کد خبر : 1676448 | 15 فروردين 1399 ساعت 16:40 | 22.3K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش مارکا

چرا بارسلونا مخالف نیمه تمام ماندن لالیگاست؟

باشگاه بارسلونا در صورت نیمه تمام ماندن لالیگا به عنوان قهرمان معرفی خواهد شد ولی تمایلی برای این مهم ندارد.

چرا بارسلونا مخالف نیمه تمام ماندن لالیگاست؟

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از مارکا، روز گذشته بود که سوپرلیگ بلژیک نیمه تمام اعلام شد و کلاب بروژ را به عنوان قهرمان فصل معرفی کردند. امروز خبر رسید که باشگاه آژاکس نیز خواهان نیمه تمام ماندن لیگ هلند است؛ با این حال یوفا به کشورهای اروپایی اعلام کرده است که عجله نکنند چرا که در تابستان قطعا می توان لیگ ها را ادامه داد. بلیت فروشی و حق پخش تلویزیونی از مهمترین منابع درآمد باشگاه ها هستند و در صورت نیمه تمام ماندن لیگ، ضرر اقتصادی فراوانی به باشگاه ها وارد خواهد شد.

لالیگا اگر بخواهد همچون لیگ بلژیک عمل کند، بارسا به عنوان قهرمان معرفی خواهد شد ولی باشگاه کاتالان با این قضیه مخالف است و اصرار دارد تا یازده هفته پایانی لالیگا ادامه پیدا کند اما به چه دلیل؟

 

 

1488711

 

 

بارسا 5 بازی خانگی دیگر در نوکمپ پیش رو دارد و طبق آمار فصل گذشته، برای هر بازی 3.3 میلیون یورو از ناحیه بلیت فروشی نصیب این باشگاه می شد و به این ترتیب ضرری 16.5 میلیون یورویی از نیمه تمام ماندن لالیگا خواهد دید.

همین حالا نیز مشخص نیست که در صورت از سرگیری بازی ها در تابستان، امکان برگزاری بازی با تماشاگر وجود داشته باشد.

 

 

1479945

 

 

 بارسلونا قرار بود برای فصل جاری 166 میلیون یورو از حق پخش تلویزیونی کسب کند و هرچند بخش قابل توجهی از این مبلغ را نیز دریافت کرده ولی با نیمه تمام ماندن بازی ها، قطعا رقم باقیمانده را دریافت نخواهد کرد.

به این دو قضیه باید بحث پرداخت پاداش به بازیکنان را نیز در نظر گرفت. بارسا اگر قهرمان اعلام شود، باشگاه موظف به پرداخت 20 میلیون یورو به بازیکنان به عنوان پاداش قهرمانی خواهد بود.

این مهم در قرارداد تک تک بازیکنان و کادر فنی قید شده و مشکلات اخیر، باشگاه را معاف از پرداخت آن نخواهد کرد. همچنین توافق اخیر با بازیکنان برای کاهش 70 درصد از دستمزد نیز ارتباطی به پاداش ها ندارد.

 

 

 

 

دیدگاه‌ها