کد خبر : 1676805 | 17 فروردين 1399 ساعت 15:16 | 18.4K بازدید | 0 دیدگاه

شروع مجدد، وقتی این چیزها مد نبود؛ 

عابدزاده گلری فراتر از زمان خودش!(عکس)

احمدرضا عابدزاده یکی از بهترین گلرهای ایران در شروع مجدد بود، آن هم در زمانی که بحث بازی با پای دروازه بان ها جدی گرفته نمی شد.

به گزارش "ورزش سه"، تعطیلی مسابقات فوتبال بهانه ای برای بازگشت به گذشته و ورق زدن خاطراتی است که یادآوری‌شان خوشایند و سرگرم کننده است. یکی از این بازی های قدیمی که امروز در تلگرم ورزش سه بارگذاری شده ، مسابقه استقلال و بانک تجارت در بازی های باشگاهی تهران  است؛  دیداری که شاگردان حسین کازرانی در بانک تجارت با خیال شگفتی آفرینی آغاز کردند، اما استقلال که یکی از بهترین تیم های تاریخ خود را در آن دوره زمانی در اختیار داشت، با 4 گل از روی این حریف قدرتمند رد شد.


پیراهن گلری عابدزاده در این مسابقه در واقع طرح پیراهن دروازه بان های مختلف در جام جهانی 1990 ایتالیا است که در آن زمان فقط عابدزاده، این لباس ها را به تن می کرد.


احمدرضا عابدزاده یکی از محبوب ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است که حتی انتقال جنجالی از استقلال و پرسپولیس هم نتوانست این محبوبیت را تحت الشعاع قرار بدهد و محبوب تر از قبل هم شد.


گلی که در دیدار استقلال و بانک تجارت روی بازیخوانی بسیار خوب عابدزاده رقم می خورد، تنها یکی از بازی هایی را نشان می دهد که او در گلزنی تیمش سهیم بوده است. در این مورد می توانیم به بازی او با پیراهن تیم ملی مقابل کویت اشاره کنیم که سندی دیگر از توانایی بالای او در بازی با پا آن هم در دورانی را برملا می کند، که بازی با پا اصلا مورد تاکید مربیان قرار نداشت.

 

1489128

 

1489130

 

1489129

 

1489131


این تصاویر مربوط به گل اول استقلال در این مسابقه است. زمانی که احمدرضا پس از دریافت یک توپ، با ارسالی فوق العاده و 80 متری، عباس سرخاب را در گوش چپ استقلال صاحب توپ می کند تا ضربه او با بغل پای دیدنی و فوق العاده صمد مرفاوی از روی خط محوطه جریمه تبدیل به اولین گل استقلال در این بازی شود؛ گل هایی که البته در ادامه 4 برابر شدند.


این تیم استقلال در این فصل قهرمان مسابقات باشگاهی تهران شد و البته قبل از آن نیز قهرمانی آسیا را در کشور بنگلادش به دست آورد و در فصل بعد هم تا فینال آسیا پیش رفت؛ تیمی که البته بعدها با تصمیمات غلط مدیریتی آنچنان به هم ریخت که سایه ای از آن هم باقی نماند.

دیدگاه‌ها