کد خبر : 1676492 | 15 فروردين 1399 ساعت 19:59 | 13.1K بازدید | 0 دیدگاه

روزی که محسن و امید رفت و برگشتی شدند! (گزارش)

12 سال پیش در چنین روزی محسن خلیلی و امیدرضا روانخواه در دیدار دربی گلزنی کردند و لقب «رفت و برگشت» را از هواداران خود گرفتند.

روزی که محسن و امید رفت و برگشتی شدند! (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس و استقلال دیدارهای بسیار جذابی را در فروردین ماه داشته‌اند و حتی سال گذشته این دو تیم در روز دهم فروردین به مصاف هم رفتند که با پیروزی سرخپوشان به پایان رسید. اما شهرآورد شصت و پنجم به شکل دیگری در یاد طرفداران سرخابی مانده و آن هم به وجود یک لقب جالب برای گلزنان پرسپولیس و استقلال است؛ رفت و برگشت!

 

در بازی برگشت لیگ هفتم دربی در حالی با سوت وازکوئز آغاز شد که پرسپولیس برای تداوم صدرنشینی به پیروزی مقابل استقلال نیاز داشت و شاگردان فیروز کریمی هم امیدوار بودند با برد در بازی حیثیتی، وضعیت خود را سروسامان بخشند. دیدار رفت نیز با تساوی یک بر یک با گل های محسن خلیلی و امید روانخواه به پایان رسید و این بار همه امیدوار بودند که مسابقه دربی برنده داشته باشد.

 

استقلال با ترکیب وحید طالبلو، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، بیژن کوشکی، مهدی امیرآبادی، مجتبی جباری، امیدرضا روانخواه، مهرداد پولادی، آرش برهانی و علیرضا منصوریان وارد زمین شدند. آن طرف زمین افشین قطبی، حسن رودباریان را در درون دروازه قرار داد و برای ترکیب دفاعی نیز از سپهر حیدری، محمد نصرتی، شیث رضایی و حسین کعبی استفاده کرد. کریم باقری، حسین بادامکی، پژمان نوری و عباس آقایی 4 هافبک پرسپولیس بودند و محسن خلیلی و علیرضا نیکبخت نیز برای گلزنی تلاش می‌کردند.

 

1488754

 

در دقایق نخست حرکت دیدنی امید رضا روانخواه و فرار او از تکل سپهر حیدری، با یک ضربه تماشایی از داخل محوطه همراه شد تا قسمت آبی پوش ورزشگاه منفجر شود. روانخواهِ جوان که در دومین دربی اش، گل دوم را زده بود، سر از پا نمی‎‌شناخت اما این خوشحالی خیلی دوام نداشت و قرمزها 23 دقیقه بعد گل تساوی را زدند.

 

روانخواه در میانه میدان فیرپلی را رعایت نکرد و در شرایطی که شیث رضایی روی زمین بود، توپ را به بیرون نزد تا این که کریم باقری پاس پشت دفاع ارسال کرد و محسن خلیلی در موقعیت تک به تک قرار گرفت و با ضربه ای زیرکانه و تماشایی، دروازه وحید طالبلو را گشود.  این یازدهمین گل محسن خلیلی در لیگ هفتم بود که باعث شد تا او نیز همچون امید روانخواه، در هر دو دربی گلزنی کرده باشد.

 

پس از این بازی هواداران آبی و سرخ لقب «رفت و برگشت» را به نام گلزنان خود در دربی اضافه کردند تا به این شکل آن ها را مورد خطاب قرار داده باشند و تا همین حالا نیز «محسن رفت و برگشت» و «امید رفت و برگشت» با همین لقب در ذهن طرفداران باقی مانده اند.

 

1488753

 

1488752

 

1488751

 

1488749

 

1488748

 

1488750

دیدگاه‌ها