کد خبر : 1676320 | 14 فروردين 1399 ساعت 19:48 | 29.1K بازدید | 0 دیدگاه

در ایران پشت درهای بسته بازی کردیم

استقبال استراماچونی از طرح شش تعویض در هر بازی

آندره آ استراماچونی، سرمربی سابق استقلال، صحبت کردن درباره برگزاری ادامه فصل را در مقطع کنونی امری غیر منطقی می داند.

استقبال استراماچونی از طرح شش تعویض در هر بازی

به گزارش "ورزش سه"، آندره آ استراماچونی سرمربی ایتالیایی سابق استقلال در روزهای قرنطینه عمومی در ایتالیا و در مصاحبه با یک برنامه تلویزیونی پاسخگوی سوالات مختلف شد.

استرا در شروع صحبت های خود گفت:« خوشبختانه در سلامتی کامل و به همراه خانواده ام در رم و در قرنطینه به سر می برم.»

 

سرمربی سابق استقلال در مورد وضعیت کنونی دنیای فوتبال پس از شیوع کرونا گفت:« بازیکنان، مربیان و تمام کسانی که فعالیت های شان به فوتبال مربوط است، خیلی سریع تحت تاثیر شرایط بد کنونی قرار گرفتند. برای مثال بازیکنان آتالانتا که مجبور شدند در وضعیت بحرانی کرونا برابر والنسیا و پشت درهای بسته به میدان بروند. فوتبال سومین و چهارمین صنعت پول ساز کشور است؛ با این حال باید بگویم که در مقطع کنونی صحبت کردن از فوتبال هیچ منطقی ندارد و الان برای هیچکس فوتبال حائز اهمیت نیست. صحبت از سلامتی مردم است و مرگ 700 تا 800 نفر در هر روز. وقتی همه چیز عادی شود، به صحبت از فوتبال باز خواهیم گشت اما الان باید به حرف افراد مطلع گوش کنیم. در چین پس از گذر از بحران، زندگی از نو شروع شده است. الان به پدرم و به فرزندانم فکر می کنم.

فوتبال یک روز بار دیگر شروع خواهد شد اما الان باید به کسانی که به خاطر شرایط کنونی شغل خود را از دست داده اند، فکر کرد و به کسانی که ممکن است به زودی بیکار شوند.»

 

ترس فوتبالیست ها:« با کسانی که صحبت کرده ام و شاگردان سابقم، باید بگویم که نسبت به شرایط کنونی آگاهند و طبعا می ترسند. فوتبالیسیت ها دیگر نمی توانند دوشنبه به تمرینات برگردند و هر شنبه و یکشنبه به میدان بروند. آنها باید در این مدت خودشان را در فرم نگاه دارند و همواره ریسک مصدومیت نیز وجود دارد. به عنوان یک پدر و یک فرزند، نگران هستم. مربیان و فوتبالیست ها به خاطر جایگاه شان در جامعه باید بسیار مراقب صحبت های شان نیز باشند و هر اظهارنظر نادرستی می تواند عواقب بدی داشته باشد. این روزها با افرادی برخورد می کنیم که نمی توانند کرایه خانه خود را پرداخت کنند و نمی توانند کار کنند. باید به اینها فکر کرد.»

 

بازی پشت درهای بسته:« متاسفانه چندین بار این اتفاق برای من رخ داده است. در لیگ یونان با پاناتینایکوس و در لیگ ایران با استقلال، چنین شرایطی را تجربه کرده ام. این یک شرایط نامطلوب و سورئال است؛ به خصوص که در بالاترین سطح فوتبال اتفاق بیفتد. تیم میزبان از این اتفاق ضرر می کند و بازی پشت درهای بسته اصلا حس خوبی ندارد. زیبایی فوتبال به تماشاگرانش است. مثلا همین بازی یوونتوس و اینتر پشت درهای بسته جذابیت واقعی را نداشت. من اصلا از فوتبال بدون تماشاگر لذت نمی برم.»

 

 

1482114

 

 

برگزاری ادامه بازی ها به صورت فشرده و پیشنهاد سه تعویض در هر نیمه:« چیزی که مشخص است اینکه ادامه بازی ها حیاتی به نظر می رسد. برای مثال بنونتو در سری B که با 20 امتیاز اختلاف تقریبا صعودش به سری آ را قطعی کرده است. دلایل درستی برای این مهم که لیگ نیمه تمام نماند، وجود دارد. در غیر این صورت مشکلات بزرگی را پیش رو خواهیم داشت. با این حال این تصمیمی است که باید در سطح اروپا گرفته شود. فشار بازی ها در صورت برگزاری فشرده لیگ در طول دو ماه را درک می کنم ولی فوتبال با شش تعویض در 90 دقیقه، داستان دیگری خواهد بود.»

 

تجربه فوتبال در یونان:« تجربه بزرگی بود. پاناتینایکوس یک برند فوتبالی بزرگ در یونان و اروپاست. هواداران این تیم را می توان با هواداران رم قیاس کرد ولی دچار مشکلات اقتصادی بزرگ بود. توانستیم عنوان دوم را کسب کنیم و پس از چند سال دوری از اروپا، سهمیه لیگ اروپا را به دست آوردیم.»

 

تیم منتخب ایده آل رم از نگاه شما:« آلیسون، کافو، دی بارتولومی، آلدایر، ده روسی، فالکائو، برونو کونتی، توتی، رودی فولر، باتیستوتا به مربیگری کارلتو ماتزونه.


 

دیدگاه‌ها