کد خبر : 1676026 | 12 فروردين 1399 ساعت 14:18 | 51.9K بازدید | 1 دیدگاه

نارنجی زیبا رفت که رفت 

سیو بیرانوند هم برق شیراز را نجات نداد!

داستان‌واره امیرحسین خیرخواه از یکی از مهم‌ترین بازی‌های تاریخ برق شیراز ...

سیو بیرانوند هم برق شیراز را نجات نداد!

به گزارش ورزش سه، برق شیراز را با مهدی شیری و ناصر شیردل می‌شناختم. ناصر شیردلی که به دلیل سبک بازی‌ و سر تراشیده همیشه در یاد فوتبالی‌ها مانده و همچنین مهدی شیری هافبک تکنیکی و خلاق شیرازی، هر دو در تیم برق شیرازی که اصغر شرفی هدایتش می‌کرد چهره شدند و فاز برق را عوض کردند، امروز می‌خواهم از برقی خاطره‌نگاری کنم که نه اصغر شرفی را داشت نه ناصر شیردل؛ می‌خواهم عکس‌هایی از آخرین بازی برق شیراز در ورزشگاه آزادی را ببینیم. مهر 87 حضور ۵۰ هزار تماشاگر در اواسط هفته از آخرین هفته مهرماه، حضوری پرشور و قابل توجه تماشاگران استقلالی، همگی آمده بودند بازی ستاره‌های‌شان را مقابل کاکوهای شیرازی از نزدیک ببینند و از فوتبال لذت ببرند. نکته جالب اولین حضور علی دایی، سرمربی وقت تیم ملی برای تماشای این مسابقه بود. در آن روزها از دایی انتقاد می‌شد که چرا بازی‌های استقلال و پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی تماشا نمی‌کند. او هم در اولین فرصت به دنبال فراغت از بازی‌های ملی به ورزشگاه بزرگ تهران آمد و بازی استقلال - برق شیراز را از جایگاه VIP به تماشا نشست و از سوی تماشاگران استقلال هم تشویق شد.

 

 

 


نکته بعدی و خاطره فراموش‌نشدنی‌‌ام از این بازی، امانت گرفتن جدیدترین دوربین عکاسی خبری آن زمان از یکی از همکاران عکاسم بود. او که به تازگی از المپیک و پاراالمپیک ۲۰۰۸ پکن برگشته بود و یک‌نیمه به من وقت داد تا با دوربین جدیدش هنرنمایی کنم. برای آنکه عکس‌های خاص تری بگیرم، به پشت خط طولی زمین و روبروی نیمکت استقلال رفتم تا از زاویه‌ای متفاوت عکاسی کنم. برق ترکیبی از جوانان و با تجربه‌ها را در اختیار داشت،مهدی شیری و داریوش یزدانی بعد از حضور در سطح اول فوتبال کشور باتجربه تر به برق برگشته بودند ستار زارع کاپیتان بود تعدادی بازیکن مستعد و جوان هم مثل مهدی کریمیان و فرید عابدی از ابتدا حضور داشتند.دقایق اولیه بازی آنقدر هیجان دوربین جدید را داشتم که متوجه گل به خودی صمد زارع، مدافع برق شیراز نشدم. تنها عکس‌هایی که از گل دقیقه ۱۶ مسابقه دارم، شادی جانواریو در آغوش مجتبی جباری بود. در حسرت از دست دادن صحنه گل بازی بودم که بلافاصله مهدی کریمیان نتیجه را یک - یک کرد. باز هم ناکام از ثبت گلی دیگر و نا امید از عکاسی با دوربین گران قیمت، تمام تمرکزم را جمع کردم تا نیمه را با عکس‌های بهتری به پایان برسانم. استقلال هم مانند من سخت تلاش می‌کرد تا کار بهتری ارائه بدهد، اما مثل من با وجود فرصت‌هایی که به دست آورد هیچگاه به هدفش در نیمه نخست نرسید.

 

 


بین دو نیمه دوربین را تحویل همکارم دادم و ادامه بازی را با دوربین خودم عکاسی کردم. 


نیمه‌ دوم بازی اکشن‌تر و پر برخورد شده بود، حملات پر تعداد استقلال توسط با تجربه‌های برق شیراز مهار می‌شد، در دقیقه 76 خطای بیرانوند، دروازه‌بان آن زمان برق شیراز روی فرهاد مجیدی در محوطه جریمه سبب شد، داور مسابقه به سود استقلال پنالتی اعلام کند. اما این ضربه پنالتی که توسط یدالله اکبری زده شد، توسط سجاد بیرانوند دروازه‌بان برق شیراز به کرنر فرستاده شد. نتیجه پایانی، توقف استقلال مقابل برق با درخشش بیرانوند بود. تیمی که تا هفته ششم در صدر جدول لیگ برتر قرار داشت، ولی بعد از آن روند نزول و باخت‌های این تیم آغاز شد به‌طوری که فاز برق شیرازی‌ها با تغییر دو مربی دیگر برنگشت و این تیم نجات پیدا نکرد تا در پایان هفته سی و دوم به لیگ یک سقوط کند. امروز برق شیراز که دیگر در میان نیست و این تیم در نهایت منحل شد. حالا هم لیگ برتر مدت‌هاست شیراز را فراموش کرده؛ اما ما دل‌مان برای مردان شیرازی فوتبال کشورمان تنگ شده است. برای ستارگانی همچون غلامحسین پیروانی، مهدی شیری، داریوش یزدانی، غلامرضا رضایی، سیاوش اکبرپور، ستار زارع، مهرزاد معدنچی، مهدی رجب‌زاده، امید روانخواه و... . فوتبال شیراز ستارگان زیادی را به فوتبال ایران معرفی کرد. مردانی که در شهرهای دیگر متولد شده اما با تیم‌های شیرازی نام و نشان یافته و جذب تیم‌های بزرگتر شدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها