کد خبر : 1676366 | 15 فروردين 1399 ساعت 09:55 | 5.8K بازدید | 0 دیدگاه

هیچوقت بدنبال حاشیه نبودم

کریمی: از کودکی آرزوی مدال المپیک را داشتم

مدعی وزن ۹۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد در حالی سال گذشته را پشت سر گذاشت که گرفتار یک مصدومیت سنگین شد و روند عادی تمریناتش کاملا تغییر کرد.

کریمی: از کودکی آرزوی مدال المپیک را داشتم

به گزارش"ورزش سه" و به نقل از مهر، علیرضا کریمی دارنده سه مدال نقره و برنز رقابتهای جهانی به عنوان یکی از چهره های سرشناس اما مصدوم اردوهای تیم ملی بود که طی ماه های گذشته با انجام اقدامات ویژه درمانی و پزشکی، روند رو به جلو و موفقیت آمیزی را برای بازگشت به میدان داشت. هرچند لغو اردوی تیم ملی گریبان او را هم گرفت و اجازه نداد تا تمرینات خود را در خانه کشتی و زیر نظر کادر فنی و پزشکی مخصوص تیم ملی دنبال کند، اما او همچنان در کرج مشغول تمرین است.

 

آزادکار مدعی وزن ۹۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی ایران با توجه به ایام عید نوروز و سالی که پشت سر گذاشت اظهار داشت: از همان بچگی که نشان دادم به کشتی را علاقمندم همه می دانستند که من پیشرفت خوبی در این رشته خواهم داشت. از ۹ سالگی و دورانی که تازه کشتی را شروع کرده بودم همیشه آرزوی حضور در المپیک را داشتم و بدنبال مدال طلا بودم. به هر حال روزگار نیز اینگونه قم خورد که حالا در یکقدمی حضور در المپیک باشم و بتوانم برای رسیدن به بزرگترین آرزوی زندگی ورزشی ام تلاش کنم.

 

1399520

 

وی تصریح کرد: زمانی که احسان لشگری در المپیک کشتی می گرفت به شدت طرفدار او بودم و به یاد دارم در ان زمان در رده جوانان کشتی می گرفتم. در خانه کشتی هنگام کشتی های احسان لشگری با تمام وجود آرزوی می کردم او بتواند فینالیست شود و مدال طلا بگیرد اما متاسفانه در یکقدمی فینال متوقف شد و در نهایت با مدال برنز المپیک به ایران بازگشت. در آن روزها مدام در ذهنم مرور می کردم که آیا من هم می توانم روزی در المپیک کشتی بگیرم.

 

کریمی ادامه داد: خیلی خوشحالم که پس از سالها به شرایطی رسیدم که می توانم در المپیک کشتی بگیرم. تمام هدف من حضور در المپیک است و حتی شب و روز برای رسیدن به این هدف با وجود  مصدومیت تمرین کردم و سختی ها را به جان خریدم.

 

آزادکار مدعی تیم ملی در خصوص حریف نامدار و توانمند روس خود نیز گفت: عبدالرشید سعدالله یف روس یکی از بهترین آزادکاران هم وزن من است که اتفاقا سابقه کشتی با او را دارم. من اگر در المپیک حضور یابم به چیزی جز مدال طلا فکر نمی کنم و از هیچ حریفی هم هراش ندارم. من با سعدالله یف روس کشتی گرفتم و اگر اسیر اشتباهاتم نشده بودم هیچ بعید نبود این کشتی را با پیروزی تمام می کردم. مصاف من با او در برخی اوقات پایاپای می شد اما به هر حال او تجربه بیشتری داشت و در نهایت برنده شد.هم اکنون نیز امیدوارم در یک میدان دیگر حتی المپیک بتوانم با او کشتی بگیرم و عملکرد بهتری داشته باشم.

 

نایب قهرمان کشتی جهان در واکنش به اینکه آیا علاقه ای به داشتن لقب در دنیای کشتی دارد یا خیر، گفت: به هیچ عنوان علاقه ای به داشتن لقب در کشتی ندارم و دوست دارم همه مرا به همان اسم خودم صدا بزنند. من به دنبال این مسایل نیستم و فقط سعی می کنم هر گاه به میدان می روم با بهترین عملکرد از میدان خارج شوم.در هیچ میدانی حتی تدارکاتی، راضی به مدال نقره و برنز نیستم و فقط به طلا فکر می کنم. مطمئنا اگر در المپیک هم کشتی بگرم به چیزی جز طلا فکر نخواهم کرد.

 

کریمی به دوری از حواشی تاکید کرد و گفت: همیشه از زمان ابتدای حضورم در رده های ملی از مسایل حاشیه ای گریزان بودم. من فکر می کنم این موضوع به ذات ورزشکاران مربوط می شود و هیچ فرقی ندارد که در چه سطحی باشید. من فکر می کنم اگر قرار بود اسیر مسایل حاشیه ای شوم تاکنون این اتفاق افتاده بود به همین دلیل همواره سعی کردم به جز کشتی به چیز دیگری فکر نکنم.

 

آزادکار باانگیزه تیم ملی کشورمان در پاسخ به این سوال که بعد از المپیک چه برنامه ای دارد، گفت: هنوز برای چنین تصمیمی زود است و اول اجازه دهید من در المپیک شرکت کنم. البته اگر در این میدان با مدال همراه بودم که بعد از بازگشت کمی استراحت می کنم. اگر هم که دست خالی از المپیک بازگشتم بعد از مدتی دوباره استارت می زنم و با امید و انگیزه بیشتر برای آینده برنامه ریزی می کنم.

 

1487969

 

وی به زحمات خانواده اش در طول این سالها اشاره کرد و گفت: امیدوارم بتوانم در المپیک مدال بگیرم تا این افتخار را تقدیم خانواده ام کنم. پدرم در طول این سالها زحمات زیادی برای من کشید. او بازنشسته است و زمانی که کار می کرد برای رفاه ما مجبور بود چند شیفت کار کند. تنها آرزویم این است که بتوانم با موفقیت در المپیک، گوشه ای از زحمات پدرم را جبران کنم.

 

کریمی در خصوص وضعیت کنونی ورزش ایران و شیوع ویروس کرونا نیز گفت: متاسفانه مدتی است که مردم کشورمان همچون دیگر نقاط جهان با ویروس کرونا دست به گریبان هستند. این اتفاق همه چیز را تحت تاثیر قرار داد و حتی اردوهای کشتی را هم لغو کرد. من هم چاره ای جز تمرینات انفرادی در کرج ندارم و سعی کردم با همین شرایط خودم را در سطح آمادگی نسبی نگه دارم. فقط امیدوارم در سال جدید هر چه زودتر شاهد فروکش کردن این ویروس باشیم و دوباره بتوانیم روال عادی زندگی را پیش بگیریم.

 

وی در پایان به روند درمان زانوی مصدومش اشاره کرد و گفت: وی تصریح کرد: به دلیل مصدومیت شدید از ناحیه زانو مدتها از تمرینات سنگین کشتی دور بودم اما رفته رفته شرایطم بهتر شد و اواخر سال گذشته تمرینات کشتی بر روی تشک را آغاز کردم. البته همچنان مراقب هستم که روند درمان کامل شود و مشکل دیگری بوجود نیاید. خوشبختانه تاکنون که مشکلی نداشتم و تمرینات را بدون درد از ناحیه زانو پشت سر می گذارم. کشتی آزاد هنوز سه سهمیه المپیک کسب نکرده که یکی از سهمیه ها در وزن من است. امیدوارم با پشت سر گذاشتن این روزها بتوانم به همان شرایط مطلوب همیشگی برسم و با کسب سهمیه، راهی المپیک بشوم.

 

1487970

دیدگاه‌ها