کد خبر : 1676827 | 17 فروردين 1399 ساعت 16:55 | 4.4K بازدید | 0 دیدگاه

سوالی که ذهن کشتی گیران مدعی را درگیر کرده؛

چگونه باید به دوبنده تیم ملی در توکیو برسیم؟

فدراسیون کشتی برای تنظیم تقویم خود در سال 99 در انتظار تصمیم اتحادیه جهانی است.

چگونه باید به دوبنده تیم ملی در توکیو برسیم؟

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه با توجه به شرایط موجود در ایران و جهان شاید بهترین اتفاق برای کشتی ایران تعویق المپیک توکیو بود، اما این تصمیم تمامی برنامه ریزی های فدراسیون را دچار آشفتگی کرده و بدتر اینکه اتحادیه جهانی هم هنوز برنامه جدید خود را اعلام نکرده است.


از آنجایی که مسابقات جهانی کشتی در سال های غیرالمپیکی برگزار می شود، این امکان وجود دارد به دلیل لغو رقابت های جهانی 2021، این مسابقات با تصمیم جدید اتحادیه جهانی به سال 2020 موکول شود. البته این تصمیم در شرایط فعلی که تمامی کشورها بحران کرونا را پشت سر می گذارند، ریسک بزرگی است. 


از سوی دیگر این به هم ریختگی، فدراسیون کشتی ایران را هم دچار سردرگمی کرده و مسئولان برای تنظیم تقویم جدید در انتظار تصمیم اتحادیه جهانی هستند.


مسابقاتی همچون لیگ دسته اول، لیگ برتر، جام باشگاه‌های جهان، قهرمانی کشور، جام تختی و... که پیش از شروع سال 99 تقریبا زمان مشخصی برای آن ها تعیین شده بود، حالا با برگزار نشدن المپیک شاید با تغییراتی مواجه شوند.

 

1473815


البته نکته اصلی در این میان چگونگی انتخاب ملی پوشان کشتی ایران در المپیک توکیو است. سرمربیان تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی پیش از همه منتظر برگزاری مسابقات گزینشی برای تکمیل سهمیه های المپیکی خود هستند، اما بعد از آن با چالش چگونگی انتخاب نفرات نهایی مواجه می شوند.


برخی این روزها بحث مسابقات انتخابی را وسط کشیدند. اینکه صرفا مسابقات انتخابی مشخص کند کدام کشتی گیر در کدام وزن راهی المپیک می شود، بعید است در برنامه کادرفنی 2 تیم آزاد و فرنگی باشد چون از قبل هم اعلام شده بود که کشتی گیران برتر یک سال اخیر در تورنمنت های بین المللی برای پوشیدن دوبنده تیم ملی در المپیک محک می خورند.


حالا احتمال می رود که فرآیند انتخاب کشتی گیران برای المپیک توکیو تغییر کند و حتی برخی اتفاقات غیرمترقبه در یک سال آینده صاحب دوبنده تیم ملی را عوض کند.

دیدگاه‌ها