کد خبر : 1675925 | 11 فروردين 1399 ساعت 16:58 | 10.4K بازدید | 0 دیدگاه

تابستان کوتاه اما مهم است!

تیم منتخب بهترین جابجایی‌های تابستانی لیگ

فصل جاری لیگ برتر پُر بود از نقل و انتقالات موثر و کارساز.

تیم منتخب بهترین جابجایی‌های تابستانی لیگ

به گزارش "ورزش سه"، فصل جاری لیگ برتر از نظر نقل و انتقالات موثر و مفید برای باشگاه ها، از فصل های به یاد ماندنی لیگ بوده؛ سپاهان چندین خرید خوب داشت، استقلال با جذب دیاباته و میلیچ، دو تا از بهترین خریدهای خارجی دو دهه اخیر خود را انجام داد و پرسپولیس هم با برگرداندن وحید امیری و جذب کنعانی زادگان که هر دو در اغلب اردوهای تیم ملی هم حضور  دارند، خط دفاع و توان هجومی خود را به خوبی تقویت کرد. سایت یازده بر اساس متوسط نمرات فنی بازیکنان لیگ، ترکیب منتخبی از بهترین نقل و انتقالات تابستانی فصل جاری را انتخاب کرده، با چند توضیح:

 

در این ترکیب بازیکنانی که از لیگ دسته اول آمده اند، مورد نظر قرار نگرفته اند. بنا بر این مثلا محبی پدیده جوان سپاهان در این تیم قرار نگرفته است. همینطور بازیکنانی که در تابستان به یک تیم پیوسته و در پنجره زمستانی دوباره به تیم دیگری رفته اند نیز در لیست نیستند. مهمترین نمونه محمد طیبی که در تابستان به نفت مسجدسلیمان پیوست و در آنجا عملکرد خوبی داشت اما در زمستان راهی سپاهان شد. نکته اخر اینکه در کنار یازده بازیکن ترکیب اصلی، نام چندین بازیکن به عنوان الترناتیو مهره های اصلی، در ستون سمت راست اینفوگرافی سایت یازده دیده می شوند.

 

ماکسیم (دروازه‌بان)/ نمره یازده: 6.78 


گلر 34 ساله گرجستانی شاهین بوشهر، یکی از سورپرایزهای این فصل لیگ بوده؛ بازیکنی که به خصوص در نیم فصل دوم ستاره اول شاهین بوده و کمک کرده که این تیم به ماندن در لیگ برتر امیدوار شود. ماکسیم در دور برگشت لیگ جزو بهترین بازیکنان لیگ از نظر نمره فنی در سایت یازده بود و تا امروز در کل فصل متوسط نمره اش 6.78 است.

 

رضا اسدی(مدافغ میانی)/نمره یازده: 7.07


پست اصلی این بازیکن البته هافبک میانی است، اما در دوران سرمربیگری مصطفی دنیزلی، چند بار به عنوان مدافع میانی بازی کرد که مهمترین نمونه اش بازی مقابل استقلال بود. اسدی در فصل جاری یکی از باثبات ترین بازیکنان تراکتور بوده، در اغلب بازیها حضور داشته و با سه گل زده جزو بهترین گلزنان تراکتور محسوب می شود. اسدی در ارایش 1-3-2-4 معمولا به عنوان یکی از دو هافبک دفاعی بازی می کند اما با توجه به تجربه بازی در قلب دفاع، در تیم منتخب، او در خط دفاع قرار گرفته است.

 

گولسیانی(دفاع میانی)/نمره یازده: 7.04


بازیکنی که دو فصل قبل با حضور در ترکیب ذوب آهن، به چشم مربیان و فوتبال‌دوستان ایرانی آمد، پس از جدایی قلعه نویی از ذوب آهن، به نساجی پیوست اما در تابستان 98 به سپاهان رفت تا دوباره برای قلعه نویی بازی کند. گولسیانی یکی از ستاره های نیم فصل اول لیگ بود و با 4 گل زده، گلزن ترین مدافع میانی لیگ هم محسوب می شود. مصدومیت گولسیانی و پورقاز باعث شد که سپاهان در زمستان طیبی را جذب کند. قدرت بازیخوانی و توانایی بالا در نبردهای هوایی، گولسیانی را تبدیل به یکی از بهترین مدافعان لیگ کرده است.

 

 

1488175


.
 

عارف غلامی(دفاع میانی)/نمره یازده: 7.02


بازیکنی که در 21 سالگی تجربه بازی در هر دو تیم بزرگ اصفهان را داشت و به عنوان یک پدیده جوان راهی استقلال شد اما خیلی زود در ارایش 2-5-3 استراماچونی، تبدیل به یکی از عناصر مهم خط دفاع شد. غلامی در سپاهان و پیش از پیوستن به ذوب اهن، سابقه بازی در دفاع راست و هافبک دفاعی را داشت و حالا در استقلال در سیستم 3 دفاعه بازی می کند و یک گل هم در لیگ زده است. سرعت بالا در پوشش مدافعان دیگر و قدرت سرزنی، باعث شده استایل بازی غلامی شبیه شجاع خلیل زاده هم باشد.

 

مسعود ریگی(هافبک دفاعی)/نمره یازده: 6.99


پس از سپری کردن یک فصل باثبات در شهرخودرو و حضور در تمامی مسابقات لیگ برتر فصل قبل با این تیم، ریگی در حالی به استقلال پیوست که در میان دیگر جذب شده ها، اسم بزرگی نداشت، اما هافبکی که با حداقل ضربه به توپ در بازیسازی مشارکت دارد و در پوشش فضاها در فاز بدون توپ به حفظ سازماندهی دفاعی تیمش کمک می کند، تبدیل به یکی از مهمترین خریدهای استقلال شد و حالا خط میانی استقلال بدون او چیزی کم دارد. ریگی در کنار علی کریمی، یکی از بهترین زوج های قلب خط میانی لیگ را تشکیل داده اند.

 

امید نورافکن(هافبک میانی)/نمره یازده: 7.23


شارلوا بلژیک پس از جذب نورافکن، به مدت نیم فصل این بازیکن را به استقلال قرض داد اما در تابستان بار دیگر این بازیکن از شارلوا با قراردادی قرضی راهی سپاهان شد. بازیکنی که بارها برای وینفرد شفر در دفاع چپ بازی کرده بود و در تیم ملی امید بارها یکی از دو مدافع میانی بود، در تیم قلعه نویی به عنوان یک هافبک میانی با شعاع عملکرد وسیع تبدیل به یکی از چهره های برتر لیگ شد. سه گل زده در 21 بازی و چند بار انتخاب شدن به عنوان بازیکن برتر زمین، نورافکن را تبدیل به یکی از انتقالات بزرگ این فصل لیگ کرد.


حسین ابراهیمی(هافبک چپ)/نمره یازده: 7.16


ابراهیمی چندین فصل به عنوان یکی از مهره های ویژه سپیدرود در پست های مختلف، برای این تیم بازی کرد و در 52 بازی 8 گل برای سپیدرود زد. با سقوط این تیم به دسته اول، ابراهیمی به نفت مسجدسلیمان پیوست. ابراهیمی در تیم تارتار معمولا به عنوان هافبک راست در 2-4-4 یا وینگر راست در 1-3-2-4 بازی می کند و با درخشش و ثباتی که در ترکیب نفت داشته، تبدیل به یکی از بهترین خریدهای تارتار و موثرترین نقل و انتقالات لیگ شد.

 


محمدرضا حسینی(هافبک راست)/نمره یازده: 7.28


هافبکی که چهار فصل در کنار حدادی فر، از مهمترین اجزای خط میانی ذوب آهن بود، سرانجام در تابستان 98 درحالی که پرسپولیس هم او را می خواست، راهی سپاهان شد تا به عنوان وینگر راست، میان توان هجومی و دفاعی سپاهان در این سمت تعادل برقرار کند. حسینی در اغلب بازیهای سپاهان فیکس بوده، یک گل زده و متوسط نمره 7.28 را از سایت یازده گرفته است. حسینی یکی از باثبات ترین بازیکنان لیگ در چند فصل اخیر بوده و این بار تبدیل به یکی از بهترین انتقالات برای سپاهان شد.

 

وحید امیری(مهاجم)/نمره یازده: 7.25


امیری پس از دو فصل درخشان با پرسپولیس، به ترکیه رفت اما در بازگشت به پرسپولیس، شروع خوبی نداشت. تغییر سیستم های متناوب در تیم کالدرون، کمی امیری را سردرگم کرده بود. اما به تدریج بازیکن چندکاره ملی پوش پرسپولیس به فرم خوب خود برگشت و به خصوص در بازیهای اخیر پرسپولیس با گل محمدی نمایش های خوبی داشته و تبدیل به یک مهاجم زهردار شده است. وحید امیری 5 گل در فصل جاری لیگ زده و به عنوان هافبک/وینگر چپ و راست و همینطور مهاجم برای پرسپولیس بازی کرده است.

 

 

1488174

 

 

عیسی آل کثیر(مهاجم)/نمره یازده: 6.99


ال کثیر در نفت تهران و پیکان عملکرد بدی نداشت اما در صنعت نفت آنقدر خوب ظاهر شد که فقط 5 ماه از انتقال به این تیم، پرسپولیس در زمستان 98 به شدت دنبال جذب او بود؛ انتقالی که طبیعی بود صنعت نفت مخالف آن باشد. آل کثیر 10 گل در فصل جاری زده و اگر لیگ ادامه پیدا کند، شانس زیادی برای کسب عنوان آقای گلی دارد. این یکی از مهمترین انتقالات فصل 98-99 فوتبال ایران بود، به خصوص از این زاویه که مهاجمی که متوسط به نظر می رسید، توانایی اش در سن حدودا 30 سالگی شکوفا شد و یکی از ستاره های لیگ شد.

 

دیاباته(مهاجم)/نمره یازده: 7.33


در هفته های ابتدایی حضورش در استقلال، چندان چابک به نظر نمی رسید اما نه تنها استراماچونی، بلکه کالدرون هم به توانایی او ایمان داشت و خواهان جذب او شده بود. دیاباته پس از چند هفته حضور در استقلال، به فرم خوبی رسید و پس از تیام، خاطره حضور یک مهاجم خارجی بزرگ دیگر را در استقلال زنده کرد. دیاباته تا اینجای فصل 8 گل در لیگ برتر زده، چند گل در لیگ قهرمانان به ثمر رسانده و البته چندین بازی را هم به دلیل آسیب دیدگی از دست داده است. یکی از چالش های اصلی استقلال در تابستان پیش رو، حفظ این ستاره بزرگ است که در محوطه جریمه با ضربات خود، به راحتی گل می زند.

دیدگاه‌ها