کد خبر : 1675886 | 11 فروردين 1399 ساعت 12:44 | 8.3K بازدید | 0 دیدگاه

از تدوین اساسنامه تا برگزاری انتخابات و مشکلات مالی

ماموریت‌های سنگین نبی در فدراسیون فوتبال

فدراسیون فوتبال روزهای پر از مشکل را تجربه می‌کند و حالا با انتخاب دبیرکل جدید به دنبال باز کردن گره‌های جدید است.

ماموریت‌های سنگین نبی در فدراسیون فوتبال

به گزارش “ورزش سه” فدراسیون فوتبال ایران روزهای پر از مشکل و حساسی را تجربه می‌کند. از تعویق انتخابات تا تصویب اساسنامه جدید و مورد نظر فیفا، شکایت مارک ویلموتس از طرف ایرانی و مشکلات عدیده مالی. مشکلاتی که سرپرست فدراسیون و هیئت رییسه را به این نتیجه رساند که فرد با تجربه‌ای را به بدنه مدیریتی اضافه کند.


دبیرکل در فدراسیون فوتبال نفر اول اجرایی است و از طرفی بعد از ریاست فدراسیون نفر دوم محسوب می‌شود. به همین دلیل نبی از حالا مشکلات عدیده‌ای را پیش روی خود می‌بیند و باید با خرد جمعی ‌نتیجه خوبی در فدراسیون فوتبال به وجود آورد.

اولین و مهم‌ترین ماموریت نبی در فدراسیون فوتبال تدوین اساسنامه جدید و مورد وثوق فیفا است. وی که تجربه زیادی در این پست داشته و در جریان اساسنامه قبلی نیز قرار دارد در این مسئله به خوبی می‌تواند کار را پیش ببرد و پس از انجام مکاتبات لازم با فیفا و دریافت تاییدیه از دولت اساسنامه جدید را به تصویب و سپس به اجرا برساند.

 

دومین ماموریت مهم نبی، برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال خواهد بود. برگزاری انتخابات یکی از وظایف دبیرکل است. پیش از این نیر قرار بود انتخابات فدراسیون فوتبال روز ۲۵ اسفند سال ۹۸ برگزار شود که فیفا با آن مخالفت کرد. نبی که خود یکی از کاندیدهای ریاست بود حالا باید اساسنامه جدید را تصویب کرده، با توجه به آن ثبت نام مجدد انجام دهد و سپس انتخابات ریاست و نواب ریاست را برگزار کند. مسئله مهمی که به تدوین هر چه زودتر اساسنامه جدید نیاز دارد.

سومین ماموریت مهم‌ نبی مربوط به شکایت ویلموتس از فدراسیون فوتبال است. از آنجایی که در این پرونده دست بالا برای مربی بلژیکی است، نبی باید سعی کند با انجام مکاتبات لازم با بخش حقوقی فیفا و پیگیری‌های مستمر پرونده را به نفع ایران تغییر دهد. هر چند که کار بسیار سختی است و باید دید در نهایت نتیجه چه خواهد شد.

 

یکی دیگر از مهم‌ترین مشکلات تیم مدیریتی جدید فدراسیون فوتبال، معضلات مالی است. خزانه فدراسیون خالی است و دوران سختی را پشت سر می‌گذارند. جذب منابع مالی حالا در اولویت قرار دارد. به نظر می‌رسد با حضور نبی در فدراسیون او بتواند از روابط خود در وزارت ورزش استفاده کرده و منابع مالی را به فدراسیون فوتبال تزریق کند.

 

هم‌چنین تصمیم‌گیری در مورد ادامه یا لغو کامل لیگ برتر با توجه به شیوع ویروس کرونا یکی دیگر از تصمیمات مهمی است که تیم مدیریتی فدراسیون فوتبال با نظر نهایی وزارت ورزش و مسئولان دولتی باید در مورد آن به قطعیت برسد.

دیدگاه‌ها