کد خبر : 1676751 | 17 فروردين 1399 ساعت 11:45 | 6.1K بازدید | 0 دیدگاه

رییس جمهوری خبر داد:

آغاز فعالیت مشاغل کم ریسک از 23 فروردین

رییس جمهوری از آغاز فعالیت مشاغل و کسب و کارهای کم ریسک از ۲۳ فروردین در استان‌ها و ۳۰ فروردین در تهران خبر داد .

آغاز فعالیت مشاغل کم ریسک از 23 فروردین 

به گزارش "ورزش سه" ،  حسن روحانی امروز یکشنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با تبریک روز جوان و روز سلامت گفت: فعالیت اقتصادی و پروتکل بهداشتی هر دو قابل ارائه است. همه اینها باید پا به پا باشد اما همه پروتکل‌ها و اصولی که وزارت بهداشت اعلام می کند باید مورد مراعات همه ما قرار بگیرد.امروز نسبت به طرح جدید فاصله گذاری هوشمند بحث کردیم و کارگروهی در این چند روز  این موضوع را در وزارت کشور بررسی کرده بود. کمیته اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا هم آن را بررسی کرد و مصوبه ای هم در پی داشت.


روحانی ادامه داد: طبق این مصوبه، فعالیت‌های کم ریسک از ۲۳ فروردین با رعایت پروتکل وزارت بهداشت، ‌ درمان و آموزش پزشکی در استان ها می‌تواند فعالیت کند. البته فعالیت‌های اقتصادی قبلا هم با حفظ و رعایت این پروتکل برپا بود. اما فعالیت‌های پرریسک همچنان ممنوع است تا بعد ا راجع به آن تصمیم گیری شود. حتما نظارت اصناف هم بر آن انجام شود که البته نظارت اصلی بر عهده وزارت بهداشت است و اگر لازم شد نیروی بسیج هم کمک کند که این نظارت انجام شود.


رییس جمهوری درباره فعالیت‌های اقتصادی استان تهران گفت:‌ فعالیت اقتصادی در استان تهران از ۳۰ فروردین با در نظر گرفتن پروتکل وزارت بهداشت آغاز به کار می‌کند. در بحث کسب و ‌کارهای کم‌ریسک، فعالیت‌های کسبه و فعالیت‌های اقتصادی که پرریسک نیست قرار شد از شنبه ۲۳ فروردین با مراعات پروتکل‌های اعلام شده وزارت بهداشت کار خود را آغاز کنند و حتما باید روی این پروتکل نظارت شود در صدا و سیما هم برای مردم توضیح داده می‌شود که هر کسی باید چه اصولی را رعایت کند. وظایف هم صاحب مغازه و هم مشتریان به روشنی بیان می‌شود تا اصول بهداشتی مورد نظر رعایت شود.

دیدگاه‌ها