کد خبر : 1676593 | 16 فروردين 1399 ساعت 14:25 | 9.3K بازدید | 0 دیدگاه

سکوت فدراسیون در روزهای بلاتکلیفی تیم ملی

کولاکوویچ نرفته؛ ولاسکو هم نمی آید!

حدود 10 روز از خبر قطع همکاری فدراسیون والیبال با کولاکوویچ می گذرد، اما همچنان نه قرارداد مربی قبلی فسخ شده و نه حرفی از سرمربی جدید مطرح است.

کولاکوویچ نرفته؛ ولاسکو هم نمی آید!

به گزارش "ورزش سه"، تصور این بود که تیم ملی والیبال سال شلوغی را پیش رو داشته باشد و بعد از پشت سر گذاشتن لیگ ملت های 2020 خودش را برای المپیک آماده کند، اما شیوع کرونا در سراسر جهان باعث شد تا همه برنامه ها به هم بریزد.


بعد از اعلام رسمی تعویق یک ساله المپیک توکیو، فدراسیون والیبال تصمیم گرفت به همکاری با ایگور کولاکوویچ چند ماه پیش از اتمام قراردادش پایان دهد چون هیچ رویدادی در ماه‌های آینده برگزار نمی شود.


حدود 10 روز قبل بود که امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی و محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون در رسانه ها این موضوع را تایید کردند و از مذاکره با کولاکوویچ برای فسخ قرارداد خبر دادند.


از سوی دیگر ایگور کولاکوویچ هم این موضوع را در گفت و گو با "ورزش سه" تایید کرد تا مشخص شود مذاکرات برای پایان همکاری مربی مونته نگرویی و فدراسیون ایران آغاز شده است.


جالب اینکه فدراسیون والیبال هیچ خبر رسمی روی سایت خود منتشر نکرد و طی روزهای اخیر هم داورزنی و خوش خبر سیاست سکوت را در پیش گرفتند. مشخص نیست فسخ قرارداد کولاکوویچ در چه مرحله ای قرار دارد؛ در حالی که خوش خبر در صحبت های خود از برخورد منطقی این مربی با خواسته فدراسیون خبر داده بود.


از سوی دیگر گمانه زنی ها پیرامون آینده نیمکت تیم ملی هم زیاد است. با اینکه خوش خبر رسما در گفت و گو با "ورزش سه" تاکید کرد که یک مربی خارجی سطح بالا جانشین کولاکوویچ برای المپیک می شود، برخی کارشناسان اعتقاد دارند مربیان ایرانی هم می توانند هدایت تیم ملی را برعهده بگیرند.


همچنین تعداد زیادی از طرفداران والیبال که هنوز هم دوران درخشان خولیو ولاسکو را به یاد دارند، خواستار بازگشت این مربی آرژانتینی هستند. البته این اتفاق تقریبا بعید به نظر می رسد چون ولاسکو چند سالی است از مربیگری خداحافظی کرده و در تیم های پایه والیبال ایتالیا به عنوان مدیرفنی فعالیت می کند.


البته به نظر می رسد ابتدا فدراسیون باید تکلیف قرارداد ایگور کولاکوویچ را مشخص کند چون او هنوز رسما سرمربی تیم ملی والیبال ایران است و تا پایان تابستان هم قرارداد دارد.


به نظر می رسد فدراسیون ایران هم منتظر اعلام برنامه از سوی فدراسیون جهانی است تا در ابتدا مشخص شود لیگ ملت های 2020 برگزار می شود یا خیر. این موضوع در مذاکره با سرمربی بعدی قطعا تاثیر بسزایی خواهد داشت.

 

شاید کولاکوویچ هم برای اینکه بتواند قرارداد بعدی خود را با تیم ملی یا باشگاهی دیگری امضا کند، مایل باشد که زودتر قراردادش با ایران تعیین تکلیف شود. در روزهای گذشته هم نوشتیم که این مربی صرب احتمالا در یکی از کشورهای صربستان، روسیه و لهستان به کار مربیگری خود ادامه خواهد داد.

دیدگاه‌ها