کد خبر : 1677124 | 19 فروردين 1399 ساعت 09:47 | 15.4K بازدید | 0 دیدگاه

دربی قرمز-سفید با ریشه سرخابی؛

وقتی تراکتورِ ژنرال در آزادی مدعی شد!

تراکتور در لیگ یازدهم به تیمی مدعی عنوان قهرمانی تبدیل شد؛ لیگ برتر زمانی این را فهمید که شاگردان ژنرال در ورزشگاه آزادی پرسپولیس را شکست دادند.

وقتی تراکتورِ ژنرال در آزادی مدعی شد!

به گزارش ورزش سه، از بازگشت تراکتور به لیگ برتر نزدیک به ده سال می‌گذرد. آن ها پس از این که پای به سطح اول مسابقات کشوری گذاشتند، خیلی زود باتوجه به هواداران پرتعداد خود به عنوان تیمی مدعی مطرح شدند و بعد از یکی دو سال شگفتی سازی، ادعای قهرمانی هم کردند.

 

تراکتور در دو فصل ابتدایی با هدایت فراز کمالوند در لیگ برتر حضور یافت اما در فصل سوم، مدیران این باشگاه امیر قلعه نویی را بر مسند هدایت تی‌تی‌ها نشاندند تا تحولی بزرگ را تجربه کنند. قلعه نویی نیز با دست گذاشتن روی بازیکنان بزرگ لیگ برتر نظیر امیرحسین صادقی، مهرداد کریمیان، سیاوش اکبرپور و... تیمی قدرتمند را برای تبریزی ها دست و پا کرد.

 

 

اگرچه تراکتور با سرمربیگری قلعه‌نویی بالقوه مدعی بود اما لیگ برتر زمانی این تیم را در جایگاه تیمی قهرمان دید که پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی شکست داد. آن ها در روزی زمستانی و در میان حضور نه چندان پرتعداد طرفداران، به مصاف هم رفتند و تراکتور با نتیجه ۱-۰ برنده بازی شد. گل تیم میهمان را سیاوش اکبرپوری به ثمر رساند که در تاریخ دربی، هیچگاه موفق به گلزنی نشده بود.

 

در ترکیب پرسپولیس ستاره های پرتعدادی حضور داشتند و روی نیمکت این تیم نیز مثل حالا، یک پیشکسوت نشسته بود؛ حمید استیلی. علی کریمی، مهدوی مهدوی کیا، جواد کاظمیان، غلام‌رضا رضایی، امیرحسین فشنگچی و... بازیکنان شاخص تیم سرخپوش پایتخت محسوب می‌شدند.

 

 

علی کریمی که پس از جدایی کوتاه مدت به پرسپولیس برگشته بود، رهبر قرمزها در درون زمین محسوب می‌شد و عملکرد خوبی هم با پیراهن این تیم داشت اما اغلب تصاویر آن فصل از کریمی و یارانش، مثل همین فریمی است که امیرحسین خیرخواه در آلبوم خاطرات خود دارد؛ مغموم و همراه با افسوس.

 

تراکتور در حالی اولین برد تاریخ لیگ برتری خود در ورزشگاه آزادی را کسب کرد که حضور بازیکنان سابق استقلال در ترکیب این تیم و همچنین سرمربیگری امیر قلعه نویی، این دیدار را به یک شبه دربی تبدیل کرده بود.

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها