کد خبر : 1676862 | 17 فروردين 1399 ساعت 19:38 | 8.2K بازدید | 0 دیدگاه

بیاتلو: می‌خواهند 21 روز زمان بدهند برای 8 مسابقه ؟!

باشگاه‌ها باید در مورد سرنوشت مسابقات نظر بدهند

سرمربی تیم فوتبال نود ارومیه می گوید انتشار خبرهای مختلف در مورد شروع لیگ یا لغو آن، باعث ایجاد حواشی پس از اتخاذ تصمیم نهایی می شود.

باشگاه‌ها باید در مورد سرنوشت مسابقات نظر بدهند

وحید بیاتلو مربی تیم فوتبال نود ارومیه در مورد بلاتکلیفی تیم های فوتبال نظر خود را اینطور با خبرنگار "ورزش سه" مطرح کرده و می گوید:« برای برگزاری یا تعطیلی  لیگ باشگاه‌ها باید تصمیم بگیرند، چون آنها هستند که با حضور حداقل 40 نفر در تمرینات بیشتر در خط ابتلا هستند. مسئولین سازمان لیگ در یک اتاق می نشینند، اما برای انجام یک بازی حداقل باید یک تیم با سی نفر از دو شهر عبور کند و خدایی ناکرده اگر یک بازیکن کرونا بگیرد، حداقل ۵ روز به کما می‌رود و اگر درمان هم شود، سالها با مشکل تنفسی دست و پنچه نرم خواهد کرد و دستگاه تنفس جزو مهم ترین اعضای بدن یک ورزشکار است.


او ادامه داد: همین الان وقتی تمرینات شروع شود هر تیم ۲۰ عضو غیربومی دارد که هرکدام از یک شهر می آیند و اگر یک نفر ناقل باشد ببینید چه فاجعه ایی می تواند رخ بدهد.

 

بیاتلو در ادامه با انتقاد از مسئولان سازمان لیگ که در تعطیلی مسابقات تعلل کردند، افزود: فکر می‌کنم اگر پافشاری ستاد مبارزه با کرونا برای تعطیلی لیگ  نبود، الان نصف تیم ها از بین رفته بودند. البته شاید تا الان لیگ هم تمام شده بود تا بگوییم لیگ را خوشبختانه به پایان رساندیم. وقتی جان یک بازیکن یا مربی در مسافرت ها در خطر است، نمی‌تواند با آرامش کار کند و حتی برای خانواده هایشان هم نگرانی بوجود می آید. در کل یک جامعه ی بزرگ دغدغه ی ذهنی پیدا می‌کنند. پس وقتی جان من مربی یا بازیکن در خطر است ما باید تصمیم بگیریم بازیها انجام شود یا نه. اسیر نگرفته اند که !

 

بیاتلو سپس از بعد فنی مدت زمان لازم برای آماده سازی تیم ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و بیان کرد: جالب است فرموده اند ۲۱ روز وقت بدنساری می‌دهند واین یک چیز غیر علمی است؛ ۲۱ روز بدنسازی برای ۸ هفته مسابقه؟! در صورتی که ۲۱ روز بدنسازی برای حداقل ۱۶ هفته نیم فصل است و این مدت بدنسازی ۴ هفته افت تیم را به همراه دارد و از هفته ی ۵ به بعد بازیکن به شرایط ایده آل می‌رسد. جالب است وقتی بازیکن دوباره در هفته ی ۸ به آمادگی می‌رسد بازی‌ها تمام می‌شود و دوباره باید استراحت کند و برای فصل بعد دوباره بدنسازی کند. اینطور می شود در طی ۴ ماه دو بدنسازی پر فشار!


او ادامه داد: از طرفی نمی‌شود بدون آماده سازی وارد بازی ها شد، چون هفته های پایانی است و تکلیف صعود و سقوط مشخص می‌شود. بازیکن مجبور است با تمام وجود بازی کند و اگر آماده نباشد آسیب می‌بیند. در این بین مربیان از نظر فکری به هم می‌ریزند، چون هم باید به نتیجه فکر کنند هم سلامت بازیکنان.‌ واقعا شرایط خیلی سخت است.

 

بیاتلو در رابطه با خبرهای متعددی که این روزها در رابطه با ادامه لیگ یا لغو آن منتشر می شود، توضیح داد: نکته ی بعدی این است که هرروز یک نفر از مسئولین مصاحبه می‌کند و خبر جدیدی می‌دهد . فکر می‌کنم اگر چیزی نگوییم تا تصمیم نهایی را بگیریم و بعد یک نفر صحبت کند، بهتر است چون آرامش همه ی تیم ها با این شرایط به هم خورده است. هرکس یک چیز می‌گوید و این تصمیم نهایی را دچار تنش می‌کند. همانطور که فیفا فعلا سکوت کرده است.


سرمربی نود ارومیه با خطرناک خواندن ویروس کرونا ادامه داد: بعضی ها اصلا نمی فهمند چه اتفاقی رخ داده؛ شاید هم فوتبال مهم تر از جان انسان هاست. متاسفانه ما عادت داریم تا اتفاقی برایمان نیفتد،  کاری را انجام ندهیم و اصلا پیشگیری بلد نیستیم. باز هم تصمیم گیرنده نهایی فدراسیون است اما بهتر است سلامت ورزشکاران و مربیان در اولویت باشند تا تمام کردن لیگ و همیشه مشورت باعث اتخاذ بهترین تصمیم می‌شود.

 

او در پایان در مورد شرایط تیم خودش هم صحبت کرد و گفت: تیم ما اکنون شانس صعود دارد و دوست داریم این ۸ بازی را انجام دهیم و نتیجه ی نهایی کارمان را ببینیم اما وقتی به آینده و سلامت بازیکنانمان فکر می‌کنیم نگران می‌شویم.

دیدگاه‌ها