کد خبر : 1676905 | 18 فروردين 1399 ساعت 02:02 | 4.4K بازدید | 0 دیدگاه

کاکلی: دوومیدانی ایران از سطح جهانی دور است

دونده ۴۰۰ متر بانوان ایران گفت: دوومیدانی ایران از سطح جهانی دور است و باید این حقیقت را بپذیریم چون هیچوقت شرایط مورد نیاز وجود نداشته است.

کاکلی: دوومیدانی ایران از سطح جهانی دور است

به گزارش "ورزش سه"، الهام کاکلی، دونده ۴۰۰ متر ایران در گفت‌وگو با ایسنا به وضعیت دوومیدانی بانوان اشاره کرد و گفت: همیشه توجه خاصی به مردان شده در حالی که توجه به زنان کمتر بوده است اما برای پیشرفت دوومیدانی باید به زنان هم توجه بیشتری شود. بحث امکاناتی است که باید در اختیار آنها قرار بگیرد. مسوولان بعد از پایان کرونا با اردوها و برنامه‌های منسجمی که برای خانم‌ها در نظر می‌گیرند، می‌توانند به آنها کمک کنند. علاوه بر این در مسابقات تدارکاتی اگر تعداد بیشتری از خانم‌ها را انتخاب کنند، تاثیر گذار است.

 

او در این مورد افزود: بیشتر مواقع وقتی قرار است ۱۲ نفر به مسابقات اعزام شوند، شاید در نهایت سه خانم در لیست اعزامی قرار بگیرند که این خیلی احجاف است، باعث دلسردی بانوان و عدم پیشرفت آنها می‌شود. وقتی بانوان  ببینند دیده نمی‌شد، جز در موارد خاص هیچ تلاشی نمی‌کنند.

 

فاصله دوومیدانی ایران با جهان!

 

دونده ۴۰۰ متر بانوان در مورد سطح دومیدانی ایران گفت: دوومیدانی ایران از سطح جهانی دور است و باید این حقیقت را بپذیریم چون هیچوقت شرایط مورد نیاز وجود نداشته است. یک ورزشکار برای پیشرفت باید حتما به مسابقات مختلفی اعزام شود، شرایط رقابت را قرار بگیرد و حریفان خود در کشورهای دیگر را ببیند تا متوجه سطح خود شود. در غیر این صورت کسی که در ایران اول است، فکر می‌کند که نیاز به تلاش بیشتری ندارد اما وقتی اعزام می‌شود و سطح خود را می‌بیند، تلاش بیشتری می‌کند و این انگیزه ای برای پیشرفتش می‌شود.

 

باید شرایط برای ورزشکاران یکسان باشد

 

کاکلی در مورد اعزام برخی از مردان به اردوی برون مرزی و در نظر نگرفتن چنین شرایطی برای بانوان گفت: اینکه برخی از ورزشکارن را به اردوی خارجی اعزام کرده‌اند، اتفاق خوبی است. متاسفانه در حال حاضر دو ورودی المپیک داریم و  فدراسیون برای کسانی که حس کرده به ورودی نزدیک‌تر هستند، اردو در نظر گرفته است. این هیچ مشکلی ندارد اما باید حتما برای ورزشکاران دیگری هم که در صورت داشتن امکانات و اردو به ورودی نزدیک می‌شوند، این کار را کند.

 

او در این مورد افزود: المپیک یک سال عقب افتاده و شانس خیلی خوبی برای ورزشکارانی است که می‌توانند سهمیه کسب کنند. نمی‌شود چیزی را پیش‌بینی کرد و باید شرایط برای همه یکسان باشد؛ در واقع امکانات لازم را در اختیار کسانی که شانس کسب سهمیه دارند، قرار بدهند،  نه اینکه چون حس کرده‌اند برخی از ورودی دور هستند، به آنها امکانات تعلق نگیرد.

 

شاید در بخش بانوان سهمیه المپیک نگیریم

 

دونده ۴۰۰ متر ایران در پاسخ به این سوال که آیا دوومیدانی بانوان در صورت توجه ظرفیت کسب سهمیه المپیک توکیو را دارد؟ بیان کرد: هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست. با توجه به رکوردهای موجود در دوومیدانی از کشورهای دیگر عقب هستیم و شاید اصلا سهمیه‌ای هم نگیریم اما معتقدم اگر در بخش مردان تلاش می‌کنند تا برخی سهمیه بگیرند، در بخش بانوان هم باید اینگونه باشد. هرچند ممکن است حتی مردان هم سهمیه را نگیرد اما سطح عملکرد بانوان افزایش پیدا می‌کند. کسانی که به اردوهای برون مرزی اعزام می‌شوند حتی اگر دوومیدانی را کنار بگذارند، می‌توانند کمک حال فدراسیون باشند چون باید از نظر علمی به‌روز باشیم تا ورزشکاران خوبی را تربیت کنیم. بنابراین اگر در مسابقات مختلف شرکت کنیم دیدمان باز و برنامه‌ریزی‌مان درست می‌شود، در سال‌های آینده بهتر عمل می‌کنیم و سیر نزولی فعلی را تغییر می‌دهیم.

 

تلاش می‌کنم تا اتفاق خوبی در دوومیدانی و زندگی‌ام رقم بزنم

 

دونده  ۴۰۰ متر بانوان در مورد برنامه‌های خود گفت: در وضعیت فعلی سعی می‌کنم تمریناتم را حتما در منزل یا محیط‌های خلوت انجام بدهم تا بدنم را آماده نگه دارم. برنامه اولم مسابقات آسیایی داخل سالن است و برای المپیک هم قطعا تلاش می‌کنم. برای این مسابقات در ماده ۴۰۰ متر که ماده اصلی من است کار می‌کنم چون شرایطم بهتر است.

 

او در مورد تلاش برای کسب سهمیه مسابقات جهانی بیان کرد: هدف همه افرادی که در دوومیدانی تلاش می‌کنند، کسب بهترین‌ها است، من هم حتما به کسب سهمیه جهانی فکر می‌کنم اما باید ببینم که شرایط چگونه پیش می‌رود چون با شیوع کرونا تمرینات و بدنسازی منسجمی ندارم، نمی‌توانم داخل پیست بدوم و فقط در منزل با امکانات شخصی کار می‌کنم. این شرایط خیلی ضربه می‌زند اما تمام تلاشم را می‌کنم تا اتفاق خوبی در زندگی خودم و دوومیدانی رقم بزنم.

 

کاکلی در پایان گفت: امیدوارم ویروس کرونا هر چه زودتر ایران و جهان را ترک کند تا همه به زندگی عادی خود برگردند.

 

دیدگاه‌ها