کد خبر : 1676978 | 18 فروردين 1399 ساعت 13:42 | 3.4K بازدید | 0 دیدگاه

رییس کمیته جوانان خبر داد

برگزاری مسابقات رده های پایه در 10 رده سنی

رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال از برگزاری مسابقات فوتبال پایه در ده رده سنی و تغییر شرایط سنی تیم های ملی خبر داد.

برگزاری مسابقات رده های پایه در 10 رده سنی

به گزارش"ورزش سه"، و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال اکبر محمدی - رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال در این خصوص گفت: بر اساس مصوبه کمیته فنی کنفدراسیون فوتبال آسیا در دسامبر سال 2019 در ژاپن هم چنین ابلاغیه کمیته فنی فدراسیون فوتبال از سوی آقای محصص مقرر شد شرایط سنی مسابقات رده های پایه منطبق با استانداردهای روز فیفا و AFC تنظیم شود. بر این اساس اگر رده سنی تیم های ملی نوجوانان و جوانان زیر 16 و 19 سال تعریف می شد از این دوره رده زیر 17 و 20 سال تعریف می شود و طبق الگوی جدید اجرایی خواهد شد. البته برای تعیین رده های سنی به جز الزامات afc کارشناسان کمیته جوانان و سازمان لیگ هم مذاکره و تصمیم گیری لازم را صورت می دهند اما در نهایت با توجه به اهمیت انطباق با شرایط و قوانین روز فوتبال جهان تصمیم گرفتیم در این حوزه اتفاقات تازه ای روی دهد.

 

محمدی ادامه داد:همان طور که شاهد بودیم در سال 98 مسابقات مقدماتی تیم امید فروردین ماه برگزار شد. مسابقات نهایی دی ماه و بازی های المپیک هم خرداد برگزار می شود. در واقع این فاصله قبلا حدود 30 ماه بود اما حالا از ابتدای مرحله مقدماتی تا دور نهایی مجموعا 15 ماه فاصله است که این تصمیم بسیار خوبی است و به نفع فوتبال است. بر این اساس بازه زمانی کوتاه تر شده و طبق همین الگو به طور مثال در مسابقات نوجوانان سال 2022 بازیکنانی می توانند حضور یابند که طبق تقویم ما متولد دو ماه آخر سال 84 به بعد باشند. یا در رده سنی جوانان بازیکنان متولد دو ماه آخر 81 به بعد. ناگزیر هستیم این شرایط جدید را از سال آینده در مسابقات اعمال کنیم که وضعیت سنی تیم های ملی هم با مسابقات و رویدادها تناسب داشته باشد.

 

رئیس کمیته جوانان در پایان گفت: با توجه به شرایط جدید سنی که اعلام شده به سازمان لیگ پیشنهاد کردیم مجموعا مسابقات پایه در 10 رده سنی برگزار شود از رده زیر 12 تا 21 سال. در واقع برگزاری این مسابقات باعث می شود هیچ نسلی از بازیکنان را از دست ندهیم و در عین حال تیم های ملی قدرتمندی داشته باشیم. پیرو این تغییرات و برنامه ریزی باید بدانیم که تیم فعلی جوانان ما در واقع تیم المپیک 2024 فوتبال ایران در پاریس است و سازماندهی هم چنین توسعه و یپشرفت همین تیم می تواند منجر به کسب موفقیت در رقابت های آتی شود. اگر همین تیم سال آینده در مسابقات امیدها و بازی های زیر 23 سال قهرمانی آسیا حضور یابد به نوعی آینده نگری مناسب برای حضور تیم در مسابقات مقدماتی المپیک صورت گرفته است.

دیدگاه‌ها