کد خبر : 1676530 | 16 فروردين 1399 ساعت 09:40 | 3.2K بازدید | 0 دیدگاه

پیشنهاد فیفا: تعویق بازی‌های ملی خردادماه

کارگروه کرونای فیفا پیشنهاد کرد کلیه مسابقات ملی فوتبال که قرار است در ماه ژوئن برگزار شود به تاریخ دیگری موکول شود.

پیشنهاد فیفا: تعویق بازی‌های ملی خردادماه

به گزارش "ورزش سه"، کارگروه کرونای فیفا پیشنهادکرد که همه بازی‌های ملی فوتبال که قرار است در ماه ژوئن برگزار شود به تاریخ دیگری موکول شود. این در حالی است که فیفا پیش از این به دلیل شیوع ویروس کرونا دو رقابت بین‌المللی بزرگ یورو2020 و کوپا آمه‌ریکا را به تعویق انداخته است.

 

1488812

 

کارگروه کرونا اخیرا از طرف فیفا با هدف بررسی تبعات اپیدمی کرونا تشکیل شده و اولین جلسه آن دیروز جمعه از طریق کنفرانس تلفنی برگزار شده است. این کارگروه چندین پیشنهاد به فیفا ارائه کرده که یکی از آنها تعویق کلیه مسابقات بین‌المللی فوتبال  مردان و زنان بوده که طبق برنامه قرار است در ماه ژوئن برگزار شود.

 

کارگروه کرونای فیفا همچنین به این سازمان توصیه کرد که درباره نحوه برگزاری رقابتهای انتخابی جام جهانی 2022 با کنفدراسیونهای عضو بحث و تبادل نظر کند تا با توجه به شرایط اپیدمی کرونا برنامه جدیدی طراحی شود که سلامت اهالی فوتبال و هواداران را تامین کند.

 

بعد از پیشنهادات کارگروه کرونای فیفا، کونکاکاف اعلام کرد که مرحله نیمه‌نهایی و فینال رقابتهای لیگ ملتهای کونکاکاف را به تعویق خواهد انداخت. در مرحله نیمه‌نهایی این رقابتها قرار بود آمریکا به مصاف هندوراس رفته و مکزیک در مقابل کاستاریکا قرار بگیرد.

 

1488813

 

از جمله دیدارهای دوستانه ملی مهمی که به نظر می‌رسد با توجه به این پیشنهاد به تاریخ دیگری موکول خواهند شد می‌توان به دیدار دوستانه تیمهای ملی اسپانیا و پرتغال، آلمان و سوئیس، و انگلیس و رومانی اشاره کرد.

 

کارگروه کرونا همچنین پیشنهاد کرد که رقابتهای جام جهانی زنان زیر 20سال که قرار بود در ماه‌های آگوست و سپتامبر در پاناما و کاستاریکا برگزار شود و همچنین جام جهانی زنان زیر 17سال که قرار بود در ماه نوامبر در هند برگزار شود به تعویق افتاده و در تاریخ دیگری برگزار شود.

 

دیدگاه‌ها