کد خبر : 1676294 | 20 آبان 1401 ساعت 09:30 | 36.6K بازدید | 3 دیدگاه

عکس خاطره‌انگیزه از بازی تاریخی در جام جهانی

پک‌های عمیق روی نیمکت تیم ملی ایران

در جام‌جهانی 1978 هنوز سال‌ها مانده بود که سیگار کشیدن برای مربیان روی نیمکت ممنوع شود و حشمت مهاجرانی، اولین مربی ایرانی که حضور در جام جهانی را تجربه کرد، نگرانی‌اش را با این پک‌های عمیق کاهش می‌دهد.

پک‌های عمیق روی نیمکت تیم ملی ایران

به گزارش" ورزش سه" احتمالا لحظه سیگار کشیدن حشمت خان مربوط به دقایقی بعد از گل ایرج دانایی‌فر به اسکاتلند است که ابراهیم قاسمپور، ستاره آن روزهای تیم ملی فرصت عالی تک به تک مقابل دروازه حریف از دست داد تا شانس پیروزی ایران دراولین دوره حضورش در جام جهانی رقم نخورد.

مهاجرانی که در جام جهانی 16 تیمی کار بزرگی کرده و با ملی‌پوشان ایران به عنوان تنها نماینده آسیا و اقیانوسیه به رقابت‌ها صعود کرده بود با وجود قرعه سخت مسابقات را با امید آغاز کرد، هرچند شکست در اولین مسابقه برابر هلند باعث شد که کار تیم ملی ایران سخت شود. سپس ایران در بازی برابر اسکاتلند به تساوی یک-یک رسید و بعد در یک بازی تهاجمی و بی‌احتیاط با نتیجه 4 بر یک مغلوب پرو شد. در حالی که به نظر می‌رسید ایران توانایی به چالش کشیدن یکی از قدرت های آن زمان فوتبال آمریکای جنوبی را دارد.

1488573
1488572

آنچه در این تورنمنت ایران را آزار داد خطاهای پی‌درپی دفاعی و پنالتی‌های پرشمار (4 پنالتی در دومسابقه برابر هلند و پرو) بود چیزی که به بی‌تجربگی بازیکنان ایرانی برمی‌گشت. به هر جهت مهاجرانی که در این تورنمنت فشار زیادی را تحمل می کرد این صحنه عجیب را از خود به یادگار گذاشته است. جالب است بدانید سیگار کشیدن مربیان روی نیمکت قبلا مرسوم بود اما بعد از  تصویب قوانین ضددخانیات در اماکن ورزشی مربیان دیگر روی نیمکت سیگار نمی‌کشند. مشهورترین صحنه های سیگار کشیدن مربیان روی نیمکت ایران به بازی ایران و استرالیا برمی‌گردد، زمانی‌که والدیر ویه، بعد از گل اول تیم ملی، سیگاری را که روی زمین انداخته بود برداشت و پکی عمیق به آن زد. تصویری که همراه باصعود جاودانه ایران به استرالیا تبدیل به یک یادگاری تاریخی شده است.

دیدگاه‌ها