کد خبر : 1676013 | 12 فروردين 1399 ساعت 13:08 | 27.5K بازدید | 0 دیدگاه

آتش زیر خاکستر یا صلح پایدار؟

هشت پرده از تنش بارسلونا و ستاره‌های بلوگرانا

بیانیه اخیر بازیکنان بارسلونا در تایید موافقت‌شان با کاهش دستمزد، همراه با کنایه‌هایی به مدیریت باشگاه بود. ولی تنش بین بازیکنان بارسا و مدیریت این باشگاه در فصل جاری چندین بار تکرار شده.

هشت پرده از تنش بارسلونا و ستاره‌های بلوگرانا

به گزارش "ورزش سه"، بعد از چند روز شایعه و گمانه‌زنی درباره مخالفت بازیکنان بارسلونا با کاهش دستمزدشان برای کمک به باشگاه در مواجهه با بحران کرونا، لیونل مسی دیروز به نمایندگی از بازیکنان بارسلونا بیانیه‌ای را منتشر کرد که علاوه بر اینکه اعلام می‌کرد بازیکنان بلوگرانا با کاهش هفتاد درصدی دستمزدهای خود موافقت کرده‌اند حاوی کنایه‌هایی به مدیریت باشگاه بود. بیانیه‌ای که بعد از مسی از سوی دیگر بازیکنان این تیم هم منتشر شد.

 

اما تنش در رابطه بازیکنان بارسلونا و مدیریت این باشگاه در فصل جاری سابقه داشته و از قضا تعداد این تنش‌ها به حدی بوده که فراتر از یک رابطه استاندارد به نظر می‌رسد. با اینکه ماریا بارتومئو رئیس بارسلونا تا کنون  موفق شده از بحرانی شدن این رابطه پرتنش جلوگیری کند ولی این وضعیت برای هواداران بارسا نگران‌کننده است. در ادامه به مرور تنش‌هایی می‌پردازیم که در فصل جاری بین بازیکنان بارسا و مدیریت این باشگاه اتفاق افتاده است.

 

پیش‌فصل

اولین تنش این فصل حتی پیش از شروع رقابتها و در جریان آمادگی پیش‌فصل تابستانی اتفاق افتاد. آغاز‌ کننده این تنش جرارد پیکه بود که در گفتگو با خبرنگاران گفت:" آماده شدن در این شرایط برای ما ساده نیست چون ما در دوران پیش‌فصل خیلی زیاد سفر می‌کنیم و خیلی کم تمرین".

 

1482744

 

ارنستو والورده سرمربی وقت بارسلونا هم از بازیکن خود حمایت کرده و با تایید صحبتهای او گفت:" می‌دانیم که اولین حریف ما اتلتیک بیلبائو ممکن است در شرایطی مقابل‌مان قرار بگیرد که از ما آماده‌تر است".

 

بحث بر سر شماره پیراهن

بارسلونا به فرانکی دی‌یونگ ستاره تازه به خدمت گرفته خود پیراهن شماره 21 را واگذار کرد، همان شماره‌ای که دی‌یونگ در باشگاه سابقش آژاکس به تن می‌کرد. این شماره اما پیش از آن در اختیار کارلس آلنیا بود که از این رفتار باشگاه با خود ناراحت و عصبانی شده بود.

 

آلنیا با انتقاد علنی از مدیریت باشگاه گفت:" دی‌یونگ رفتار متواضعانه‌ای داشت و من با اینکه او این پیراهن را بپوشد مشکلی ندارم چون مساله برایش احساسی است. ولی ای کاش هیات مدیره باشگاه قبلش با من صحبت می‌کرد و بدون صحبت با من پیراهنم را به او نمی‌داد".

 

پاداش آرتورو ویدال

آرتورو ویدال مدعی شد باشگاه پاداشی که طبق قرارداد باید به او می‌پرداخته را پرداخت نکرده و در نتیجه از باشگاه شکایت کرد. هر چند در ادامه شکایت او به صورت رسمی به جریان نیفتاد و کار او و باشگاه به  دادگاه کشیده نشد.

 

1467790

 

درگیری آبیدال و مسی

بعد از آنکه اریک آبیدال مدیر ورزشی بارسلونا در حالی که احتمال اخراج والورده سرمربی بارسا به شدت افزایش یافته بود در یک مصاحبه گفت معتقد است همه بازیکنان بارسا با تمام قدرت تلاش نمی‌کنند، مسی که از دست او عصبانی شده بود واکنش نشان داد.

 

مسی در واکنش به صحبتهای آبیدال گفت:" وقتی درباره  بازیکنها صحبت می‌شود باید اسم آورده شود. چون در غیر اینصورت، صحبتهایی که شده و البته درست نیست آبروی ما را خدشه‌دار می‌کند".

 

1488263

 

تمدید قرارداد راکیتیچ

قرارداد راکیتیچ با بارسلونا تابستان 2021 به پایان می‌رسد و این ستاره  کروات از نحوه رفتار باشگاه بارسلونا در روند تلاش برای تمدید قراردادش راضی نیست.

 

راکیتیچ با اعتراض به مدیریت باشگاه در این باره گفت:" در مورد مساله تمدید قرارداد، اتفاق‌های زیادی افتاده که من از آنها راضی نیستم و اینجا این را به صراحت اعلام می‌کنم".

 

تعداد کم بازیکنان فیکس

راکیتیچ در عین حال از اینکه تیم فیکس بارسلونا از عده معدودی از بازیکنان این تیم تشکیل شده است شاکی بود و بعد از تساوی بارسلونا مقابل ناپولی در چمپیونزلیگ گفت:" تیم ما خیلی کوچک است و مدیریت هم این را می‌داند".

 

سرخیو بوسکتس دیگر ستاره بارسا هم از این حرف راکیتیچ حمایت کرده و گفت:" ما تیم کوچکی هستیم. متاسفانه برنامه‌ریزی اساسا طوری انجام شده که شرایط اینطور باشد".

 

رسوایی شبکه‌های اجتماعی

در شبکه‌های اجتماعی شایعه عجیبی مطرح شد مبنی بر اینکه باشگاه بارسلونا شرکتی فعال در این حوزه را به استخدام درآورده تا با حمله به آنها در شبکه‌های اجتماعی اعتبارشان را خدشه‌دار کند. با اینکه بازیکنان بارسا عموما اعلام کردند که تکذیبیه باشگاه را قبول دارند و معتقدند این خبر درست نیست ولی لیونل مسی در مصاحبه‌ای عجیب اعلام کرد که از این مساله تعجب کرده است.

 

مسی در این باره گفت:" واقعیت این است که من این مساله را خیلی عجیب می‌دانم. باید صبر کنیم و ببینیم که آیا درست است یا نه".

 

کاهش دستمزدها

آخرین  پرده از رابطه پرتنش بازیکنان و مدیریت بارسلونا به روزهای اخیر برمی‌گردد. باشگاه از مدتی پیش در پی این بود که بازیکنانش را راضی کند که برای کمک به وضعیت مالی باشگاه در مواجهه با بحران کرونا بخشی از دستمزدهایشان را کاهش دهند.

 

1488265

 

تا اینکه دیروز بازیکنان بارسا به نمایندگی لیونل مسی با انتشار بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی موافقت خود را با کاهش هفتاد درصدی دستمزدها اعلام کرده و البته به نحوه رفتار باشگاه در این ماجرا انتقاد کردند. مسی در بیانیه منتشر شده خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت:" ما از این متعجب نشدیم  که باشگاه می‌خواست ما را زیر میکروسکوپ بگذارد و به ما فشار بیاورد تا کاری را انجام بدهیم که خودمان می‌خواستیم انجامش بدهیم".

 

مسی در بخش دیگری از این بیانیه گفت:" علت اینکه موافقت ما در روزهای اخیر به تاخیر افتاده تنها به این خاطر است که به دنبال فرمولی می‌گشتیم که در این روزهای سخت هم به باشگاه و هم به کارکنان باشگاه کمک کنیم".

 

دیدگاه‌ها