کد خبر : 1675738 | 10 فروردين 1399 ساعت 13:29 | 10.2K بازدید | 0 دیدگاه

یک سال بعد از چیپ فرشید و گل احمد؛

10 چهره ویژه دربی عیدانه که دیگر نیستند!

از دربی سال گذشته تا حالا، از تیم پرسپولیس و استقلال بازیکنان و مربیان متعددی رفته‌اند.

 10 چهره ویژه دربی عیدانه که دیگر نیستند!

به گزارش "ورزش سه"، یک سال پیش در چنین روزی فوتبال ایران شاهد یکی از جذاب ترین دربی های چند وقت اخیر بود؛ از گل تماشایی تا پنالتی چیپ و البته مربیان بزرگی که روی نیمکت دو تیم حضور داشتند. اما اکنون بسیاری از چهره های حاضر در شهرآورد  دیگر عضو پرسپولیس و استقلال نیستند و در جای دیگری به کار خود ادامه می‌دهند.

 

1. برانکو ایوانکوویچ


سرمربی کروات تیم پرسپولیس سال گذشته به چهارمین پیروزی خود در دربی رسید. اولین برد او با گل علی علیپور در سال 94 رقم خورد و سپس دو پیروزی شیرین نیز مقابل استقلال به دست آمد تا این که پروفسور در آخرین شهرآورد، وینفرد شفر را شکست داد و به یک رکورد ویژه رسید. اما دو ماه بعد از این برد، برانکو راه جدایی را در پیش گرفت و به الاهلی عربستان رفت. علاوه بر برانکو، اعضای خارجی کادر او هم دیگر در پرسپولیس نیستند.

 

 

2. وینفرد شفر


شفر که یک بار قهرمانی پرسپولیس را با پیروزی در دربی به تاخیر انداخته بود، انگیزه بسیار زیادی برای دربی 90 داشت اما شاگردانش نتوانستند او را به کامیابی برسانند. در صورتی که استقلال در دربی عیدانه به پیروزی می‌رسید، سرمربی آلمانی امکان رسیدن به قهرمانی را هم داشت اما این اتفاق رخ نداد و شفر نیز دو هفته بعد اخراج شد.

 

 

3. سیدمهدی رحمتی


رحمتی با سابقه ترین دروازه استقلال در تاریخ دربی هاست. او روزهای تلخ و شیرین بسیاری را با آبی های تهران سپری کرد و چند بار در نقش منجی برای این تیم ظاهر شد اما در آخرین فصل، با شکست از این تیم رفت. در آخرین دربی، انتشار تصاویری از او در کنار پنالتی زن استقلال جنجال های بسیاری را آفرید و شاید در موضوع جدایی نیز تاثیرگذار بود. او حالا دروازه بان شماره یک شهرخودرو است.

 

 

4. سروش رفیعی


هافبک شماره 7 پرسپولیس، انتخاب غیرمنتظره برانکو در دربی بود. او با سابقه گلزنی در دربی، به ترکیب اصلی سرخ ها رسید و عملکرد خوبی را هم از خود نشان داد. در شرایطی که بسیاری تصور می‌کردند سروش این فصل نیز در پرسپولیس خواهد ماند اما سرمربی آرژانتینی تصمیم گرفت که رفیعی را در فهرست مازاد قرار دهد تا این آخرین دربی هافبک خلاق قرمزها باشد.

 

 

5. ماریو بودیمیر


او از تیم دیناموزاگرب و با نظر مستقیم برانکو ایوانکوویچ به تهران آمد و حالا در مقایسه با براندائو جونیور و کریستین اوساگوآنا، می‌توان گفت که خرید بدی هم نبود. بودیمیر در دربی 90 برای اولین و آخرین بار بازی در شهرآورد تهران را تجربه کرد و البته موفق به گلزنی هم نشد. او در پایان فصل از جمع سرخ ها جدا شد و حالا یکی از طلبکاران این باشگاه به شمار می‌رود.

 

 

6. گادوین منشا


تردیدی نیست که منشا چهره ویژه دربی پیش از سوت شروع بود. او با پرسپولیس عملکرد خوبی مقابل استقلال داشت و حتی یک بار با ضربه سر زمینه کسب پنالتی منجر به گل علیپور را فراهم کرد. منشا در دربی 90 نیز تا آستانه گلزنی پیش رفت اما ضربه سرش دقت کافی را نداشت.

 

 

7. آیاندا پاتوسی


هافبک اهل آفریقای جنوبی در زمستان 97 به استقلال پیوست و عملکرد ویژه ای را تا پایان فصل ارائه کرد. او خیلی زود به چهره محبوب هواداران و به یکی از مهره های کلیدی تیم بدل گشت و پنالتی زن اول هم شد اما در لحظه به دست آوردن پنالتی، فرشید اسماعیلی اجازه نداد تا پاتوسی ضربه را بزند؛ شاید اگر این هافبک خوش تکنیک پشت ضربه قرار می‌گرفت، آن دربی سرنوشت دیگری داشت.

 

 

8. پیرلوئیجی کولینا


داور 60 ساله ایتالیایی سال پیش به عنوان رئیس کمیته داوران فیفا به تهران آمد تا تماشاگر دربی بزرگ ایران باشد و البته بر روند VAR در ایران نیز نظارت کند. او حتی در آن مسابقه به اتاق VAR هم رفت اما از سال گذشته تا حالا، اتفاق خاصی در این زمینه رخ نداده و حتی بعید است در ماه ها و شاید سال های آینده نیز سیستم داور ویدیویی نقشی در لیگ برتر خلیج فارس ایفا کند.

 

 

9. پژمان منتظری


پژمان یکی از کاپیتان های استقلال در فصل گذشته بود و در دربی نیز به صورت فیکس بازی کرد اما در ادامه فصل اتفاقات طوری رقم خوردند که منتظری به در خروجی باشگاه هدایت شود. مدافع شماره 33 آبی ها که سابقه 9 سال بازی در این تیم را دارد، در دربی مدافع راست بود و پس از بازی نیز انتقادات نسبتا زیادی را متوجه خود دید. منتظری حالا در الخریطیات قطر حضور دارد.

 

 

10. مهدی شریفی


مهاجم شماره 10 پرسپولیس در دربی آلترناتیو علی علیپور و ماریو بودیمیر بود و شاید هواداران پرسپولیس انتظار داشتند که او به جای مهاجم کروات به میدان برود اما این اتفاق رخ نداد. شریفی در پایان آن فصل در لیست مازاد کالدرون قرار گرفت و حالا در لیگ آذربایجان یکی از موفق ترین بازیکنان خارجی به حساب می‌آید.

 

 

دیدگاه‌ها