کد خبر : 1675739 | 10 فروردين 1399 ساعت 13:38 | 8.7K بازدید | 0 دیدگاه

تعویق المپیک به سودم شد؛ معلوم نیست جراحی کنم

کریمی: به المپیک فکر می کنم، نه کاکس یا اسنایدر

یکی از امیدهای کشتی ایران برای کسب مدال المپیک از تعویق این رقابت ها استقبال کرده چون هم سلامتی ورزشکاران را مهمتر از هر چیزی می داند و هم به فکر بهبود مصدومیتش است.

کریمی: به المپیک فکر می کنم، نه کاکس یا اسنایدر

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا کریمی که در کنار حسن یزدانی، دومین فینالیست کشتی ایران در مسابقات جهانی 2019 بود. این کشتی گیر آماده که در فینال وزن 92 کیلوگرم از پس جی دن کاکس برنیامد و به مدال نقره بسنده کرد، در جریان مسابقات جام باشگاههای جهان از ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی شد. با وجود پارگی در زانوی کریمی به خاطر اینکه او به المپیک برسد، پزشکان جراحی را از دستور کار خارج کردند و قرار شد این کشتی گیر تحت درمان قرار بگیرد.


در حالی که مدتی بود علیرضا کریمی به تشک کشتی برگشته بود و تمرین می کرد، شیوع ویروس کرونا همه اردوها را به تعویق انداخت. حالا یک ماهی می شود که نایب قهرمان جهان مثل دیگر هم تیمی های خود در خانه تمرینات آمادگی جسمانی را دنبال می کند. در این میان اما تعویق المپیک 2020 شاید بهترین خبر برای علیرضا کریمی بود که هنوز با مصدومیت دست و پنجه نرم می کند.


در ادامه مشروح صحبت های علیرضا کریمی را در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" می خوانید.


زانویم بهتر است، اما هنوز هم درد دارم


من هنوز هم در زانویم درد احساس می کنم، اما نسبت به زمانی که مصدوم شده بودم، خیلی شرایط پایم بهتر است. زمانی که تمرین می کنم، کم درد دارم و انگار یک ضرب خوردگی در زانوی من مانده و هنوز به طور کامل بهبود پیدا نکرده است. البته تمریناتم را دنبال می کنم و قبل از اینکه کرونا بیاید، در اردوی تیم ملی تمرینات کشتی را هم آغاز کرده بودم.


MRI مشخص می کند که جراحی می کنم یا نه


قرار است چند روز دیگر که مراکز پزشکی باز شود، برای MRI بروم. بعد پزشک مرا معاینه می کند تا ببینیم که شرایط زانویم چطور است. با توجه به اینکه المپیک عقب افتاده، فرصت هست که بتوانم جراحی کنم. البته دکتر کیهانی باید بعد از MRI نظر بدهد و شاید هم اصلا پایم دیگر نیاز به جراحی نداشته باشد. اگر بخواهم جراحی کنم، چند ماه از تمرینات دور هستم، اما به هر حال زمان کافی برای رسیدن به المپیک را دارم.


کشتی ایران از تعویق المپیک استقبال می کند


شرایط تیم ملی و برخی از کشتی گیران ما طوری بود که از تعویق یک ساله المپیک استقبال می کنیم. به هر حال هم برخی از کشتی گیران مثل من مصدومیت دارند و باید این دوره را سپری کنند، هم اینکه ما تیم جوانی داریم و وقفه بیشتر می تواند به آماده شدن تیم ملی کمک کند. از همین حالا یک سال و 4 ماه زمان داریم که می تواند ما را برای المپیک آماده تر کند.

 

1487969


در خانه زیر نظر کادرفنی تمرین می کنیم


من جزو آن دسته از ورزشکارانی هستم که می گویم سلامتی از هر چیزی مهمتر است. به نظرم باید همه فعالیت های ورزشی تا زمانی که کرونا کامل از بین نرفته، باید تعطیل شود. این روزها هم در خانه سعی می کنم تمرینات هوازی و وزنه را انجام دهم. به هر حال این تمرینات با حداقل امکانات است. کادرفنی هم با کشتی گیران در ارتباط است. مربیان به من برنامه تمرین می دهند و هر چند روز یک بار هم تلفنی درباره شرایط با هم صحبت می کنیم.


در سال 98 اولین فینال جهانی ام را تجربه کردم


سال 98 برای من سال خوبی بود. برای اولین بار توانستم به فینال مسابقات جهانی راه پیدا کنم و نقره جهان را آوردم؛ اگرچه هدفم مدال طلا بود. البته اواخر سال این مصدومیت کمی مرا اذیت کرد. با این حال از همه چیز مهمتر برای من المپیک است و فقط به این رویداد بزرگ فکر می کنم.


فعلا به المپیک فکر می کنم، نه کاکس یا اسنایدر


من هم در رسانه ها خواندم که جی دن کاکس گفته می خواهد در وزن 97 کیلوگرم در المپیک کشتی بگیرد. فعلا به این موضوع و رویارویی دوباره با او فکر نمی کنم. بدون شک مهمتر از همه برای من و همچنین کاکس رسیدن به المپیک است. در آمریکا کایل اسنایدر هم در وزن 97 کیلوگرم کشتی می گیرد و معلوم نیست چه کسی به المپیک بیاید. من هم فعلا تمام تمرکزم این است که بتوانم دوبنده تیم ملی را در المپیک بر تن کنم.

 

1487970


با اتحاد می توانیم کرونا را شکست دهیم


از مردم می خواهم که در این روزهای سخت و دشوار در خانه بمانند و نکات بهداشتی را رعایت کنند. ما با اتحاد می توانیم کرونا را شکست دهیم و زودتر به شرایط عادی زندگی خود برگردیم. من هم فعلا در خانه هستم تا اینکه چند روز دیگر تکلیفم مشخص شود و ببینم که دکتر درباره آینده ام چه تصمیمی می گیرد.

دیدگاه‌ها