کد خبر : 1675963 | 11 فروردين 1399 ساعت 21:13 | 34.3K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش مارکا

رئال مادرید چگونه کرونا را دریبل زد؟

در شرایطی که به دلیل تعطیلی فوتبال ناشی از شیوع کرونا، بسیاری از باشگاه های بزرگ مجبور به کاهش دستمزدها شده اند، در رئال همه چیز آرام است.

رئال مادرید چگونه کرونا را دریبل زد؟

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از مارکا، در طی سالیان اخیر، انتقادات زیادی از سران رئال در زمان نقل و انتقالات مطرح شده است. بسیاری استراتژی باشگاه را زیر سوال بردند و برای مثال اینکه چرا اجازه جدایی به رونالدو را داد و قید جذب امباپه را زد.

 

 

1488192

 

 

در همین مقطع، باشگاه های بزرگی چون بارسا، یوونتوس، پی اس جی، سیتی و.... اقدام به خریدهای گران قیمتی کرده اند و دستمزدهای هنگفتی نیز برای شان در نظر گرفتند. هرچند رئال مادرید همین تابستان بیش از 300 میلیون یورو برای جذب بازیکن هزینه کرد ولی در رئال بحث دستمزدها سلسله مراتب خاصی دارد. در این باشگاه، گرت بیل و سرخیو راموس بیشترین دستمزد را دریافت می کنند؛ حتی بیشتر از ادن هازاردی که 100+30 میلیون یورو برای جذبش هزینه شده است.

 

 

1444115

 

 

همین مساله باعث شده تا رئال مادرید ثبات اقتصادی خوبی داشته باشد. باشگاهی که سعی دارد مبالغی که در بازار هزینه می کند، برای جذب بازیکنان باکیفیت جوان ولی با دستمزدی پایین باشد. برای مثال، رئال قصد دارد تابستان پیش رو ارلینگ هالند و کاماوینگا را با مبالغی بالا به خدمت بگیرد؛ دو بازیکنی که به ترتیب 19 و 17 سال دارند و دستمزدشان قطعا بالا نخواهد بود.

 

درآمد خالص رئال که 30 ژوئن گذشته اعلام شد، جهشی 155 میلیون یورویی را تجربه کرد. جهشی که سودش را بازیکنان در مقطع کنونی می برند. در روزهایی که بارسلونا، اتلتیکو و اسپانیول به خاطر جبران ضرر اقتصادی ناشی از تعطیلی فوتبال مجبور به کاهش دستمزد بازیکنان شده اند، رئال مادرید بدون مشکل به جلو می رود.

 

 

1439658

 

 

مبلغ کل دستمزد رئال مادرید به فوتبالیست ها 430 میلیون یورو است که تقریبا نیمی از بودجه 822 میلیون یورویی باشگاه محسوب می شود. مقایسه کنید با بارسلونا که مجموع دستمزدها در آن 80 درصد بودجه را شامل می شود.

از زمان بازگشت پرز به مسند ریاست رئال در سال 2009 این باشگاه در طول 11 سال به سود خالص 320 میلیون یورویی رسیده است.

تابستان سال گذشته رئال قید جذب پل پوگبا را زد چرا که دستمزد او فراتر از چیزی بود که باشگاه مد نظر داشت. ستاره فرانسوی حتی حاضر بود دستمزدی کمتر از دستمزد فعلی اش در یونایتد دریافت کند ولی رقم درخواستی او در هر صورت بالاتر از توقعات رئال بود.

 

 

1434418

 

 

برای رئال در سال های اخیر اتفاقاتی مشابه با قضیه پوگبا نیز رخ داده است. رئال قید جذب امباپه در سال 2017 را زد چرا که دستمزدی بسیار بالا را تقاضا کرده بود. رئال ترجیح داد با جدایی کریستیانو موافقت کند چون برای تمدید، دستمزدی هنگفت طلب کرده بود و اگر نیمار تابستان گذشته پیراهن رئال را به تن نکرد نیز به خاطر دستمزد نجومی اش بود.

 

دیدگاه‌ها