کد خبر : 1676079 | 12 فروردين 1399 ساعت 19:55 | 70.7K بازدید | 0 دیدگاه

رنکینگ جدید فدراسیون جهانی کشتی 

طلای المپیک بر سینه حسن یزدانی میدرخشد!

اتحادیه جهانی کشتی با انتشار آخرین رنکینگ 6 وزن المپیکی، از صدرنشین های این رنکینگ به عنوان شانس های اصلی کسب مدال طلا در المپیک توکیو نام برده است.

طلای المپیک بر سینه حسن یزدانی میدرخشد!

به گزارش "ورزش سه"، حالا نزدیک به 16 ماه تا المپیک توکیو باقی مانده و کشتی گیران فرصت بیشتری در اختیار دارند تا خودشان را برای این رویداد بزرگ آماده کنند.


با اینکه هیچ وقت رنکینگ جهانی کشتی گیران تضمینی برای قهرمانی آن ها در مسابقات جهانی و المپیک نبوده، اما در چند سال اخیر با تصمیم اتحادیه جهانی نفرات اول رنکینگ در قرعه کشی مسابقات مختلف سرگروه می شوند و شرایط بهتری خواهند داشت. همین اتفاق اهمیت رنکینگ جهانی کشتی گیران را بالا برده و بهانه ای برای سایت اتحادیه جهانی کشتی شده تا 6 کشتی گیر صدرنشین رنکینگ را به عنوان شانس های اصلی کسب مدال طلا در المپیک توکیو معرفی کند.


سایت اتحادیه جهانی با معرفی 10 کشتی گیر برتر 6 وزن المپیکی کشتی آزاد از رقابت تنگاتنگ بین مدعیان کشتی جهان در المپیک توکیو خبر داده؛ جایی در میان آزادکاران ایرانی فقط حسن یزدانی صدرنشین وزن 86 کیلوگرم است و در سایر اوزان حتی یک نماینده هم بین 5 نفر اول هر وزن از ایران حضور ندارد.

 

1488338

 

در وزن 57 کیلوگرم زائور اوگوئف، قهرمان 2 سال اخیر مسابقات جهانی به عنوان مدعی قهرمانی در دسته سبک وزن المپیک توکیو معرفی شده است. او که با فاصله در صدر رنکینگ وزن 57 کیلوگرم قرار دارد، اگر اتفاقی نیفتد، می تواند در 26 سالگی اولین طلای المپیک خود را سال آینده در توکیو کسب کند. در این وزن رضا اطری از ایران که با پنجمی در مسابقات جهانی نورسلطان سهمیه المپیک را کسب کرده، در رده هشتم رنکینگ قرار دارد. 


1- زائور اوگوئف(روسیه)
2- سلیمان آتلی(ترکیه)
3- استفان میکیک(صربستان)
4- کومار راوی(هند)
5- نوراسلام سانایف(قزاقستان)


...


8- رضا اطری(ایران)

 

1488337


در وزن 65 کیلوگرم که ایران هنوز سهمیه المپیک را کسب نکرده و نفر شاخصی در سال های اخیر در این وزن معرفی نکرده، بازهم یک آزادکار روسی صدرنشین رنکینگ است. قاضی مراد رشیدوف که بعد از 2 سال نایب قهرمانی در مسابقات جهانی، در نورسلطان به مدال طلا دست پیدا کرد، فعلا در صدر قرار گرفته و جزو شانس های کسب مدال طلا در توکیو است. از ایران هم هیچ کشتی گیری درمیان 10 نفر برتر قرار ندارد تا مشخص شود کشتی آزاد ایران کار سختی برای کسب سهمیه در این وزن خواهد داشت. 


1- قاضی مراد رشیدوف(روسیه)
2- باجرانگ باجرانگ(هند)
3- دولت نیازبکوف(قزاقستان)
4- اسماعیل موسزوکاجف(مجارستان)
5- تاکوتو اوتوگورو(ژاپن)

 

1488336

 

در وزن 74 کیلوگرم که مدعیان زیادی دارد و قطعا رقابت جذابی را هم در المپیک بین ستاره های آن خواهیم داشت، فرانک چامیزو از ایتالیا صدرنشین است. زائوربک سیداکوف از روسیه در رده دوم قرار گرفته و جالب است بدانید که جردن باروز از آمریکا چهارم است. ایران در این وزن هم نماینده ای در بین 10 نفر برتر ندارد و کار سختی برای کسب سهمیه خواهد داشت. بدون شک نمی توان پیش بینی کرد در این وزن پرمدعی کدام کشتی گیر طلای المپیک توکیو را صید خواهد کرد. 


1- فرانک چامیزو(ایتالیا)
2- زائوربک سیداکوف(روسیه)
3- دانیار کایسانوف(قزاقستان)
4- جردن باروز(آمریکا)
5- مراد کوراماگمدوف(مجارستان)

 

1488335

 

در وزن 86 کیلوگرم حسن یزدانی بدون رقیب در صدر ایستاده و بعد از او هم حریف هندی که در مسابقات جهانی 2019 حاضر نشد در فینال مقابل یزدانی کشتی بگیرد، قرار دارد. نابغه جویباری تنها ایرانی است که صدرنشین رنکینگ یک وزن المپیکی در رده بندی اتحادیه جهانی است و قطعا شانس نخست کسب مدال طلای المپیک توکیو هم خواهد بود. جالب اینکه دیوید تیلور به خاطر غیبت در مسابقات یک سال اخیر بعد از مصدومیت شدید از ناحیه زانو، در بین 10 نفر برتر این وزن جایی ندارد. 


1- حسن یزدانی(ایران)
2- دیپاک پونیا(هند)
3- آرتور نایفنف(روسیه)
4- مایلس ناظم(سن مارینو)
5- کارلوس آرتورو(کلمبیا)

 

1488340

 

در وزن 97 کیلوگرم هم رقابت میان مدعیان حسابی داغ و جذاب است. عبدالرشید سعداله یف معروف به تانک روسیه در صدر رنکینگ این وزن قرار دارد. او که 4 مدال طلای جهان را در کارنامه خود دارد، بدون شک مدعی اول کسب عنوان قهرمانی در المپیک توکیو هم خواهد بود. با این حال کایل اسنایدر از آمریکا و شریف شریف اف از آذربایجان که در رده های دوم و سوم رنکینگ قرار دارند، رقبای کاملا جدی برای سعد اله یف خواهند بود. مجتبی گلیج از ایران در رده نهم رنکینگ این وزن قرار گرفته، اما هنوز هیچ آزادکاری از ایران نتوانسته سهمیه المپیک را در این وزن کسب کند.


1- عبدالرشید سعداله یف(روسیه)
2- کایل اسنایدر(آمریکا)
3- شریف شریف اف(آذربایجان)
4- ماگمدگادجی نورف(مقدونیه)
5- آلیشر یرگالی(قزاقستان)
....
9- مجتبی گلیج(ایران)

 

1488334


در وزن 125 کیلوگرم گنو پتریاشویلی، آزادکار سنگین وزن گرجستانی که سال گذشته در لیگ ایران کشتی گرفت، در صدر قرار گرفته است. این کشتی گیر 25 ساله که در 3 سال اخیر روی سکوی قهرمانی جهان ایستاده، شانس اول کسب طلای المپیک توکیو هم خواهد بود. البته برخی طاها آکگل از ترکیه را که طلای المپیک را در کارنامه دارد، جدی ترین رقیب گنو می دانند. در این وزن یدالله محبی که با دوپینگی شدن 2 کشتی گیر سهمیه المپیک را برای این به ارمغان آورده، در رده دهم رنکینگ قرار دارد. 


1- گنو پتریاشویلی(گرجستان) 
2- طاها آکگول (ترکیه) 
3- السکاندر خوتسیانوفسکی (اوکراین)
4- جمال الدین ماگمدوف(آذربایجان)
5- نیک ماتین(آلمان)
....
10- یدالله محبی

دیدگاه‌ها