کد خبر : 1676883 | 17 فروردين 1399 ساعت 22:10 | 8K بازدید | 0 دیدگاه

پزشک تیم نساجی می‌گوید:

طولانی شدن لیگ برتر بازیکنان را فرسوده می‌کند

پزشک تیم نساجی می‌گوید که طولانی شدن لیگ برتر آسیب بدنی و روانی به بازیکنان وارد می‌کند.

طولانی شدن لیگ برتر بازیکنان را فرسوده می‌کند

به گزارش “ورزش سه” ، مصطفی اکبری پزشک تیم نساجی و متخصص آسیب‌شناسی ورزشی درخصوص اینکه با وجود از سرگیری مسابقات وضعیت سلامت بدن بازیکنان به چه صورت خواهد بود، گفت: طولانی شدن لیگ برتر فوتبال‌ می‌تواند آسیب‌های زیادی به جسم و روح ورزشکاران وارد کند. از نظر علمی نباید بدن ورزشکار را حدود ۱۲ تا ۱۴ ماه در شرایط مسابقه و آمادگی نگه داشت و باعث فرسودگی جسمی شدید خواهد شد. ضمن اینکه خود بحث کرونا مشخص نیست تا چه زمان دقیقاً وجود خواهد داشت.

 

وی در ادامه گفت: این مسائل در کنار هم باعث آسیب‌دیدگی ورزشکاران ما خواهد شد که سرمایه‌های ورزش کشور هستند و نباید آینده آنها را فدا کنیم. هیچ تیمی در این شرایط دوست ندارد ورزشکار ارزشمند خود را خدای ناکرده با مشکل کرونا و یا حتی پارگی رباط از دست بدهد. این شرایط امروزی یک استثنا در تاریخ بوده و قطعاً همه باشگاه‌ها از یک تصمیم قوی برای حفظ سلامت ورزشکاران پشتیبانی خواهند کرد.

 

پزشک تیم نساجی مازندران در پایان گفت: مستندات علمی نشان می‌دهد که هم سیستم ایمنی بدن و توان ورزشی در اواخر فصل ورزشی ضعیف‌تر شده لذا مستعد بیماری‌های واگیر و هم آسیب‌دیدگی‌های شدید خواهند بود لذا اقدام شجاعانه اعلام پایان مسابقات و رفتن ورزشکاران به دوران ریکاوری پایان فصل و سپس آمادگی و برنامه‌ریزی  برای مسابقات سال بعد بهترین گزینه می‌تواند باشد.

دیدگاه‌ها