کد خبر : 1675978 | 12 فروردين 1399 ساعت 00:12 | 92.5K بازدید | 3 دیدگاه

تولد زننده شیرین‌ترین گل بخودی تاریخ  

33 سالگی مبارک عزیز دل فوتبال ایران!

نام عزیز بوحدوز حتی برای خیلی از ایرانی های علاقه‌مند فوتبال نام چندان آشنایی نیست؛ اگرچه امضای او پای یکی از به یادماندنی ترین بردهای تاریخ فوتبال ایران است.

33 سالگی مبارک عزیز دل فوتبال ایران! 

به گزارش "ورزش سه"، امروز جشن تولد سی و سه سالگی بازیکن شماره ۲۰ تیم ملی مراکش بود. ستاره ای به اسم عزیز بوحدوز که بزرگترین بدشانسی عمرش در مقابل ایران تبدیل به عامل برتری و شادی میلیون ها ایرانی مشتاق برد تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ شد.


عزیز بوحدوز زاده خانواده‌ای فقیر در مراکش است و نامش الهام گرفته از عزیز بودربالا ستاره سابق فوتبال مراکش در دهه ۱۹۸۰ میلادی. با این وصف او چاره ای جز فوتبالیست شدن نداشته و در همین مسیر پیش رفته و در کشور مراکش تبدیل به یکی از 14 بازیکن تیمش برای حضور در یک مسابقه مهم جام جهانی شده است. اما در فوتبال همیشه این امکان وجود دارد که  کامیابی های طولانی، تحت الشعاع یک ناکامی لحظه ای قرار بگیرد. مثل آن چه که برای عزیز اتفاق افتاد و او با ضربه سری در دقیقه ۹۰+۳ به اشتباه دروازه خودی را زیر فشار مهدی طارمی باز کرد و اشک هموطنانش را در ورزشگاه شهر سن پترزبورگ درآورد.

 

 

1488219

 


بوحدوز تازه نفس  در بازی ایران مقابل مراکش (اولین مسابقه گروه B جام جهانی) بعد از نزدیک به 15 دقیقه جنگ مقابل بازیکنان ایران و در شرایطی که مراکش نمایش خوبی مقابل ایران انجام داده بود، در شرایطی که همه در انتظار سوت پایان بازی بودند، این اشتباه را انجام داد. وقتی که خطای مدافع مراکش روی سامان قدوس یک موقعیت ایستگاهی مناسب را نصیب سفیدپوشان ایران کرد تا پس از بوسیدن توپ توسط قدوس، احسان حاج صفی پشت ضربه بایستد و با ارسالی پیچ دار توپ را به سمت دروازه مراکش بزند و بعد .... گل .


 بوحدوز نزدیک به ۲۰ دقیقه پیش جانشین نورالدین امرباط یکی از ستاره های تیم مراکش شده بود.نکته جالب این که ورود عزیز به میدان، ناشی از مصدومیت امرباط روی یک دوئل تک به تک در گوشه زمین با وحید امیری بود و اگر این صحنه پیش نمی‌آمد، احتمالا بوحدوز به ترکیب اصلی راه نمی‌یافت تا در این صحنه با اشتباه خودش ایران را به گلی سرنوشت ساز برساند.او در صورت نشستن روی نیمکت،تنها ممکن بود از تصمیم سرمربی تیم عصبانی و دلخور باشد نه اینکه با اتمام بازی هق هق گریه کند. 

 

 

1488223

 


نکته جالب واکنش برخی از بازیکنان و سلبریتی‌های مشهور بعد از گل به خودی بوحدوز بود و آن ها تلاش کردند به هر نحو ممکن غم دنیا را از دل این بازیکن مغموم مراکش بیرون بیاورند.


از مهم ترین کامنت های بعد از این گل می‌شود به پست رضا قوچان نژاد و همچنین نوشته پژمان جمشیدی و صابر ابر در این مورد اشاره کرد. جمشیدی در این مورد نوشته بود: امروز در کنار تمام لذت و غرور و شادی که همه وجودم رو سیراب کرد، ناگهان یاد تو افتادم.یاد حالت که هیچکس نمیداند چگونه است. یاد خانواده ات که تمام عشق و قلبشان بدرقه راهت بود. زندگی برای هر دو ما ادامه دارد قهرمان.هم برای ما که در اوج سختی و فشار، چند ساعتی شادترین ملت جهانیم، و هم برای تو که حالا غمگین ترین پسر دنیایی. ما مردم ایران از پیروزی تیممان غرق در شور و هیجانیم اما همه آرزو میکنیم ، تو دوباره روی پاهایت بایستی و به آرزوهایت برسی.

 

 

1488215

 


بوحدوز 33 ساله در آن دوران عضو تیم سن پائولی آلمان بود اما بعد از جام جهانی به الباطن عربستان منتقل شد و حالا هم در ساندهاوزن در بوندسلیگای دو به خاطره‌ای فکر می کند که همه زندگی فوتبالی‌اش را تحت تاثیر قرار داد .

 

 

1488224

 

1488220

 

1488222

 

1488214

 

1488221

 

1488216

دیدگاه‌ها