کد خبر : 1676396 | 15 فروردين 1399 ساعت 13:16 | 3K بازدید | 0 دیدگاه

تعویق المپیک هم فرصت است هم تهدید

فروغی: تمرین خشک در خانه می‌تواند باعث تکرار اشتباه شود

تیرانداز المپیکی می‌گوید تمرین بدون حضور مربی می‌تواند منجر به بروز اشتباه از سوی ورزشکار شود.

فروغی: تمرین خشک در خانه می‌تواند باعث تکرار اشتباه شود

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا جواد فروغی ، در مورد شرایط تمرینی در خانه به دلیل شیوع کرونا اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا تمرینات خود را در خانه پیگیری می‌کنیم. تمریناتمان به صورت خشک است و نتایج آن را به مربی اعلام می‌کنیم. اگر نیاز به بازخورد باشد مربی به ما اعلام خواهد کرد.

 

وی در پاسخ به این سوال که تا چه زمانی این نوع تمرینات ادامه خواهد داشت، گفت: این تمرینات در خانه تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت. هنوز فدراسیون چیزی به ما اعلام نکرده و همین تمرینات را باید ادامه دهیم. احتمالا بعد از ۲۰ فروردین که ستاد بحران کرونا وضعیت را اعلام کند در تصمیمات فدراسیون نیز تغییر ایجاد شود. باید دید سیاست کشور چه خواهد شد.

 

وی در خصوص تمرینات خشک در خانه گفت: تمرینات خشک می‌واند خوب یا بد باشد. تمرین خشک که مربی بالای سر ورزشکار حضور ندارد می‌تواند منجر به تمرین اشتباه شود. در برخی مواقع ورزشکار یک اشتباه ریز دارد که متوجه آن نیست. همان اشتباه را در تمرین خشک تکرار می‌کند و ممکن است این اشتباه جا بیفتد و برای ورزشکار آثار بد داشته باشد. 

 

وی افزود: از طرفی هم می‌تواند تمرین خشک موثر باشد، چون ورزشکار نمره را نمی‌بیند باعث تمرکز بیشتر روی اجرا می‌شود. اگر اشتباه و ایرادی در تکنیک وجود نداشته باشد تمرین خشک می‌تواند خیلی موثرتر از تمرین با شلیک باشد.

 

فروغی در پاسخ به این سوال که تعویق یکساله المپیک چه اثری روی عملکرد ورزشکاران خواهد داشت، گفت: من این اتفاق را تیغ دو لبه می‌بینم که هم فرصت و هم تهدید است. ما خودمان را برای تابستان آماده کرده بودیم، اما اکنون تعویق یکساله می‌تواند باعث کاهش انگیزه‌مان شود. هر چه ورزشکار به مسابقه نزدیک می‌شود انگیزه‌اش بالاتر می‌رود و این تعویق به صورت غیر مستقیم می‌تواند در کاهش انگیزه موثر باشد. از طرفی کسی که برنامه‌ریزی و انسجام خوبی در تمرینات دارد می تواند این تعویق برایش موثر باشد و استفاده خوبی از آن ببرد. 

 

وی در پاسخ به این سوال که در تمرینات عادی روزی چند فشنگ استفاده می‌شود، گفت: حدودا روزی ۵۰ تا ۷۰ فشنگ استفاده می‌کنیم. ما در تمرینات عادی، هم تمرین استقامتی، تمرین روی دیوار سفید  و تمرین روی سیبل داریم که همه خشک هستند. در کنار آن‌ها تمرینات هدفمند و با شلیک هم داریم که در یک روز (حدود ۴ ساعت) بین ۵۰ تا ۷۰ شلیک داریم. البته ریز برنامه‌ها فرق دارد و ممکن است یک روز ۳۰، ۴۰، ۵۰ شلیک داشته باشیم و برنامه متفاوت است. 

 

فروغی در پایان گفت: آرزو می‌کنم بحران کرونا زودتر تمام شود و مردم بتوانند با سلامتی از این سختی عبور کنند. همچنین می‌خواهم از همسرم که در این روزها با وجود سه فرزند شرایط خوبی را برای من و تمریناتم فراهم می‌کند تشکر کنم. 

 

دیدگاه‌ها