کد خبر : 1676083 | 12 فروردين 1399 ساعت 20:19 | 14.8K بازدید | 0 دیدگاه

پوپک بسامی: شاید فاجعه رخ می داد

ملی پوش وزنه برداری در خط مقدم مبارزه با کرونا

پوپک بسامی عضو تیم ملی وزنه برداری زنان ایران است که امروز عکس هایش با لباس های مخصوص پرستاران پربیننده شده است.

ملی پوش وزنه برداری در خط مقدم مبارزه با کرونا

به گزارش" ورزش سه" او اما قبل از آنکه عضو تیم ملی وزنه برداری شود پرستار بوده و اینروزها بیشتر از آنکه ورزش کند در فدراسیون پزشکی ورزشی در مجموعه ورزشی آزادی در حال انجام کارهای درمانی ورزشکاران برای تست و مقابله با ویروس کوید-19 است. 


پوپک بسامی کارشناسی پرستاری دارد و هفت سال است که در این شغل فعالیت می کند اما او همزمان یک وزنه بردار هم هست و از بچگی ورزش می کند با این حال اینروزها تمام وقت مشغول کار پرستاری است:" وزنه برداری جای خودش ، من قبل از این به خاطر تیم ملی درگیر وزنه برداری بودم اما الان ورزش تعطیل است و در فدراسیون پزشکی ورزشی در حال انجام خدمات درمانی برای ورزشکاران هستم."


از زمان شیوع ویروس کرونا پرستاران و پزشکان به طور تمام وقت مشغول  کار هستند و روزهای سختی را می گذرانند. او در این رابطه گفت:" ما از سوم اسفند ماه به صورت رسمی آماده پذیرش بیماران کرونایی و غیرکرونایی بودیم. در این مدت موارد مشکوک به کرونا هم در بین ورزشکاران داشتیم که خداراشکر تا الان اکثر آن ها منفی بوده اند."

 

1488345


او افزود:" اما متاسفانه در بین همکارانم در فدراسیون پزشکی ورزشی در مجموعه آزادی موارد مثبت کرونا داشتیم که درحال حاضر در بیمارستان در قرنطینه هستند و امیدوارم حالشان رو به بهبودی برود."


پوپک بسامی عملکرد فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد مقابله با کرونا در ورزش از زمان شیوع این ویروس را مثبت دانسته و گفت:" از روزی که به طور رسمی شیوع کرونا اعلام شد فدراسیون پزشکی ورزشی طرح غربالگری را در ورزشکاران انجام داد. در حالی که هنوز اردوهای ملی آغاز نشده ، تست گرفته شد و موارد مشکوک به کرونا شناسایی شدند. برنامه ریزی خوبی انجام شده و اردوها و باشگاه ها را تعطیل کردند. اگر اینطوری نمی شد من فکر می کنم یک فاجعه می توانست در جامعه ورزش رخ بدهد. این تعطیلی اتفاق خیلی خوبی بود و باعث شد این بیماری بین ورزشکاران کنترل شود."


عضو تیم ملی وزنه برداری زنان همچنین گفت:" با همکارانم در بیمارستان ها در تماس هستم ، آن ها واقعا شرایطشان سخت است. خود من هم در ایام عید خانواده ام را ندیدم و همان استرس و نگرانی را دارم. الان بیمارستان ها شبیه هم به قبل نیست و کرونا کل دنیا را تحت الشعاع قرار داده است.  همکاران من کارشان واقعا سنگین شده و شبانه روزی و فشرده مشغول کار هستند. کار ستاد ما هم سنگین است و امیدوارم هرچه زودتر این بیماری مهار شود."


او در ادامه با اشاره به اینکه همزمان پرستار و عضو تیم ملی وزنه برداری ایران است هم افزود:" من قبل از حضور در تیم  ملی وزنه برداری در بیمارستان کار می کردم اما بعد از آن به خاطر شرایط تیم ملی و اردوها در فدراسیون پزشکی ورزشی مشغول به کار شدم. " بسامی با بیان اینکه که در این مدت ورزشکاران زیادی برای مساله کرونا و کسب اطلاعات با او تماس می گیرند گفت:" همه دوستان و همتیمی ها و ورزشکاران می دانند که من پرستار هم هستم و از وقتی کرونا آمده ، می توانم بگویم صددرصد تلفن هایی که زده می شود درباره کرونا است."

دیدگاه‌ها