کد خبر : 1676985 | 18 فروردين 1399 ساعت 14:33 | 3.1K بازدید | 0 دیدگاه

علی نژاد: حمایت ما از نمایندگان ایران چند شرط دارد

برنامه جدید وزارت ورزش برای کرسی های بین المللی

معاون وزیر ورزش از ایجاد یک سازوکار جدید برای حمایت از کرسی های بین المللی در وزارت ورزش خبر داد.

برنامه جدید وزارت ورزش برای کرسی های بین المللی

به گزارش "ورزش سه"، مهدی علی نژاد، معاون وزیر ورزش امروز در نشستی درباره تغییرات در شورای برون مرزی و برنامه جدی وزارت ورزش برای حمایت از کسب کرسی های بین المللی خبر داد.

 

علی نژاد در بخش ابتدایی صحبت های خود گفت: یکی از موضوعاتی که همواره مغفول مانده، این است که وضعیت جایگاه ما در حوزه بین الملل به اندازه کافی مطلوب نبوده است. بارها و بارها هم به خاطر نداشتن کرسی آسیب دیدیم. فدراسیون ها هر کدام روابط بین الملل دارند، اما به واسطه اینکه تمرکزی در راهبری این موضوع نبوده، دستاورد لازم را نداشتیم. مدت هاست وزارت ورزش به این فکر است که مجموعه ای را به عنوان کمک کار در ستاد وزارتخانه داشته باشد. در گذشته هم اداره روابط بین الملل وزارت ورزش این کار را کرده، اما این کار نیاز به یک هم افزایی بیشتری دارد. ما از تجربیات گذشته استفاده کردیم و با راهبری وزیر ورزش، شورای برون مرزی وزارت ورزش را به مجموعه سیاست گذار و ناظر و حامی کسب کرسی های بین المللی تبدیل کردیم.

 

وی افزود: تا الان شورای برون مرزی فقط وظیفه صدور مجوز اعزام های بین المللی را داشته، اما حالا حمایت از توسعه ارتباطات بین المللی و جایگاه نمایندگان ایران در مجامع بین المللی هم به وظیفه های آن اضافه شده است. این مجموعه با نام دبیرخانه شورای برون مرزی در راستای حمایت از نمایندگان ایران در مجامع بین المللی کار خود را آغاز کرده است. آیین نامه ای هم تصویب شده و به فدراسیون ها ابلاغ خواهد شد.

 

معاون وزیر ورزش عنوان کرد: کرسی هایی برای ما مهم است که موثر باشند. طبیعی است که کرسی های مختلف در کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا و همچنین عضویت در هیات رییسه فدراسیون های جهانی در رشته های المپیکی و آسیایی برای ما اهمیت بیشتری دارند. اولویت بعدی ما رییس و دبیرکل فدراسیون های آسیایی است. اولویت بعدی هم نواب رییس و بعد از آن هم اعضای کمیته های فنی، انضباطی، اخلاق، مسابقات، داوران، زنان و ورزشکاران خواهند بود.

 

علی نژاد در ادامه گفت: حمایت های ما مثل اخذ روادید، بلیت رفت و برگشت و... خواهد بود که جدا از بودجه مصوب وزارت ورزش برای فدراسیون ها خواهد بود. البته شرط حمایت وزارت ورزش اول از همه این است که باید فرد مورد نظر 6 ماه قبل از انتخابات به ما خبر بدهد. تسلط به زبان انگلیسی و سابقه مطلوب از دیگر شروط ما برای حمایت از افراد در مجامع بین المللی است. تغییر افراد در سمت های بین المللی دیگر اینطور نیست که فقط با نظر فدراسیون باشد. یکی از آسیب های ما این است که هر کسی سمتی می گیرد، می خواهد نفر قبلی را کنار بزند. از این پس جلوی این اتفاق گرفته می شود و باید شورایی که تشکیل می شود، برای این تغییر مجوز بدهد.

 

معاون وزیر ورزش ادامه داد: ما بحث توانمندسازی فدراسیون ها را در حوزه بین الملل داریم. انشالله با هماهنگی وزارت امور خارجه بتوانیم توانایی افراد شاخص را افزایش دهیم. ظرف 2 تا 3 ساعت با این آیین نامه و نگاه می توانیم تحول ایجاد کنیم. طبیعی است که یک فدراسیون نمی تواند با وزارت امور خارجه ارتباط نزدیک برقرار کند.
علی نژاد در پایان  گفت: اعتقاد شخص من این است که نباید رییس فدراسیون صرفا نفر اول بین المللی در آن رشته باشد. می تواند یک فرد دیگر که به زبان انگلیسی مسلط باشد و آشنا به حوزه بین الملل باشد، جلو بیاید. اینکه بخواهیم الزام برای روسای فدراسیون ها بگذاریم که حتما زبان انگلیسی بلد باشند، منطقی نیست، اما قصد داریم کلاس زبان انگلیسی برای روسای فدراسیون ها برگزار کنیم.

 

در ادامه آیین نامه تصویب شده جدید برای حمایت از کسب کرسی های بین المللی توسط وزارت ورزش را مشاهده می کنید.

 

دیدگاه‌ها