کد خبر : 1676367 | 15 فروردين 1399 ساعت 10:00 | 20.1K بازدید | 1 دیدگاه

مخالفت یوفا با تعطیلی کامل فصل رقابتهای باشگاهی

یوفا: عجله نکنید؛ وقت تعطیل کردن لیگ ها نیست

یوفا می‌گوید تعطیل کردن کامل لیگهای باشگاهی توسط کشورها اقدامی زودهنگام بوده و دلیل موجهی ندارد و همه باید منتظر بمانند تا وضعیت بحران کرونا روشن‌تر شود.

یوفا: عجله نکنید؛ وقت تعطیل کردن لیگ ها نیست

به گزارش "ورزش سه"، یوفا با اعلام اینکه در تلاش است برنامه‌ای برای از سر گیری رقابتهای فوتبال در اروپا بعد از فروکش کردن بحران ناشی از ویروس کرونا ترتیب دهد تاکید کرد که تعطیلی کامل رقابتهای باشگاهی در این قاره در زمان فعلی زودهنگام و بدون توجیه است و کشورها باید از آن خودداری کنند.

 

1488610

 

این واکنش یوفا بعد از آن اعلام شد که لیگ فوتبال بلژیک دیروز به عنوان اولین لیگ اروپایی‌ اعلام کرد که در نتیجه بحران ناشی از کرونا فصل 2019-2020 خود را به کلی تعطیل کرده است. بلژیک اعلام کرد که همه نتایج مسابقات تا زمان تعلیق رقابتها سر جای خود خواهد ماند و جایگاه تیمها در جدول به عنوان جایگاه نهایی آنها در فصل قلمداد خواهد شد. به این ترتیب کلوب بروخه قهرمان فصل جاری لیگ این کشور خواهد بود.

 

لیگهای دیگر کشورهای اروپایی فعلا در حالت تعلیق به سر می‌برند و هنوز مشخص نیست که چه سرنوشتی در انتظار آنها خواهد بود. یوفا می‌گوید تصمیم درباره سرنوشت نهایی این فصل نباید فعلا گرفته شود چون هنوز برای اطلاع از شرایط آتی بحران  کرونا زود است. با اینحال مشخص است که یوفا ترجیح می‌دهد که فصل در ماه‌های آتی ادامه پیدا کند.

 

الکساندر چفرین رئیس یوفا در نامه‌ای خطاب به باشگاه‌ها و فدراسیونهای فوتبال عضو نوشت:" ما اطمینان داریم که فوتبال می‌تواند در ماه‌های آینده از سر گرفته شود، البته با شرایطی که مقامات هر کشور اعلام خواهند کرد. ما معتقدیم تصمیم‌گیری درباره تعطیلی کامل رقابتهای ملی در این مرحله زودهنگام بوده و توجیه ندارد".

 

1488612

 

رئیس یوفا در ادامه نامه خود اعلام کرد:" مدیریت مشترک تقویم‌ها در کشورهای مختلف باید انجام شود چون هفته‌های باقی‌‌مانده از فصل جاری که می‌تواند در ماه‌های  آینده برگزار شود ممکن است با شروع فصل آینده تداخل زمانی پیدا کند".

 

در ادامه این نامه یوفا توصیه کرد که کشورهای عضو منتظر نتایج بررسی‌های این سازمان بشوند:" ما به دقت شرایط فعلی در این بحران را زیر نظر داریم و کارگروه ما که در حال بررسی تقویم مسابقات است به زودی، احتمالا تا اواسط ماه مه، برنامه‌هایی را اعلام خواهد کرد که کشورهای عضو می‌توانند از آنها برای زمان از سر گیری رقابتها استفاده کنند. برنامه‌هایی که تضمین می‌کند حقوق هیچ ذی‌نفعی ضایع نشود".

 

 

دیدگاه‌ها