کد خبر : 1676241 | 14 فروردين 1399 ساعت 12:46 | 13K بازدید | 0 دیدگاه

سامی الجابر با سه گل رقیب بیرانوند شد

مهاجم اسطوره‌ای فوتبال عربستان در چهار دوره متوالی جام جهانی حاضر بوده و در این مسابقات سه گل برابر تیم‌های آفریقایی مراکش، آفریقای جنوبی و تونس به ثمر رسانده است.

سامی الجابر با سه گل رقیب بیرانوند شد

به گزارش "ورزش سه"، کارشناسان ای‌اف‌سی سامی الجابر، ستاره سابق تیم ملی عربستان و اسطوره باشگاه الهلال را به عنوان یکی از پنج بازیکن شاخص قاره آسیا در جام جهانی فوتبال انتخاب کرد. در کنار این مهاجم عربستانی، علیرضا بیرانوند از ایران، پارک جی سونگ از کره جنوبی، کیسوکه هوندا از ژاپن و تیم کیهیل از استرالیا انتخاب شدند و همچنین ای‌اف‌سی از مخاطبان خود خواسته تا بهترین را انتخاب کنند و به آن رای بدهند.

 

سامی الجابر یکی از بهترین بازیکنان تاریخ عربستان است، چهار بار دربین سالهای ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۶ در این مسابقات شرکت کرده، یک گل در جام‌جهانی ۱۹۹۴ در برابر مراکش زد که باعث پیروزی این تیم شد، عربستان پس از آن برابر بلژیک پیروز شد و به مرحله یک شانزدهم نهایی صعود کرد که در آن مرحله برابر سوئد شکست خوردند.

 

در جام‌جهانی ۱۹۹۸ فرانسه نیز در دیداری که برابر آفریقای جنوبی ۲_۲ کردند از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد. در جام‌جهانی ۲۰۰۲ نیز حضور داشت و در همان مرحله اول حذف شدند. سامی الجابر سومین گل خود در جام‌جهانی را نیز در سال ۲۰۰۶ و برابر تونس به ثمر رساند، دیداری که با تساوی ۲_۲ به پایان رسید.

دیدگاه‌ها