دنیا که آوردگاهی برای میزان سنجش پیشرفت ورزش کشورهاست دستخوش تغییرات گسترده شود .

 

آنچه مسلم است این تصمیم، رضایت کاروان های ورزشی کشورهای مختلف را هم بدنبال داشته است، شکی نیست که عواقب بحران جهانی کرونا در ابعاد وسیع از لحاظ روحی و جسمی تاثیرات خاص خود را بر روی قهرمانان دنیا به همراه داشت و ار طرفی هنوز کشورها سهمیه های مورد انتظار خود را بدست نیاورده بودند .

 

در هر صورت المپیک ٢٠٢٠ با یکسال تعویق برگزار خواهد شد ؛ اما این تغییر در زمان برگزاری برای ایران می تواند با تعابیر خاص همراه باشد که توجه به آن ضروری است .

 

بازیهای المپیک به زمان تاریخ خورشیدی در مردادماه برگزار می شود و تاریخ شروع آن از سوم مردادماه و مدت برگزاری هم دو هفته است .

 

اگر المپیک توکیو با تغییر یکساله و برگزاری آن در سال ٢٠٢١ با همان تاریخ مشابه سال قبل میزبانی شود ، تداخل عجیبی با تغییر دولت در ایران و همزمانی با روی کار آمدن دولت سیزدهم جمهوری اسلامی دارد .

 

تاریخ مراسم تحلیف رییس جمهور دولت های یازدهم و دوازدهم ١٣ مرداد ١٣٩٢ و ١٤ مرداد ١٣٩٦ در مجلس شورای اسلامی بوده است و این زمان در سال ١٤٠٠ هم بر اساس رویه معمول به همان روزهای میانه مردادماه موکول خواهد شد .

 

از طرفی قبل از برگزاری بازی های المپیک رییس دولت سیزدهم مشخص شده است و شرایط کشور در یک مرحله گذار قرار می گیرد.

 

بنابراین بدون قضاوت از اینکه  همزمانی رویداد المپیک با تغییر رسمی دولت در ایران ،چه تبعاتی برای کاروان ورزشی ایران خواهد داشت ؛ باید از هم اکنون برای آن زمان هم چاره اندیشی شود تا بتوانیم در کشور زمینه حضور کاروان ورزشی ایران با توان حداکثری را رقم بزنیم .

 

قطعا از لحاظ اداری ، اعزام کاروان ورزشی ایران در دولت  دوازدهم  صورت می گیرد و تغییرات کابینه  هم قطعا به زمان بعد از المپیک می رسد و از طرفی  کمیته ملی المپیک هم که وظیفه مستقیم اعزام کاروان را بر عهده دارد تا  أواخر دی ماه ١٤٠٠ فرصت قانونی مدیریت بر این نهاد را عهده دار  است  .


بدون شک کار آماده سازی کاروان ورزشی ایران  برای المپیک ٢٠٢٠که در قالب ستاد عالی بازی های المپیک آغاز شده ، این فرصت را خواهد داشت که تا پایان المپیک توکیو فعالیت خود را به سرانجام برساند اما به هر حال باید به این تداخل زمانی برای صدمه ندیدن کاروان از هم اکنون اندیشید .

 

نویسنده: علیرضاصدرایی

دیدگاه‌ها