کد خبر : 1676161 | 14 فروردين 1399 ساعت 00:40 | 71.7K بازدید | 0 دیدگاه

کووید۱۹ علیه ستاره های دیناموزاگرب؛

ضرر ۱.۲ میلیاردی صادق محرمی از کرونا!

باشگاه دیناموزاگرب اعلام کرده که یک سوم از قرارداد بازیکنان خود را کاهش خواهد داد و به این ترتیب صادق محرمی حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ضرر خواهد کرد.

ضرر ۱.۲ میلیاردی صادق محرمی از کرونا!

به گزارش "ورزش سه"، لیگ فوتبال کرواسی نیز در تمام سطوح به تعطیلی کشیده شده و حالا نخستین تبعات اقتصادی آن درباره اعضای تیم ها منتشر شده است. سه تیم نخست لیگ برتر کرواسی یعنی دیناموزاگرب، ریه‌کا و لوکوموتیو تصمیم گرفته‌اند که حقوق بازیکنان و کارمندان خود را کاهش دهند اما هایدوک اسپلیت تیم شناخته شده لیگ کرواسی اعلام کرده که حداقل درباره تیم بزرگسالان، چنین رویکردی ندارد.

 

این تصمیم واکنش های تندی را در بین بازیکنان داشته و اغلب آن ها از چنین اتفاقی خوشحال نیستند. اما در بین بازیکنان دینامو زاگرب موضوع جنجال برانگیزتر بوده و واکنش رسانه ها، شبکه های اجتماعی و طرفداران نیز شکل گسترده‌تری داشته است. احتمالا دلیل اصلی، مبلغ بالای قراردادها و همچنین حضور ستاره های شناخته شده در این تیم است.

 

در بین بازیکنان دینامو زاگرب که حالا عواقب کرونا برایشان کاهش یک سوم درآمد است، بازیکن میلیون دلاری البته وجود ندارد. دومینیک لیواکوویچ، ایو پینتو، کوین کاثرین، فرانکویس موبانژی، آریان آدمی، عزت هایروویچ، برونو پتکوویچ، میسلاو اورشیچ و ماریو گاورانوویچ گران ترین بازیکنان تیم صدرنشین لیگ کرواسی هستند که بیش از ۷۰۰ هزار یورو قرار داد دارند و حالا چیزی حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار یورو کمتر از آنچه فکر می‌کردند، دریافتی خواهند داشت.

 

صادق محرمی ستاره ایرانی تیم دینامو، با قراردادی به ارزش ۲۰۰ هزار یورو در این تیم بازی می‌کند که حالا به نظر می‌رسد باید از ۷۰ هزار یوروی آن چشم پوشی کند. مبلغی حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان که به دلیل تعطیلی اخیر به این بازیکن پرداخت نمی‌شود و البته باید در نظر داشت که از ۱۳۰ هزارتای باقی مانده هم بخشی صرف هزینه زندگی و بخشی هم برای مالیات پرداخت خواهد شد.

 

نکته جالب این که حتی قرار است از حقوق کادرفنی نیز به همین مقدار کسر خواهد شد. یک سایت کروات در این باره نوشته است که امکان دارد سرمربی در گفتگو با مدیرعامل درباره این تصمیم صحبت کند و مانع از اجرای آن شود.

 

صادق محرمی در دومین سال حضور در لیگ کرواسی عملکرد بسیار خوبی داشته و حالا باید دید که پس از بحران کرونا و آغاز دوباره فوتبال، چه خواهد کرد.

دیدگاه‌ها