کد خبر : 1676276 | 14 فروردين 1399 ساعت 15:34 | 9.7K بازدید | 1 دیدگاه

انتخابات تحت تاثیر یک اتفاق

بازگشت تاج؛ غیرممکن یا محتمل؟

از روز هشتم دی ماه سال 98 که مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال استعفا داد تا امروز تنها صحبتی که انجام داده یک استوری کوتاه اینستاگرامی درباره مسایل فدراسیون و در پاسخ به منتقدانش بوده است.

بازگشت تاج؛ غیرممکن یا محتمل؟

به گزارش"ورزش سه" تاج در این استوری نوشت:"انشالله به زودی و به صورت مفصل درباره مراحل تصویب و عقد قرارداد مارک ویلموتس ، مبلغ و چگونگی پرداخت آن ، موضوعات مربوط به اساسنامه و وضعیت اقتصادی فدراسیون و همچنین منشا برخی دروغ پردازی های هدفمند ، سازمان یافته و سریالی علیه فوتبال ملی در سال های اخیر گزارش کاملی را از نزدیک و به صورت مستقیم و رودررو به مردم عزیز کشورم ارائه خواهم داد."


البته هنوز بعد از انتشار این استوری در روز بیست و یکم اسفند سال 98 تا امروز دیگر خبری از مهدی تاج به صورت رسمی به گوش نمی رسد.


فدراسیون و تاج


شرایط فوتبال ایران به گونه ای شده که در حال حاضر جدایی یا برکناری هرکسی یک گره جدید اضافه می کند، همانطور که بعد از کناره گیری تاج شرایط فدراسیون و انتخابات کاملا پیچیده شد. در مدت زمانی که از استعفا و کناره گیری او از ریاست فدراسیون می گذرد البته که فوتبال ایران هم با چالش های متعددی روبرو بوده که یکی از مهمترین آن ها فشارهایی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا در مسایل مختلف از جمله سلب میزبانی از تیم های ایرانی به فدراسیون آورده است. از آنجایی که تاج عضو کمیته اجرایی AFC است این انتظار وجود دارد که او بتواند بخشی از این فشار در این روزهای سخت از جانب کنفدراسیون فوتبال آسیا کاهش بدهد.


از طرف دیگر او که به دلیل بیماری قلبی از ریاست فدراسیون استعفا داده بود حالا می تواند بگوید بعد از گذراندن این دوره ، آماده است که دوباره به محل کارش برگردد. تاج در تمام دوران بعد از استعفا کاملا از نظرها دور بوده و در هیچ محفل فوتبالی دیده نشده و گفت و گویی انجام  نداده است تا شرایط را علیه خودش نکند.


نکته اینجا است که با انتخاب حیدر بهاروند به عنوان سرپرست فدراسیون، وضعیت فوتبال ایران بعد از استعفای تاج شرایط بهتری پیدا نکرد و در حال حاضر هم با توجه به مسایل ناگهانی پیش آمده بعد از شیوع ویروس کرونا ، شرایط در اوج آشفتگی است. بنابراین بازگشت تاج حداقل وضعیت را بدتر از امروز نمی کند.
البته در مورد تاج ذکر یک نکته ضروری است و آن مساله انتخابات آتی فدراسیون فوتبال است که در صورت ورود تاج به میدان کنترل آن از دست وزارت ورزش خارج خواهد شد و این مساله مانع بزرگی برای بازگشت رئیس سابق فوتبال به میدان است. اگر چه مسایل مربوط به قرارداد ویلموتس و لزوم بازپرداخت وام سی میلیاردی شستا و مسایل متنابه نیاز به حضور خود تاج برای حل و فصل موضوع دارد حتی اگر این مساله منجر به دخالت شخصی وی در ماجرا شود.

 

 

دیدگاه‌ها